מדיניות משרד הרווחה - עשרות ילדים מאושפזים בישראל במוסדות פסיכיאטריים שלא לצורך

ספטמבר 2009 - רשת ב - משרד הרווחה משתמש בילדים לקבל תוספת תקציב.
.
משרד הרווחה מנהל מאבק פוליטי ותקציבי על גבם של ילדים

לא יאמן: עשרות ילדים מאושפזים במוסדות פסיכיאטריים שלא לצורך בגלל סכסוך בין משרד הרווחה למשרד הבריאות, שאינם מצליחים להסכים איזה משרד יממן את הטיפול בפנימיות טיפוליות בגמר האשפוז, ולכן נשארים הילדים בבתי חולים פסיכיאטריים שלא לצורך, ונגרמים להם נזקים של ממש.
.

.
משרד הרווחה משתמש בתחבולות ומסכן ילדים כדי להגדיל את תקציב המשרד
מדובר בילדים המגיעים למוסדות הפסיכיאטריים, במוסדות אלו מאבחנים איזה טיפול צריך לתת לאותם ילדים. הילדים נשארים "תקועים" במוסדות הפסיכיאטריים בגלל שמשרד הרווחה טוען שאין לו כסף לממן שהותם במסגרות אחרות. בכך נגרם לאותם ילדים נזק נפשי, וגם זה עולה למדינה יותר כסף. משרד הרווחה ומשרד הבריאות לא מסכימים ביניהם כבר שנים מי צריך לממן את שהות הילדים במסגרות לאחר האבחון הפסיכיאטרי.
.
נזק אדיר לילדים, ולפעמים בלתי הפיך
ד"ר יצחק קדמן: השהייה במוסד פסיכיאטרי שלא לצורך גורם לילדים נזק אדיר ולעתים בלתי הפיך. הילד מסגל לעצמו את ההתנהגויות שהוא רואה מסביבו, לפעמים הילד הופך להיות בעל מאפיינים כאלו שיהיה קשה להוציא אותו למקום אחר, ובכך נקבע גורלו לשנים רבות. אם מזניחים את הבעיה הזאת, עלול להיות שלא יהיה את מי להוציא.

מדיניות משרד הרווחה שהוכחה ככושלת ומסבה נזקים קשים לילדים
"שהותו המיותרת של ילד באישפוז פסיכיאטרי לא רק שמזיקה לילד ופוגעת בו, אלא שהיא עולה בכסף רב ועלותה אף יקרה בהרבה מהעלות של השמה בפנימיה הולמת, כך שלא רק שיש פה עוול אלא גם 'חלם' של חסכון מדומה", אומר קדמן.
.
משרד הרווחה מתחמק מאחריותו ואחריות פקידי הסעד על המחדל החמור
"לטענת משרד הרווחה כל נסיונותיו לגייס שיתוף פעולה עם משרד הבריאות תוך נשיאה משותפת בעול עלו בתוהו, וראוי היה להניח למלחמות העבר ולפתוח דף חדש תוך הסכמה על חלוקת הנטל התקציבי בדרך שתביא הן לחסכון תקציבי ומניעת בזבוז משאבים, והן בעיקר וחשוב מכל, הפסקת הפגיעה של אשפוז מיותר ומזיק של ילדים רבים שנגרם להם עוול ונזק כבד, שלעיתים עלול להפוך לנזק בלתי הפיך".
משרד הבריאות מודה - האישפוזים מיותרים, הילד "נתקע" בבית החולים שלא לצורך
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ברצוננו לציין כי אשפוזם של קטינים במוסדות פסיכיאטריים נעשה על פי קריטריונים רפואיים ובהתאם להוראות החוק. לצערנו, לעתים, בשל היעדר מקום מיידי לשחרורו של הקטין, מתעכב שחרורו עד למציאת מסגרת מתאימה. בנוסף, החזרתו לבית הוריו עלולה, לעתים, להוות סיכון לשלומו ולדרדר חזרה את מצבו הנפשי". עוד נמסר כי השמתו של קטין במסגרת של פנימיה הינה באחריותו של משרד הרווחה.
.
הביצה הביורוקרטית של משרד הרווחה - הילד נתקע כי הרשות המקומית לא מעבירה כסף
מנהל במוסד פסיכיאטרי במרכז הארץ שביקש להישאר בעילום שם מתריע אף הוא כי במוסד "נתקעים" בני נוער וילדים רבים שמקומם אינו באשפוז. "זה בלתי נסבל לחשוב שילד נמצא במסגרת שלא מתאימה לו" אמר וציין מקרים שבהם נשלחים ילדים למקום בשל רקע משפחתי בעייתי. "היו מקרים של ילדים שהגיעו במצב סוער על בסיס של משפחה לא תפקודית למשל אחרי התפרצות זעם ואחרי בדיקה מגלים שמדובר במשבר משפחתי כמו ילד מוכה ואנו ממליצים על פנימייה אבל הילד נשאר כי לא מוצאים לו מקום." לדבריו הנושא "נעצר" בשלב שבו נאלצות הרשויות המקומיות להעביר התחייבות כספית למען הילד.
.
כלואים באשפוז: עשרות ילדים "נתקעים" בבתי חולים פסיכיאטריים בשל בעיות תקציב בפנימיות יו"ר המועצה לשלום הילד: "מקומם לא שם"
כלואים באשפוז - עשרות ילדים 'נתקעים' במוסדות פסיכיאטריים כבני ערובה לתקציבי משרד הרווחהקישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה