פקידי רווחה במדינת קנטאקי - שררה, זיוף מסמכים, שקרים בבית משפט, איומים ונקמה

במדינת קנטאקי שבארצות הברית מופעל לחץ על עובדים סוציאליים להגדיל את מכסת תיקי האימוץ.
ראה סרטון כ-5 דקות
.
עובדת סוציאלית פוטרה משום שלא שלחה ילדים למשפחת אומנה מזניחה ומתעללת
רק משום שלא יכלה להתעלם מאותם שש פעמים בהם התעללה משפחת אומנה, פוטרה עובדת סוציאלית מעבודתה. "עשיתי מה שהייתי צריכה לעשות, זה היה היה הדבר הנכון לעשותו, ואני עומדת מאחורי התלונה", אמרה העו"ס שפוטרה.
פאט מור, עובדת סוציאלית האמינה בצדקתה, הגישה תביעת נזיקין בגין פיטוריה, והמדינה החליטה לפצות אותה בסכום של $380,000., כשגילתה ששני הורי האומנה בעלי עבר פלילי, ובנם שגר עימם, בעל מספר לא מבוטל של עבירות, ושכנם - עבריין מין שהורשע בדין, מבקר את המשפחה האומנת, ולעתים משגיח על הילדים. היא סרבה לאשר להם אימוץ, המפקחת שלה הגיבה לסירוב, וכתבה כי יש להחיש את הליכי האימוץ, במשפחה האומנת העבריינית.
.
שיקולים זרים בהוצאת ילדים מהבית
עורך הדין של העו"ס פאט מור: "אנו חושבים כי הסיבה להחלטה ההזויה הזאת היא כסף, בכל פעם שילד אינו מוצא מביתו, מערכת הרווחה של הרשות המקומית בקנטאקי מפסידה כספי מדינה".
בהאשמה זאת נתקלנו אינספור פעמים, במהלך התחקיר הארוך שלנו על פשעי שירותי הרווחה של קנטאקי. במקום לאחד את המשפחה, ראשי משרד הרווחה כופים לבצע יותר אימוצים, כדי לגייס יותר כספים מתקציב המדינה.
.
מערכת שבנויה על סטטיסטיקה, ושבחים על קריעת ילד ממשפחתו
"המערכת בנויה על סטטיסטיקה, גורמי הרווחה מפעילים לחצים כדי לייצר סטטיסטיקה, משום שתקציבי המדינה שמוזרמים לגורמי הרווחה מסתמכים על סטטיסטיקות" - עדותה של עובדת סוציאלית לשעבר אשר פוחדת מנקמה במשפחתה, ע"י פקידי הסעד ברווחה, ביקשה להסוות את זהותה.
"אתה מקבל שבחים, משרד הרווחה משבח אותך על הפרת זכויות ההורים לגדל את ילדיהם ולבצע אימוצים מהירים" אומרת העו"ס.
.
אימוץ בהזמנה מראש
העובדת הסוציאלית טוענת כי המאמץ המדאיג להוציא ילדים ממשפחתם לאימוץ, הגיע לממדים חסרי תקנה, עד כדי שהיתה עדה למקרה, בו עובדים סוציאליים, הוציאו ילדים לאימוץ ע"פ הזמנה מראש: "אדם מסוים שלא יכל להביא ילד לעולם ורצה ילד איתר משפחה קשת יום, במסגרת הקהילה שבה הוא חי, משפחה שנכנסה למצוקה וקשיים, ומסר לעובדים הסוציאליים כי הוא מעוניין לאמץ את ילדיה של אותה משפחה, וזה אכן מה שקרה".
.
איומים, הטרדות
מפקחת נוספת אשר פוחדת מנקמה אומרת כי אם הזמנה לילד היתה מתעכבת או נשללת, המנהלים שלה היו הופכים את ההחלטות שלה על פיהן.
"כאשר קרה שלמשפחה מסוימת הובטח ילד לאימוץ, ובמקביל הוחלט ברמה המקומית כי הילד יחזור למשפחתו הביולוגית, ההורים הביולוגים היו מוזמנים אל פקידת הסעד המחוזית, מוטרדים ומאוימים, ע"י פקידת הסעד המחוזית והצוות שלה, רק משום שעובדי הרווחה במחוז לא היו מרוצים מההלטה של הרשות המקומית"
.
נקמה ושחיתות שגרת יומם של עובדי הרווחה בחסות החיסיון החד צדדי
ידוע מקרה של אזרחית אשר ילדיה נלקחו ממנה, וכאשר התלוננה, לקחו גם מקרובי משפחתה את ילדיהם, וכאשר ערערה בבית המשפט, לקחו גם מעורך דינה את ילדיו.
עובדים סוציאליים לשעבר טוענים כי פעולות כוח ונקמה כגון אלו, הם שגרת יומם של עובדים סוציאליים המנצלים את החיסיון החד צדדי שניתן להם כדי להוציא ילד ממשפחתו ברגע, ללא שיצטרכו לתת על כך את הדין.
.
תסקירים בדויים ושקריים
פקידת סעד מחוזית לשעבר: "אני יכולה מחר להכין תסקיר (דוח) בדוי, לתאר פרטים חסרי חשיבות, ולנפח אותם לכדי ממצאים "מדאיגים", ואז המשפחה תזומן לחקירה, ומי שיקרא את הדוח יכול להגיע למסקנה, שיש בידיו ראיות להזנחה בעוד שהכל שקר, אבל זה לא משנה לאף אחד".
מבקר המדינה שחקר את מחוז קנטאקי הגיע למסקנה שהעובדים הסוציאליים השתמשו לרעה בסמכותם, ודווחו דווחי שקר בדוחות שלהם.
.
ראה סרטון כ-5 דקות
אימוץ בהזמנה מראשקישורים:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה