אלפי עוברים ושבים הביעו הזדהות בהפגנה מול הכנס הפסיכיאטרי הבינלאומי ל"קשב וריכוז"

אלפי עוברים ושבים הביעו הזדהות בהפגנה מול הכנס הפסיכיאטרי הבינלאומי ל"קשב וריכוז"

ביום ד' 27.2.13 בבוקר מול מלון דוד אינטרקונטיננטל, תל-אביב

ההפגנה בשיתוף עם "ביונד"- אמנים מאוחדים נגד סימום ילדים וקבוצת "אמהות נגד ריטלין"

במשך כ- 4 שעות הפגינו עשרות מתנדבים לצלילי להקת "ביונד"מול מלון דייויד אינטרקונטיננטל ביניהם ילדים שנפגעו ישירות מריטלין, רופא ילדים ששמו שמור אצלנו, עבר ליד המפגינים והחל לצלם ואמר: יד הריטלין קלה על ההדק, והכנס הזה יהפוך לאולי ריטלין! ולא כן גורף לריטלין !. אחד הצופים בנעשה היה אמן שבעברו נטל ריטלין וחווה חוויות קשות מעצם השימוש, הקים להקה בשם הפרעת קשב וריכוז. הצטרף ללהקת "ביונד" עם מספר שירים, שהמסר היה הפסיקו לתייג ולסמם ילדים, במקום לשתול ילד בתבנית תתאימו את המערכת לילד. בדיוק כמו מיתת סדום אם הילד לא שקט כמו דג נסמם אותו בריטלין נתאים את הילד למיטת סדום!. אם מארגון אימהות נגד ריטלין הגיע מאילת להיות מספר שעות עם המפגינים וספרה את תלאותיה עם אבחון ביתה והנזקים שגרם לה הריטלין. עוד אימהות הגיעו עם ילדיהן כדי למחות מול הכנס הפסיכיאטרי.

הנה עדות של ביתה של אם שהפגינה: אומרת הילדה אני בעצמי לקחתי רטלין במשך כ-4 שנים, ואני חושבת שחשוב שמי מכם שהורה לילד שלקח\ לוקח רטלין יקדיש מזמנו לקרוא את זה.
נתחיל מזה שהמחקרים נכונים, רטלין הוא סם- והוא ממכר. אין וויכוח. לא מזמן גיליתי שכל אחד מחבריי שנוטל רטלין או נטל בעבר ושאלתי אותו על כך, ניסה יותר מפעם אחת להסניף את הכדור, דבר שאני בעצמי הייתי עושה באופן קבוע. ולא כי ''ראיתי את זה בסרט'', אלא כי הרגשתי שאני צריכה, באופן הכי טבעי. ואני מדברת על כשהייתי בת 14. את הדבר הזה גיליתי ממש לא מזמן ועד אז הייתי בטוחה באמת ובתמים במשך כמה שנים שמשהו איתי לא בסדר. אז רטלין כן ממכר ואת כולם- ואין יוצאים מן הכלל. כמו קוק, יש השפעה פיזית ומנטלית קשה, שכוללת מצבי רוח קיצוניים, מאופוריה עד הרגשת חוסר ערך, ריקנות... , רדיפה וחוסר שקט , אפאטיות , חוסר תאבון עייפות וקשיים בשינה. כשהפעילות המוטורית משתבשת מעלים את המינון וחוזר חלילה. בתקופה שכבר נטלתי קונצרטה של 50 ומשהו מ''ג, למשקל הגוף שלי שמעולם לא עלה על 42 ק''ג (מינון גבוה מידי לכל הדעות) יום אחד הרגשתי שאולי בכל זאת אני צריכה יותר. 4 וחצי ימים רצופים בלי לאכול, לישון או לתקשר עם הסביבה מחשש שמישהו ישים לב, ולבסוף הגיעו גם הזיות והגעתי לחדר מיון. זה היה היום האחרון שלקחתי רטלין.

היום אני בת 17 וחצי, כבר קרוב לשנתיים בלי רטלין ועדיין סובלת מתופעות לוואי גופניות ונזק בלתי הפיך שקשור לבעיות גדילה, הורמונים ובינהם בלוטת התריס שנגרמו כתוצאה מנטילת התרופה. לאחר הפסקת הרטלין קימיים בבירור תסמיני גמילה, הקושי בריכוז עולה במידה משמעותית ונכון להיום אני מסיימת בית ספר בלי שום תעודת בגרות.

יהודה קורן - דובר

עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il
אתר בינלאומי
www.cchr.org

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה