פטור מגיוס תמורת כסף: 4 פסיכיאטרים נעצרו

פטור מגיוס תמורת כסף: 4 פסיכיאטרים נעצרו ,  עזרי עמרם | חדשות 2 | פורסם 08/07/14

בעקבות תחקיר חדשות 2 פתחה המשטרה בבדיקת עשרות מקרים בהם העניקו פסיכיאטרים חוות דעת כוזבות לצעירים, על מנת לקבל פטור מגיוס לצה"ל. ארבעה רופאים נחקרו בפרשה, שניים מהם נכלאו ויובאו היום לדיון בהארכת מעצרם

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית עצרו אתמול לחקירה (ב') ארבעה רופאים פסיכיאטרים בחשד כי העניקו חוות דעת כוזבות לעשרות צעירים, במטרה לקבל פטור מגיוס לשירות צבאי.

הרופאים נחקרו בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומתן תעודה כוזבת. שניים מהחשודים נכלאו ויובאו היום לדיון בהארכת מעצרם, והשניים הנוספים שוחררו למעצר בית של חמישה ימים בתנאים מגבילים.

המשטרה פתחה בחקירת הפרשה בעקבות תחקיר חדשות 2, בו הוצגו עשרות מקרים בהם היה פער מובהק בין האבחנה שהוצגה בחוות הדעת הפרטית של הרופאים הפסיכיאטריים לבין ממצאי הוועדה הצבאית שבדקה את הכשירות הנפשית של המועמדים לגיוס.

"הוא ישתחרר מהצבא ב-100% אם יקשיב לדבריי"

בתחקיר ששודר בתכנית "אולפן שישי" צולמו במצלמה נסתרת מספר פגישות עם הרופאים החשודים. תחקירנית התוכנית קבעה פגישה עם אחד הפסיכיאטרים, וכבר בשיחה המקדימה עמו שמה על השולחן את מטרת המפגש - שחרור מצה"ל. בשלב הראשון נשלח אל הרופא מועמד לגיוס שהתבקש לספר לו על בעיות שגרתיות של נער מתבגר בכדי לבדוק האם הפסיכיאטר ייצא מגדרו כדי לסייע לו.

שיחה של 20 דקות עם נער שלא פגש מעולם הספיקה לאחד הרופאים החשודים בכדי להגיע למסקנה ברורה וחדה: חרדה חברתית, אישיות בלתי בשלה וקשיי למידה. "מדובר בצעיר בעל אופי רגיש ועדין עם חוסר בגרות ושאלות של זהות והשתייכות", כתב בהמלצתו. "הוא אינו מתאים לחיים צבאיים ולא מסוגל לעמוד בדרישות של חיים צבאיים. יש להמליץ על שחרור מגיוס".

חוות דעת של פסיכיאטר היא אמנם רק הצעד הראשון לשחרור מצה"ל, אבל הרופאים הבטיחו למטופלים הצעירים גם ליווי בתהליך הוועדה הצבאית - עד לקבלת הפטור המיוחל. "כל פעם לפני שהוא הולך לקב"ן שידבר איתי. הוא ישתחרר מהצבא ב-100% אם יקשיב לדבריי", אמר אחד הפסיכיאטרים לנער שהתחזה למועמד לגיוס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה