האם שירותי הרווחה בעיריית ירושלים יטפלו בילדי שכונת סילוואן המיידים אבנים - הוועדה לזכויות הילד

המדיניות המעוותת של רשויות הרווחה בטיפול בילדים ופירוק משפחות

האם לשכת הרווחה בעיריית ירושלים תטפל במשפחות משכונת סילוואן בירושלים, או שמא יעדיפו פקידי הסעד להמשיך לטפל בכפייה ולהוציא ילדים מבתים טובים שומרי חוק וסדר?

האם העו"סים משירותי הרווחה בירושלים יממשו את תיאוריות "טובת הילד" על ילדים משכונת סילוואן או שאולי תיאוריית "טובת הילד" היא אחיזת עיניים שנועדה לשרת אוכלוסיות חזקות ועמותות "חברתיות"?

האם הוועדה לזכויות הילד פועלת למען זכויות ילדים או שמא למען אינטרסים פוליטיים, ומונעת ע"י שיקולים זרים, כגון סחר בילדים לעמותות וארגונים חברתיים?

הכתבה מיידי האבנים מסילואן יוצאו מחזקת הוריהם? חדשות ערוץ 2 , אוקטובר 2010

הוועדה לזכויות הילד של הכנסת התכנסה כדי לדון במקרי האלימות האחרונים בשכונת סילוואן במזרח י-ם. יו"ר הוועדה ח"כ דני דנון כבר בחן דרכים להוציא את הנערים מיידי האבנים מחזקת הוריהם. "קיבלתי דיווחים שמשלמים לילדים האלה כדי לזרוק אבנים", אמר. טיבי ובן ארי התעמתו: "מי שמסכן חיים יש לירות בו", אמר בן ארי
.

.

פתרונות חינוכיים יפתרו את בעיית יידוי האבנים בשכונת סילוואן? ועדת הכנסת לזכויות הילד התכנסה הבוקר לדון ב"מעורבות קטינים ביידוי אבנים בכפר השילוח".

הוועדה בחנה מספר אפשרויות יצירתיות משהו להתמודד עם התופעה האלימה, לאחר שבימים האחרונים הותקפו במקום מספר אזרחים ישראלים. יידוי האבנים בשכונה עלה לכותרות ביום שישי האחרון, כשדוד בארי, יו"ר עמותת "אלעד", תועד מותקף באבנים במכוניתו - ודורס שני נערים.

"אני מתכוון לפנות לפרקליטות על מנת לבחון את הדרך להוציא את הילדים מחזקת הוריהם", אמר לגלי צה"ל יו"ר הוועדה, דני דנון (ליכוד) לפני ישיבת הוועדה. "כבר ביום שישי קיבלתי דיווחים כי משלמים לילדים האלה כדי לזרוק אבנים ואני חושב שצריך להגן עליהם וגם על הרכבים היהודים".

לדיון הוזמנו נציגי המשרד לביטחון פנים, משרד הרווחה והשירותים החברתיים, משרד הבינוי והשיכון, "עטרת כהנים", עיריית ירושלים, המועצה הלאומית לשלום הילד וגם האגודה לזכויות האזרח בישראל. גם בארי עצמו הוזמן. לגלי צה"ל אמרה נציגת האגודה לזכויות האזרח, עו"ד טלי ניר, כי "בוועדה יושבים חברים שבוחרים להתעלם ממה שקורה במציאות ולכן אנחנו מעדיפים שלא להגיע לדיון".

במהלך הדיון התפתח ויכוח חריף בין ח"כ מיכאל בן ארי לח"כ אחמד טיבי. בן ארי אמר כי "מי שמסכן חיים יש לירות בו" ובתגובה אמר טיבי כי, "יש לשלוח את כל הוועדה לפסיכיאטר, הדיון הוא על כך שילד הועף באוויר ופגעו בו ולא על זה שהוא זרק אבנים, אתם מטורפים".

יו"ר הוועדה דנון אמר במהלך הדיון כי "יש לזמן את הורי הילדים שהשתתפו בתקרית ביום שישי לחקירה מיידית. עלינו לפעול בכל הדרכים להפסקת נוהג השלכת האבנים על ידי ילדים בשכונה".

אתמול: צוות חדשות 2 ומרואיינת הותקפו באבנים

אבן ענקית במושב הקדמי שליד הנהג, ונהגת יושבת ברכב וממררת בבכי - כך נראתה הפעם השנייה בתוך פחות מחצי שעה, בה פגשנו אמש את קרן לוי.

זמן קצר לפני כן ביקשנו ממנה להגיע לסילוואן, למקום בו דרס דוד בארי ביום שישי את שני הנערים הפלסטיניים. מתברר שכמה דקות לאחר הדריסה, הגיעה לשם גם קרן לוי, נרגמה באבנים והגיבה כמו בארי. "נתתי פול גז, הבת שלי ככה סתמה את האוזניים. קפצו עלינו שני מבוגרים על האוטו", סיפרה.

כאשר הסתיים הראיון אתמול, הותקפו לוי וצוות חדשות 2 במטח אבנים וסלעים. הצוות הצליח, חלקית, לצלם את האבנים הנזרקות על לוי בטלפון הנייד. בתוך שניות, הפכה גם מכוניתם של אנשי הצוות למטרה של מיידי האבנים בסילוואן.

לוי הצליחה להיחלץ בעור שיניה. פגשנו אותה לאחר מכן בשער יפו, "השליכו 50 אבנים", סיפרה לנו בקושי רב. לוי נפגעה בידה, בגבה וברגליה, וכאשר רואים את הסלע בתוך מכוניתה, אפשר לומר שיצאה מהתקיפה בנס.

אתמול בארי עצמו נפגש איתנו וסיפר לנו על השתלשלות האירוע, כפי שהעיד במשטרה. לדבריו, שניות לפני האירוע המכונית שנסעה לפניו עצרה בצד, איפשרה לו לעקוף ומיד נסעה אחריו. "ניסיתי לעשות רוורס אבל המכונית בלמה אותי. פחדתי שיוציאו את בני מהמכונית. הייתי חייב לנסוע משם, אמרתי לעצמי, אחרת אשתמש באקדח - וזה יהיה הרבה יותר גרוע", סיפר.

למרות שהצלמים שהיו במקום הם אלה שהפכו את הסיפור לכותרת עולמית, בארי וחבריו מברכים על הצילום. אודי רגונס, דובר עמותת "אלעד" שבארי עומד בראשה, אמר כי "זה הוכיח לעולם שהוא היה בסכנת חיים".

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה