נתן זהבי: "שר הרווחה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו - פושעים נגד האנושיות"

נובמבר 2010 - חדשות 2 - מקרי ההזנחה של קשישים בבתי אבות פיראטיים הצליחו לעצבן את שדרן הרדיו נתן זהבי - והוא פתח בקמפיין נגד השר הרצוג ושותפיו לממשלה. זהבי כינה את רה"מ ואת שר הרווחה "פושעים נגד האנושיות" ואיים כי אם לא יפעלו לסגירת בית האבות הפיראטי בב"ש - יחטוף את הקשישים שגרים בו וישכן אותם בבית שר הרווחה יצחק בוז'י הרצוג
.

.
"אני הולך לעשות דבר שאולי אקבל בגינו תלונה על איום - אבל אני מודיע לך מר בוז'י הרצוג: אתה תהיה הקורבן", במילים אלה הפנה השדרן נתן זהבי את האשמותיו כלפי שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג שמזניח לדבריו אלפי קשישים שחיים במדינת ישראל בתת תנאים".

בתכניתו "זהבי עצבני"ששודרה הבוקר ב"רדיו ללא הפסקה", תקף זהבי את הרשויות - ובראשם את שר הרווחה בעקבות שידור הכתבה בחדשות 2 על תת התנאים שבהם חיים קשישים בבית אבות פיראטי בבאר שבע. "אני רוצה להוקיע את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שמשמש גם כשר הבריאות, את סגנו ליצמן, את שר הרווחה ואת ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' כפושעים נגד האנושות בכל קנה מידה", אמר השדרן.

"הם יודעים שבדקות אלו יושבים ללא מיזוג אוויר בחברת עכברים, חיפושיות ונמלים, זקנים מלוכלכלים שלא רחצו אותם עם סמרטוטי בגדים", אמר זהבי והוסיף "הם אינם מקבלים את הטיפול הרפואי לו הם זכאים,וכספם נשדד על ידי עבריינים - ולמרות הכל, הבירוקרטיה הישראלית, אטימות הלב וחוסר האכפתיות נמשכים".

זהבי זעם על התגובות הלקוניות שקיבל ממשרד הרווחה ומעיריית באר שבע לפיהן, הגורמים הרלוונטים פועלים למניעת הפעילות של בית האבות, ועל כך שלא עשו די עד היום למרות שעברו שלושה חודשים מאז שידור הכתבה לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 2.

לדברי זהבי, ישנה קבוצה של אנשים עם רכבים שארגנה תקציב על מנת להעביר את הקשישים מבית האבות לביתו של שר הרווחה במידה ולא ידאג לסגירת בית האבות. "יש תקציב, יש אנשים, יש מקום", אמר זהבי בתכניתו. "אני מזהיר אותך מר הרצוג: אם עד סוף השבוע המקום לא נסגר ואתה לא מעביר את הקשישים, אני מעביר את האנשים אליך בצהל הביתה. המקום הזה בבית הכרם 8 לא יהיה פתוח ביום ראשון הבא".

חיים בתת תנאים ובהזנחה מתמדת של הרשויות

דבריו של זהבי מגיעים בעקבות חשיפת חדשות 2 על מצבם הקשה של דיירי בית האבות ברחוב בית הכרם 8 בבאר שבע, שתועדו במצלמות לפני שלושה חודשים.

בכתבה נחשף מצבם הקשה של קשישים עניים שחיים בבית האבות הפיראטי בתנאים תת אנושיים, שכוללים תנאים סניטריים ירודים, עכברים וטיפול רפואי לקוי. בדיקה שערכנו כעבור שלושה חודשים העלתה שדבר לא השתנה.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה