פנימיית "בני ארזים" בראשון לציון - השפלות, צעקות, ואחיזות מכאיבות

ספטמבר 2008 - פנימיית בני ארזים ממוקמת בראשון לציון בניהולה של הפסיכיאטרית ד"ר שולמית בלנק. שיחות עם נערים המטופלים, וכן הצילומים במצלמה נסתרת מראים כי הנערים עוברים השפלות, צעקות, ואחיזות מכאיבות. בפנימיה ישנו חדר באורך של 2 מטר, ללא חלונות אוורור ונקרא: "חדר רגיעה".

בראיון אומר אחד הנערים: "כשמדריך וילד נכנסים למקום הזה וסוגרים את הדלת, את יכולה לשמוע צרחות שאת רק יכולה לדמיין מה קורה שם בפנים, ואין מי שיראה ויגיד ויבוא ויגיד 'זה לא בסדר' ... שוברים שם אנשים". הנערים טוענים כי מציעים להם תרופות פסיכיאטריות בפנימיה. אמא שבתה בפנימיה אומרת: "לא ידעתי לאיזה גיהנום אני נכנסת".

תגובת 'בני ארזים' : "התערבות פיסית בפירוש אינה ענישה, וכמוה גם לא "חדר הרגיעה" במרכז הטיפולי, בו נעשה שימוש לעתים נדירות בפיקוח מדריך" .
.

.
המועצה לשלום הילד פנתה בעבר למשרד הרווחה בעקבות דיווחים על שיטות טיפול אלימות בפנימיה הטיפולית "בני ארזים". "יש לציין כי הבעיה היא הרבה מעבר לכתבת תחקיר מסוימת, או לסצנה מחרידה כזו או אחרת של יחס לילדים", כתב יו"ר המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן אל מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ', "מדובר למעשה במוסד פרטי לחלוטין שהגדרתו לא ברורה, השיוך שלו לגורם ממלכתי מפקח, לוטה בערפל, החוקיות של החזקת חלק מהילדים השוהים במקום טעונה בדיקה יסודית, וזהות הגורמים המפקחים על המסגרות ויכולת הפיקוח הממשי שלהם על המתרחש במקום, מעלה סימני שאלה רבים", קבע.

נקודות:
  • בפנימיות משרד הרווחה צועקים על הילדים, אוחזים בהם באופן מכאיב, וסוגרים אותם מידי פעם ב"חדרי רגיעה".
  • הורה השולח את ילדו לפנימיה לא מודע לדברים הקשים אותם עובר הילד בפנימיה.
  • כאשר הילד סובל בפנימיה של משרד הרווחה ההורה חסר אונים בלעזור לו.
  • בפנימיות מציעים לילדים תרופות פסיכיאטריות.
קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה