עיריית נס ציונה - שירותי הרווחה נכשלים בסיוע לאלמן, אב לארבעה, ורוצים להוציא את ילדיו מחזקתו

בכתבה "הישרדות אמיתית: אלמן נאבק על ארבעת ילדיו" גיל לוינסון, mynet, פברואר 2009, מסופר על תושב נס ציונה שהתאלמן כשבתו הקטנה היתה בת שנה וחצי. מאז הוא מטפל בעצמו בארבעת ילדיו הקטנים. פקידי הרווחה מעדיפים להוציא את הילדים מרשות האב, שנלחם לשמור עליהם בחזקתו. שירותי הרווחה: "אנחנו מסייעים בכל דרך אפשרית".
.
שירותי הרווחה מפקירים את האזרח שתרם את מיטב שנותיו למדינה
האלמן חי בישראל כמעט 30 שנה. על עצמו ומצבו הוא אומר: "אני צבר לכל דבר. למדתי פה, גדלתי פה ושירתתי שירות קרבי מלא כחייל במג"ב. היום אני כבר לא מאמין בעירייה ולא מאמין יותר במדינה שלי. מתנכלים לי ולילדי בכל דרך אפשרית ...
"הילדים האלה הם החיים שלי ... בלעדיהם אין לי כלום. כל עוד אני חי, אתן להם כל מה שיש לי. אבל מי שנלחם בי כדי להוציא ממני את הילדים שלי, הן דווקא הרשויות וזה קרה מהרגע שאשתי נפטרה".

פקידי הרווחה מתנכלים מכשילים ומוציאים שם רע
"הם החליטו שאני לא כשיר, אבל נלחמתי בבתי משפט כדי להשאיר אותם אצלי. רציתי לגדל אותם לבד, אז החליטו שאם אני מגדל אותם לבד, יצמידו לי סומכת, שבאה לצפות בי ולא באמת לעזור. היא הייתה כמעט כל יום אצלי, יושבת בין השעות 2 ל-3 בצהרים ולא הבנתי בשביל מה. הייתי בין הפטיש לסדן".

"הבעיות הן לא של הילדים, אלא של האנשים שיושבים בתוך החדרים בממסד. כמעט שום עזרה ממשית אני לא מקבל מהם. אני לא מאחל לאף אחד לעבור מה שאני עובר: הרבה מצבים קשים, בעיות כלכלה, הוצאות".

כאב חד הורי זכאי האלמן להנחות ולהקלות רבות, אך הוא מוותר על מרביתן. "התעייפתי מכל הבירוקרטיה. החלטתי להמשיך ולחיות עם מה שיש, למרות הקושי. אני משתדל לתמרן ולהסתדר. אם הייתה עזרה אמיתית, זה היה טוב. התחושה שלי היא שפה מנסים לשים לי רגליים, כדי שלא אוכל לתפקד".

חברת הכנסת מרינה סולודקין ברשת א: " הסיפור מאוד טיפוסי כל הבעיות של האבא התחילו כשהוא התאלמן ופנה לרשויות הרווחה לבקש עזרה, ובמקום עזרה הוא קיבל שבע ועדות החלטה, וכל הזמן יש בדיקות, עזרה הוא לא מקבל, זה סיפור מאוד טיפוסי, לא רק יוצאי אתיופיה, ... אלא גם יוצאי ברית המועצות לשעבר משפחות חד הוריות הן טרף קל. אנחנו לא מדברים על משפחות אלימות, אלא על משפחות עם מצוקה כלכלית, משפחות נורמטיביות .. רשויות הרווחה רוצות דבר אחד להוציא את הילד מהבית, כאילו, בסיסמא של 'טובת הילד' ... במקום עזרה ממשית מקבלים אבחונים, מקבלים פסיכיאטרים ופסיכולוגים ...מקבלים ועדות החלטה ..."
.

.
פרופ. אסתר הרצוג ברשת א על מערך הרווחה: "מערכת הרווחה מאוד מקושרת .. למערכת הפוליטית, לתקשורת, למערכת המשפט, לכל מערכות השלטון, כל הכוח נמצא בידם, יעוץ משפטי עומד לרשותם, דוברות עומדת לרשותם כל הזמן, לעומת הורה שעומד מולם חסר אונים ... אנחנו הכרנו את פרשת ילדי תימן, אך ה'שיטה' הזאת לא פסקה לעבוד מאז שנות החמישים היא ממשיכה כל השנים לפעול."

נקודות:
  • שירותי הרווחה מתנכלים לאנשים אשר נקלעו למצוקה, ופנו אליהם לבקשת סיוע.
  • שירותי הרווחה מטרידים ומסכנים את הפונים אליהם בדרך של: ועדות החלטה, אבחונים פסיכיאטרים, פסיכולוגים, ועוד... מה שמוביל להוצאות כספיות כבדות, טיפולים פסיכיאטרים תרופתיים מיותרים, נזקים בלתי הפיכים ועוד...
  • לשכת הרווחה בעיריית נס ציונה כשלה בסיוע למשפחה החד הורית
  • שירותי הרווחה בעיריית נס ציונה עושים קשיים לאב, מתנכלים אליו, ומכשילים אותו.
  • עיריית נס ציונה מגיבה בדרך של צדקנות על מנת לטייח את אי רצונה בפתרון הבעיה.
  • עיריית נס ציונה פוגעת באמון הציבור ברשויות.
קישורים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה