תחקיר "פנים אמיתיות" - הפסיכיאטר אילן רבינוביץ'

אפריל 2011 - התכנית "פנים אמיתיות" של אמנון לוי על הפסיכיאטר אילן רבינוביץ'.
מתוך עוגמת נפש , ידיעות אחרונות , רז שכניק, גבי בר חיים, מרץ 2011

הוא הפסיכיאטר (אילן רבינוביץ') של סלבריטאי ישראל ושל אנשי העסקים הבכירים, יש לו תוכנית בגלי צה"ל והוא היה הפסיכיאטר של 'האח הגדול'. כעת טוענים פציינטים מפורסמים: הוא גרם לי לבגוד, חשף סודות אינטימיים בחדר הטיפולים. את כתבת ידיעות אחרונות הוא איבחן כבעלת הפרעות פסיכיאטריות אחרי דקות ספורות
.

.
בחורף 2011, הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ' הוא המטפל של ישראל. רופא הנפש של אמנים, אנשי תקשורת והצמרת העסקית של המדינה. הפסיכיאטר לשעבר של 'האח הגדול' הוא אביזר חובה בתוכניות טלוויזיה ובמסיבות האלפיון העליון. מגיש תוכנית רדיו בשם 'שעת נפש' בגל"צ עם העיתונאי חנוך דאום. מדלג מכנס רפואי בלוס־אנג'לס למסיבה פרטית של מדונה בלונדון. והחל מהשבוע, רבינוביץ' הוא גם טאלנט טלוויזיוני: סרט שלו על פדופילים שודר בערוץ 2. בעולם שבו בני אדם מחפשים את הבורג שחסר להם בארגז הכלים של מישהו אחר, רבינוביץ' הפך להצלחה נחשולית. בתרבות הפופולרית הוא כבר מזמן לא רק פסיכיאטר. הוא תרופת פלא. בתוכניות שלו הוא מפצח בעיות כמו בוטנים. כדי לקבל תור בקליניקה שלו תמתינו מינימום שבועיים ותיפרדו מ־850 שקל. על מותגים, כידוע, משלמים.
בעיני רבים, מגיע לרבינוביץ' שאפו. הוא גאל את הפסיכיאטריה ממיתוג אפרורי והפך אותה לעיסוק עם סקס־אפיל. הוא מדבר על הפרעות נפשיות כבעיה לגיטימית. יש לו שיטות עבודה מקוריות, והוא מאוד־מאוד מצליח. בעבר אמר רבינוביץ' שזו גם הסיבה שבגללה הוא שנוי במחלוקת. הכל מקנאה. אבל כשמחטטים בארגז הכלים שלו ושומעים מספר עדויות של מטופלים לשעבר, מתגלה גם תמונה אחרת: חוסר דיסקרטיות והפרת חיסיון רפואי, מתן תרופות מרשם באירוע חברתי ובמסעדה, חלוקת הוראות פעולה לחיים (למטופלת אחת הוא המליץ לבגוד בבעלה), וגם גבולות גמישים בין טיפול, חברות ויחסי עבודה. כך, למשל, התראיין רבינוביץ' בטלוויזיה ודיבר על התנהגותו של דודו טופז לאחר שנעצר, למרות שבאותה תקופה טיפל בו כפסיכיאטר וסיפק לו תרופות.

מ', שחקנית ודוגמנית, נחתה בקליניקה של רבינוביץ' לפני כשש שנים וטופלה אצלו עד לאחרונה. היא הגיעה בעקבות דיכאון וטופלה לפני כן בתרופה נגד דיכאון. כמו כל מטופליו של רבינוביץ', היא נשבתה בקסמו. "בפגישה הראשונה מה שהדהים אותי זה שהוא עשה לי ניתוח אופי בשניות", היא נזכרת. "קלט אותי ברמות שאי אפשר להסביר. הוא אמר לי שיש לו המון מטופלים מתעשיית הבידור. בהתחלה לא נקב בשמות ואחר כך שפך בלי הפסקה. עם הזמן הוא התחיל להתפאר במטופלים שלו, נתן שמות וסיפר לי על הבעיות שלהם. שמעתי הרבה על אשת תקשורת בכירה, על בעל חברת הפקות מצליח, על שחקנית מבטיחה, על מפורסמת שעברה אונס (השמות שמורים במערכת). דברים אינטימיים. נלחצתי. הרי הוא יודע עליי דברים שלא רציתי שאף אחד יידע ומצד שני מספר לי על אחרים, אז חששתי שגם עליי הוא מספר. הוא היה מספר לי הרבה על דודו טופז, שהוא מטופל שלו ואיש בעייתי מאוד. הוא אמר לי שלכולנו, השחקנים, יש נטייה לדיכאון, ושהכדורים באים יחד עם המקצוע. שיהיה ברור: הסכמתי לדבר לכתבה הזו רק בשביל חברים טובים שנמצאים אצלו בטיפול".

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה