משרד המשפטים האמריקאי הגיע להסדר עם ענקית התרופות 'פייזר' על פרשיות שחיתות והונאה.

וושינגטון, ספטמבר 2009- "משרד המשפטים האמריקאי הגיע להסדר עם ענקית התרופות 'פייזר' על פרשיות שחיתות והונאה."

ענקית התרופות האמריקאית פייזר בע"מ, וחברת הבת שלה Pharmacia & Upjohn הסכימו לשלם 2.3 מיליארד דולר, ליישוב ההונאה הגדולה בהיסטוריה של משרד המשפטים האמריקאי, כדי לפתור אחריות פלילית ואזרחית הנובעות מקידום לא חוקי של מוצרים פרמצבטיים (תרופות) מסוימים.
.
שיווק תרופה לשימושים שלא אושרו ע"י ה-FDA
החברה Pharmacia & Upjohn הסכימה להודות באשמה על עבירה של הפרת חוק המזון, התרופות והקוסמטיקה בעניין התרופה Bextra במטרה להונות או להטעות. Bextra הוא סם נגד דלקות אשר פייזר משכה מהשוק בשנת 2005. לפי הוראות חוק המזון, התרופות והקוסמטיקה , חברה חייבת לציין את השימוש המיועד של מוצר ב תרופה חדשה שלה
ל-FDA. לאחר אישור תרופה לא ניתן לשווק או לקדם לשימושים עבור מה שמכונה "off-label" - כלומר, כל שימוש שלא צוין בבקשה שאושרה על ידי ה-FDA.
פייזר קידמה את מכירת Bextra עבור שימושים שה-FDA סירב לאשר במיוחד בשל חששות הבטיחות. החברה תשלם קנס פלילי של $ 1.195 מיליארד דולר, הגדול ביותר שהוטל אי פעם בארצות הברית לכל עניין.
.
שוחד לספקי שירותי בריאות
ההסדר האזרחי גם פותר הטענות כי פייזר שילמה שוחד לספקי שירותי בריאות כדי לגרום להם לרשום תרופות לשימוש הציבור.
"הסכם זה יחזיר כמעט 1 מיליארד דולר לתכניות ביטוח רפואי ממשלתיות, להבטיח את עתידם של האמריקאים שהסתמכו על תכניות אלה", אמרה קתלין סבליוס, מזכירת מחלקת הבריאות ושירותי אנוש. "שירותי משרד הבריאות ימשיכו לחפש הזדמנויות לעבוד עם הממשלה שלו להעמיד לדין על הונאה בכל מקום נוכל למצוא אותה. אבל אנחנו גם נחפש דרכים חדשות כדי למנוע הונאות לפני שזה יקרה. הבריאות חשובה מכדי לתת דולר אחד להתבזבז".


קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה