יפה אלון מנהלת בית הספר גבריאלי לשעבר הורשעה במרמה והפרת אמונים ונידונה לעונשים חמורים

הכתבה הגיעה לתחתית , ארצי חלפון , ידיעות תל אביב , 26.03.2010

יפה אלון מנהלת בית הספר גבריאלי לשעבר הורשעה במרמה והפרת אמונים ונידונה לעונשים חמורים. נציבות שירות המדינה פסלה אותה מלמלא כל תפקיד במשרד החינוך עד גיל 60.

בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה פסל את מנהלת בית הספר גבריאלי לשעבר יפה אלון מלמלא כל תפקיד במשרד החינוך עד גיל 60. בכך הגיעה פרשיית המרמה שבה הסתבכה המנהלת לסיומה הצורם. אלון (54) ניהלה את בית הספר במשך שנים ארוכות. בשנת 2005 הוגש נגדה כתב אישום חמור המייחס לה עבירות של מרמה, הפרת אמונים וניגוד עניינים.

בכתב האישום הואשמה אלון כי העסיקה את בן זוגה כקבלן עבודות בבית ספרה, בעלות כוללת של 222 אלף ו-752 שקל, ואף שילמה עבור הזמנת אמבולנס לטיפול בביתה מקופת בית הספר.

בית משפט השלום בתל אביב גזר באוקטובר 2008 חמישה חודשי עבודות שירות ו-10 חודשי מאסר על תנאי על יפה אלון, לשעבר מנהלת בית הספר היסודי גבריאלי בתל אביב, שהורשעה במרמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. השופטת זיווה הדסי הרמן זיכתה את המנהלת מהאשמה כי העסיקה בשכר את שני ילדיה בקייטנה שנערכה בבית הספר. התובעת ביקשה מהשופטת לגזור על אלון עונש מאסר בפועל ונימקה זאת בכך ש"העונש חייב לשאת מסר מרתיע לכלל עובדי הציבור ולציבור כולו, ולשמש מורה דרך לענישה מרתיעה בעבירות מסוג זה".

פרקליטה של המנהלת ביקש מהשופטת להתחשב בעברה של אלון כאשת חינוך ובעובדה שהתנדבה בארגונים הפועלים למען הקהילה.

השופטת הדסי הרמן שללה את טענתה של אלון כי פעלה בתום לב כשהעסיקה את בן זוגה וביקרה בחריפות את מעשיה. בגזר הדין ציינה השופטת כי "במקום לשרת את הציבור ובמקום לשמש אות ומופת לערכים של צדק, יושר, הגינות, נאמנות ואמינות, ניצלה הנאשמת את מעמדה לטובתה האישית".

לכתבה המלאה הקלק על התמונה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה