לשכת הרווחה עיריית פתח תקווה - אי סיוע לחסרת דיור

יולי 2009 - להלן המאמר "אני מרגישה שכלו כל הקיצין" , עינב יוסף זדה , ידיעות פתח תקווה

שוב מקרה של חסרת דיור בפתח תקווה: האישה, המתגוררת עם בנה הקטן במשרד מחשבים בעיר, טוענת כי העירייה וחל"ד מתעלמות ממצוקתה. "בשבוע הבא אני מתכוונת לשבת עם הילדים באוהל מול בניין העירייה", איימה.

תושבת פתח תקווה (45), המתגוררת בשנה האחרונה עם אחד מילדיה במשרד מחשבים בעיר, טוענת כי העירייה וחברת חל"ד אינן עושות דיין כדי לסייע למצוקתה. "בשבוע הבא אני מתכוונת לשבת עם הילדים באוהל מול בניין העירייה", איימה.

לפני שנים עברה האישה גירושים קשים בעטיים נלקח ביתה על ידי כונס נכסים לאור חובותיה. בלית ברירה היא עברה להתגורר במחסן נטוש בשכונת שעריה. "גרנו שם חצי שנה" , סיפרה. "שמנו מזרון והיה ברז מים שהשתמשנו בו. כל הציוד שהיה לי הלך. הייתי שם חצי שנה והתמוטטתי נפשית".

בצר לה, פנתה האישה לתקשורת, ולאחר שעלתה לשידור בתכנית רדיו נרתם לעזרתה עורך דין. במהרה נמצאה עבורה דירת חדר, בה התגוררה בתשלום, כשהיא מקבלת כספי סיוע לחודשיים משירותי הרווחה.

אלא שהסיוע הקצר לא הביא להתאוששות הרצויה, והיא פונתה מהמקום. אחרי יומיים ברחוב, כשהיא מלווה בבנה, קיבלה האישה הלוואה ועזרה מהרווחה ועברה להתגורר בדירה אחרת. עם זאת, גם שם לא צלח מזלה. "ברווחה הבטיחו לבעל הדירה שיעזרו לי לאורך הדרך, אבל זה לא קרה", סיפרה. "גם הוא זרק אותי. עד היום יש לי דברים שנמצאים בדירה ההיא".

שכן באותו בניין שנחשף לסיפורה הקשה, נרתם לעזור והציע לה להתגורר זמנית עם בנה במשרד מחשבים שברשותו. הזמן חלף, המגורים הזמניים הפכו לקבועים והאישה עדיין משוועת לעזרה משירותי הרווחה. "הם מתחמקים ממני, דוחים אותי, לא מקשיבים לי, לא קובעים לי פגישות ומתעלמים ממני", ציינה, "גם בחל"ד מתעלמים ממני".

בינתיים, היא חיה מדמי מזונות שהיא מקבלת מבעלה לשעבר, וכן מעבודה זמנית של שלש שעות ביום בקייטנת צהרונית. "אני חיה בתוך משרד וקשה לי לתפקד נפשית", הסבירה. "אני לא מוצאת את עצמי ומרגישה שכלו כל הקיצין. ניסיתי את כל האפשרויות. במשרד יש אמנם קורת גג, אבל הכל אבק. הגעתי פעמיים לבית חולים עם דופק מהיר. זה משפיע לי על הבריאות".

לקראת סוף השבוע אמור בנה הגדול לחזור מהפנימייה לחופשה בת חודש וחצי. "אני לא יכולה לשכן אותו במשרד למשך חודש וחצי", סיכמה. "הילדים צריכים קורת גג נורמלית. הילד הקטן הידרדר בלימודים. ברגע שהבן הגדול יחזור, אקח את הבן הקטן ואגור באוהל מול העירייה. שימצאו לי פתרון ויתנו לי אופציה, אפילו משהו זמני. חל"ד והרווחה שמים לי רגל. אם אתמוטט הילדים יתמוטטו אחרי".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "הסיוע שהאשה מבקשת הוא לדיור ולכן היא הופנתה לחל"ד. לעירייה אין פתרונות דיור אלא רק למשרד הבינוי והשיכון".

מחל"ד נמסר בתגובה: "האישה קיבלה סיוע חריג לפנים משורת הדין בשכר דירה ומהיא לא מימשה אותו. משרד השיכון נותן השתתפות בשכר דירה ולא תשלום שכר דירה במלואו".
.
לכתבה המלאה הקלק על התמונה:

חסרי דיור בפתח תקווהקישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה