סיפורה של אם חד הורית מיוצאי אתיופיה שלשכת הרווחה חיפה חטפו את שלשת ילדיה

"אומדן מספר הביקורים במיון בשנת 2001 עקב תאונות בית ופנאי מצביע על כ- 350,000 ביקורים בשנה בישראל, 15% מכלל הביקורים במיון" (מתוך נתוני משרד הבריאות, תאונות בית ופנאי, ביקורים במיון), אך מה קורה כשהתאונה בבית הינה של ילד לאם חד הורית מיוצאי אתיופיה, הנמצאת ארבע שנים בארץ.
.
מאי 2009 - סיפורה של בנצ'י, אם חד הורית, שלשכת הרווחה חיפה לקחו את שלשת ילדיה עקב תאונה של פציעה קלה שארעה לאחד הילדים.
בנצ'י טקלה מחכה שילדיה יחזרו הביתה. בשנת 2006 בזמן שישנה בחדרה טיפס בנה בן 6 על חלון הבית ונפל מהקומה הראשונה, הוא נפצע קל. "פה היה הילד לבד ונפל" אומרת בנצ'י ומצביעה על חלון הבית, "לא היה סורגים ולא היה תריס, אני ביקשתי שיעשו לי, לא רצו לעשות לי סורגים והוא נפל"
שירותי הרווחה מיהרו והוציאו מרשותה את שלשת ילדיה הקטנים בני ארבע, שש, ותשע, בטענה כי היא מזניחה אותם. בנצ'י שהיתה אז רק ארבע שנים בארץ טוענת שלא הוסבר לה דבר.
"לקחו והלכו, בלי שאני אדע" מספרת בנצ'י, "אני שמתי בגן בבית ספר במעון - לקחו, אחרי שאני רוצה להוציא ילד אמרו 'לקחו' ". ילדיה של בנצ'י נשלחו למשפחת אומנה והיא רואה אותם פעם בשבוע לשעה אחת.
בנג'י טקלה - ילדיה נלקחו על ידי שירותי הרווחהבנצ'י אם חד הורית גידלה את ילדיה לבדה, ומסבירה כי חייה לא היו קלים, היא לבדה בארץ ללא משפחה. שלש שנים היא נאבקת בשירותי הרווחה ובתי המשפט לקבל את ילדיה בחזרה, ללא תוצאות.
עו"ד טל צ'קול עמותת "טבקה": "ההורים לא תמיד שותפים בהליכי החלטה, הם לא מבינים את השפה, הם לא יודעים איך להתמודד עם הבעיה, הם מרגישים את זה רק אחרי שהשופט נתן החלטה בנושא".
"ילדים רוצים אמא, לא משפחה אומנת" אומרת בנצ'י.
.

.
נקודות:
  • הילדים נלקחו מהאם באופן מפתיע וללא ידיעת האם. יום אחד היא באה לקחת אותם מהגן, ומתברר לה כי פקידי הרווחה הקדימו אותה ולקחו אותם למסגרות ההשמה החוץ ביתית של משרד הרווחה.
  • פקידי הרווחה מאפשרים לאם לראות את הילדים רק שעה בשבוע, דבר אשר גורם להם נזק.
  • תחילת התנכלותם של פקידי הרווחה למשפחה נבעה מתאונה בבית של אחד הילדים. פקידי הרווחה הוציאו מחזקת האם את כל שלשת ילדיה.
קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה