סדר יום עם קרן נויבך - שיחה עם נעמה קטיעי ועליזה גולן על פרשת חטיפת ילדי תימן


1 באוקטובר 2014 - פרשת חטיפת ילדי תימן. אחת הפרשות הקשות שמלוות את סיפור הקמתה של המדינה. ארבע ועדות הוקמו לחקירת הנושא מאז שנות ה- 60. פעם אחר פעם מתברר כמה מעט אנחנו יודעים על הפרשה הזו וכמה רב הרצון להשתיק ולהדחיק אותה.

כעת יוזמים ארגונים ופעילים מזרחיים ערבי מודעות לפרשה שמטרתם העיקרית היא לתת מקום לעדויות, לסבל ולכאב של המשפחות. אתמול התקיים ערב כזה בתל אביב ובשבוע שעבר בירושלים.

שיחה עם נעמה קטיעי מיוזמות המפגשים ועם עליזה גולן.



נעמה קטיעי על פרשת חטיפת ילדי תימן: "מדובר בפרשה כאובה שהתרחשה בשנים הראשונות לעליות, מדובר במאות, אלפים ילדים שנעלמו בשנות ה- 40, 50 ילדים נעלמו הסיפורים מאוד דומים, לא רק תימנים אלא גם מזרחים ומהבלקן, הילדים נעלמו הרבה פעמים לאחר שהגיעו למוסדות כמו בתי חולים, בתי ילדים, הילדים נעלמו לאחר מפגש עם הממסד. ההורים בשלב הראשון לא כל כך הבינו מה קרה, נאמר להם שהילדים מתו שהילדים נפטרו, כמובן לא הראו להם גופות, לא הראו להם הוכחות, הדפוס חוזר על עצמו, קבוצות חלשות קבוצות שהגיעו רק עכשיו, שמסומנות כלא יודעות להתנהל, לא יכולות לגדל את הילדים שלהם, גישה פטרונית כזאת כלפי הקבוצות האלה ובמשך זמן מאוד קצר נעלמים מאות ילדים, ... הסיפורים האלה מתחילים להתגלות לאט לאט, נעשות פניות למשטרה ולמוסדות והם נענות בזלזול, בביטול גמור, ואנחנו מוצאים את עצמנו היום עם פרשה מושתקת מודחקת, ..."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה