ועדת חקירה ממלכתית לפיצוי נפגעי משרד הרווחה

במאי 2009 פורסם בהארץ על כמרים ונזירות קתולים שהתעללו באלפי ילדים במוסדות חינוכיים של הכנסייה באירלנד.
התעללות במוסדות של ילדים בסיכון באירלנד
בדו"ח שפרסם בית המשפט העליון באירלנד עולה כי במוסדות הכנסייה התבצעו הכאות מתמשכות, אונס והשפלות של התלמידים. ההטרדה מינית והאונס התרחשו בייחוד במוסדות שיועדו לבנים בלבד. בקרב הבנות, במוסדות שיועדו לבנות, ובהן הפיקוח נעשה בידי נזירות, התרחשו פחות מעשי הטרדה מינית, ואולם, הבנות סבלו מהשפלות ומתקיפות לעתים קרובות.
מדובר ביותר מ-30 אלף ילדים בסיכון שהוערכו כמועדים להידרדר לפשיעה או כאלה ממשפחות שאינם מתפקדות - הגדרה אשר כללה לעתים קרובות גם אמהות חד-הוריות - נשלחו לרשת של מוסדות חינוכיים שנוהלו בידי הכנסייה מתחילת שנות ה-30 ועד לשנות ה-90, אז נסגרו המוסדות האחרונים.
ממצאי החקירה הובילו לדרישה ציבורית להעניק פיצויים נרחבים לקרבנות. מעריכים במדינה שהכנסייה תעניק מעל מיליארד אירו פיצויים, שיועברו לקרן שייזום ראש הממשלה, בראיין קאוון.
אזרחי אירלנד הקימו ועדת חקירה ממלכתית על מנת לחקור ההתעללות בילדים בסיכון במוסדות המדינה, על מנת להפיק לקחים, ולפצות את הילדים בסיכון שנפגעו.
.
מה קורה בישראל
דו"ח מבקר המדינה על רשות חסות הנוער מצא ליקויים מהותיים בתפקוד הרשות.
.
מן הראוי כי בישראל נאמץ את מה שעשו האירים לטובת ילדיהם, ולמען עתידם. יש להקים ועדת חקירה ממלכתית על נפגעי משרד הרווחה ופיצויים.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה