הפסיכיאטר לאון גרינהאוס הורשע בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בניגודי עניינים וניצול משאבי המדינה לצרכיו

פסיכיאטר לאון גרינהאוס - הורשע והודה בניצול משאבים ציבוריים לטובתו האישית וניגודי עניינים
ינואר 2013 - בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה - בד. 2013-128 - בד"מ 100/12 - כנגד הפסיכיאטר פרופ. לאון גרינהאוס עמדו 4 אישומים קשים והוא הודה בכולם במסגרת עסקת טיעון. לאון גרינאוס שימש כמנהל המרכז הירושלמי לבריאות הנפש, כיו"ר תת הוועדה במועצה הלאומית לבריאות הנפש הועמד לדין בגין 4 אישומים:

האישום הראשון - שימוש בתפקידו הבכיר לניצול משאבי המרכז לצרכיו הפרטיים, תוך דרישה ממזכירות הכפופות לו לבצע עבורו מטלות פרטיות למכביר.

האישום השני - דיווחים כוזבים אודות שעות עבודתו במרכז לבריאות הנפש, וקבלת שכר במרמה מהמדינה עבור ימי עבודה בהם לא עבד במרכז. הנאשם יצא את עבודתו במרכז למרפאתו הפרטית, או לעיסוקיו הפרטיים האחרים, אולם דיווח כאילו שהה בעבודתו במרכז. הנאשם אף הפר את תנאי ההיתר לעיסוק בפרקטיקה פרטית שנקבעו לו על ידי משרד הבריאות, ובכללן שעות העיסוק בפרקטיקה האמורה.

האישום השלישי - פעולה בניגוד אינטרסים בכך שהעסיק רופאה בכירה, במרכז לבריאות הנפש, במרפאתו הפרטית. הגם שאותה רופאה היתה כפופה לו במסגרת עבודתם במרכז, הוא המליץ ואישר לה את  הפרקטיקה הפרטית במרפאתו הפרטית. במהלך עיסוקה של הרופאה במרפאתו העבירה לו אחוזים  מסויימים מהכנסותיה.

האישום הרביעי - ביצוע פעולות תוך ניגוד עניינים בכך שקיבל בחינם מחברות תרופות מסויימות כמויות רבות של תרופות, ונטל אותן למרפאתו הפרטית. בנוסף, ביצע עבודה פרטית בתשלום עבור חברת תרופות ובה בעת טיפל בבקשתה להמליץ על תרופה מסויימת בפני ועדת סל התרופות.

בגזר הדין כתבו השופטים:

 "לאחר ששקלנו את כל השיקולים שציינו לעיל, דעתנו היא שהסדר הטיעון מקל הקלה מופלגת עם הנאשם. הנאשם נכשל כשלון חרוץ באורח התנהגותו וביטל נורמות מוסריות מסויימות כעפרא דארעא, ולמרות זאת יהא זכאי לתשלומי גימלה מתקופת המדינה, מיד עם פרישתו מהשירות, דהיינו כשנתיים לפני גיל הפרישה הקבוע בחוק... עם זאת, איננו יכולים לקבוע שאמצעי המשמעת המוסכמים אינם סבירים באופן בולט, שהרי לאחר פרישתו יאסר על הנאשם, לחלוטין לעסוק בכל תפקיד ניהולי במשרד הבריאות. בנוסף התחייב שלא לעבוד בשירות המדינה בעתיד בכל תפקיד, לרבות בתפקידי ייעוץ. כן התחייב לא להעניק לשירות המדינה שירותים חיצוניים בעתיד, לרבות שירותים קבלניים. בסופו של עיון, ונוכח האמור לעיל, החלטנו, לאחר שישבנו על המדוכה, לכבד את הסדר הטיעון.

... יוטלו על הנאשם אמצעי המשמעת הבאים:
1. נזיפה חמורה.

2. פסילה ללא הגבלת זמן לכל תפקידי ניהול במשרד הבריאות.
3. הורדה בדרגה אחת (מדרגתו בגימלה) למשך שנתיים.

בנוסף רשמנו לפנינו התחייבויותיו הבאות של הנאשם:
1. לפרוש לאלתר משירות המדינה.

2. לא לעבוד בשירות המדינה בעתיד בכל תפקיד שהוא, לרבות בתפקידי ייעוץ.
הנאשם גם לא יעניק למדינה שירותים חיצוניים בעתיד, לרבות שירותים קבלניים.

גזר הדין ניתן ביום 29.1.13 ,...

גזר דין - לאון גרינהאוס
גזר דין - לאון גרינהאוס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה