עמותת הרווחה ויצו מתעללת בקשישים בבית אבות כדי לממש עיסקת נדל"ן בלב תל אביב

תאוות בצע - עמותת הרווחה ויצומרץ 2010 - בעקבות שיקולים עיסקיים למימוש נכס נדל"ני במרכז ת"א המשמש כבית אבות, החליטה הנהלת עמותת הרווחה ויצו לייבש את המקום ולחדול מלקלוט דיירים חדשים. הנהלת ויצו לא רק מבזה החלטת בית משפט המחייבת אותה לתחזק את המקום כראוי ולקלוט דיירים חדשים, אלא גם פוגעת בדיירים בכבודם ובמשפחותיהם. ויצ"ו הנה מלכ"ר מדושן ומשומן הנהנה מהון עתק: תקצוב שנתי של כ- 70 מיליון שקל ממשרד הרווחה, ועוד מתרומות, שנועדו לסייע לאוכלוסיות מוחלשות ולא להרוויח כסף מעסקאות נדל"ן.
.

.
בית האבות של ויצו ברחוב דוד המלך במרכז תל אביב הופך מיום ליום להיות בית קברות חי. עד לפני מספר שנים אכלסו את המקום כמאה קשישים, כיום מאכלסים אותו כ- 20 איש בלבד. הנהלת ויצו אינה מעודדת כניסת דיירים חדשים אלא ממיתה את המקום.
בית האבות נותר שומם, מסדרונות ריקים, ואיכות השירות נפגעת כתוצאה מהקהילה הפוחתת, והשירותים שאיכותם יורדת.

דייר בבית האבות: "תחושה שלי שהמצב שלנו הדיירים הולך ומדרדר מיום ליום ... מה שהיום ומה שהיה לפני חמש שנים זה מזרח ומערב, זה לא שאנחנו רעבים חלילה, אנחנו אוכלים לשובע, אבל הטיב ירד, וכל האוירה, אין לי על מה לדבר עם אף אחד מילה"

בן של אחד האבות: " הטענות העיקריות שלי הן שהם הורגים אט אט את המקום יחד עם הדיירים שנמצאים פה ע"י זה שהם לא מאפשרים לאנשים חדשים לבוא, האוירה נעשית יותר ויותר קודרת, ... יש תחושה של מקום גוסס, ואנשים בסוף ימיהם צריכים לחיות במקום שנותן להם תחושה של גסיסה. חדר אוכל מת, ריק מסועדים, הוא פעם היה שוקק, היום יש פה שולחן, שם שולחן ... מה שויצו מנסה זה כאילו לקיים את בית האבות אבל בעצם לחנוק אותו לאט לאט ולגרום לו להיעלם מהעולם יחד עם ההורים שלנו".

עו"ד יהודה רסלר מייצג את האבות: " ... התנהגותה של ויצו היא גם שערורייתית גם צינית וגם מבזה את בית המשפט. לפני שנים תרמו יהודים טובים מיליוני דולרים לויצו כדי שתקיים במקום בית אבות, ואכן היא קיימה. צץ לה רעיון לפתח את המקום נדל"נית כדי להרוויח עשרות מיליוני דולרים, והיא ממיתה מיתה אטית ומתמשכת את בית האבות. ויצו מבזה את פסק הדין של השופטת רות שאומר שבמשך 10 שנים צריך לקלוט דיירים חדשים ולהמשיך את אותם השירותים באותה רמה כפי שהיו לפני 5 שנים. הם עושים צחוק מפסק הדין, הם קוברים אותם חיים שם. מי שבה להתקבל, להירשם, הם אומרים לו: 'תראה אנחנו לא כל כך רוצים שיהיה פה בית אבות, אנחנו רוצים לפתח את נדל"ני ויכול להיות שזה יהיה תוך תקופה קצרה' ".

בית הורים של ויצ"ו משמש בית קברות חי - מאתר רשת ב - מרץ 2010

בית הורים של ויצ"ו משמש בית קברות חי - מאתר רשת ב - מרץ 2010
בית הורים של ויצ"ו משמש בית קברות חי - מאתר רשת ב - מרץ 2010



דוגמאות נוספות של קשישים נרדפים ע"י רשויות רווחה

בסיפורה של הקשישה שרה כהן, רודפות פקידות הסעד ממינהל הרווחה עיריית תל אביב אחריה כדי למנות לה אפוטרופוס, ולהשים אותה בבית אבות, שם היא מקבלת “טיפול תרופתי” שאינה זקוקה לו. פקידי עירייה מושחתים אלו לא בוחלים לבוא בליל הסדר בליווי שוטרים חמושים על מנת לקחת את הקשישה לבית האבות. הפקידים אפילו מסתירים מקרוביה של שרה את מקום הימצאה על מנת שיוכלו ”לטפל” בה ללא הפרעה. ביתה של שרה הולאם לטיפול האפוטרופסית ירדנה נילמן שהואשמה במרמה והפרת אמונים ובעושק קשישים במקרים נוספים אחרים. נילמן מונתה ע"י פקידות הסעד של עיריית ת"א בניגוד לחוק ולכללים.
ארבע פסיכיאטריים שבדקו את שרה כהן, וקבעו כי צלולה לחלוטין לא סיפקו את העובדות הסוציאליות תאבות הכבוד, היוקרה, והבצע של עיריית תל אביב.
רדיפתן האובססיבית של הפקידים הסוציאליים של עיריית ת”א תוך הפרה בוטה של זכויות אדם, מוסברת בלחצים/ שיקולים זרים של גורמים פרטיים וממסדיים במנגנון הרווחה הכושל.
לשכת הרווחה בת ים - צוות קשישים בראשות עופרה מנדלקורן
סיפור מצמרר נוסף הוא סיפורה של אישה טובה ותמימה כבת 60 שאובחנה בדמנטיה אשר ביקשה סיוע סוציאלי (לא כפוי) מלשכת הרווחה בת ים. עובדת סוציאלית נעמי הלימי הפכה עורה ביום בו החלה פקידת הסעד שירה שביט אורגד להיות מעורבת בענייני האישה. כאשר החלה פקידת הסעד שירה שביט אורגד להיות מעורבת, החלו השתיים בהוצאת שם רע על האישה ובנה. פיהן של העו"סיות החל לעכס דברי רמייה ובלע נגד החסויה ובנה. "תוקפנית, חשדנית, ואינה משתפת פעולה" כינו את האישה. העו"סיות כתבו תסקיר סעד רווי שקרים בעניינים מהותיים.
פקידת הסעד שירה שביט אורגד ועו"ס נעמי הלימי התערבו בבריאותה של האישה, המליצו על טיפול תרופתי פסיכיאטרי קטלני לאישה אשר פגע קשות בגופה ונפשה. הטיפול כלל נטילת סם אנטי פסיכוטי מסוג ריספרדל, שלא אושר על ידי ה- FDA למטופלים מאובחנים בדמנטיה. העו"סיות כמובן שיקרו וכתבו כי מצבה השתפר בעוד מצבה היה קשה ביותר.
מדובר בטיפול תרופתי קטלני אשר הסב נזקים קשים לאישה, אובדן כושר דיבור, איבוד משקל, עיוותים בגוף ובפנים ועוד. פקידת הסעד שירה שביט אורגד ועובדת סוציאלית נעמי הלימי היו מרוצות.
סל טיפול לא נרשם בתסקיר, וכך לאחר מינוי האפוטרופוס השתנה אורח חייה של האישה באופן פתאומי מה שגם הסב לה נזקים.
העו"סיות פטפטו וריכלו עם קרובי משפחה, קופת חולים ושכנים של האישה, פטפוטיהן הסבו נזקים קשים לאישה. פקידת הסעד שירה שביט אורגד, ועו"ס נעמי הלימי לא הועילו לאישה אלא גרמו לה נזקים קשים בלתי הפיכים וצער רב.

קישורים:
תויות: ארגון ויצ"ו, Israel Federation of WIZO, Women's International Zionist Organization, ארגון נשים יהודיות בארץ ובעולם, בית הורים ויצו תל אביב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה