העובדות הסוציאליות באגף הרווחה אשקלון זרקו לרחוב אמא ושלושת ילדיה

הכתבה האם ושלושת ילדיה נזרקו לרחוב , סיון סבג אסולין, מאי 2011 , אשקלונים

בפעם החמישית: א', אם חד הורית לשלושה ילדים, ישנה כבר שני לילות על ספה בשכונת כוכב הצפון. זאת לאחר ששוב לא עמדה בתשלום שכר הדירה. ברווחה טוענים שלוקח זמן למצוא פיתרון. א':"אין לי אף אחד שיעזור לי"


על ספה, בלי בגדים, אוכל או מקלחת - כך נראו היומיים האחרונים של משפחה מאשקלון ובה אם חד הורית לילדים בני 20, 16 ו-5. זאת לאחר שהאם לא הצליחה לעמוד בתשלום שכר הדירה האחרון. זוהי הפעם החמישית שהמשפחה נזרקת לרחוב, כאשר ברווחה טוענים כי הם מכירים את המשפחה, וגם אם יוחלט לתת להם דיור ציבורי - זה ייקח זמן.

ביום שני השבוע חזרה א' לביתה שבשכונת כוכב הצפון, ונדהמה לגלות את בעל הדירה מוציא את חפציה ומשאיר אותם בלובי של הבניין. לטענתה, כשניסתה להיכנס הוא מנע ממנה ונעל את הדלת. "הלכתי לקנות חלב עם הבן שלי הקטן, וכשאני חוזרת אני רואה דברים שלנו בחוץ", שיחזרה א' בשיחתה עם אתר "אשקלונים". "ניסיתי להיכנס הביתה כדי לקחת בגדים של הילד הקטן לפחות, ולא נתנו לי. כל הבגדים שלנו נעולים בתוך הבית והוציאו החוצה רק את הרהיטים. לא היה לנו מה לעשות, ונשארנו לישון על הסלון שלנו ברחוב".

עוד טוענת א' כי זו הפעם החמישית שהיא מפונה מדירה שכורה. "קשה לי מאוד לשלם, אין לי אפשרות לעמוד בתשלומים", אמרה. "אני עובדת רק שעתיים ביום וכל פעם מתמודדת עם הילדים שזורקים אותנו לרחוב. אין לי אף אחד בעולם שיכול לעזור לי. הבת שלי חיילת והיא לא יכולה לעבוד, והילדים קטנים מידי".

א' פנתה לאגף הרווחה באשקלון בבקשה לקבל סיוע לדיור מיידי, אולם שם הוסבר לה כי תשובה תתקבל במקרה הטוב בשבוע הבא. "המנהלת שם אמרה לי 'אין לנו בית לעזור לך'. את צריכה לחכות לתשובה ואולי תהיה תשובה בשבוע הבא לגבי פיתרון כלשהו. זה נראה למישהו נורמלי שאנחנו ישנים ברחוב? אין לנו בגדים זרקו לנו הכול ואף אחד לא עוזר לנו".

בימים אלו מנסה א' דרך בית המשפט להוציא צו מניעה לפינוי שלה, בטענה כי הוא נעשה באופן לא חוקי. בינתיים, היא וילדיה ממשיכים לישון ברחוב.

קישורים:
  • לשכת הרווחה קרית ים - זלזלו באם חד הורית חסרת בית והשליכו אותה לרחוב - הכתבה אם חד הורית גרה ברחוב ומתחננת: עזרו לי למצוא בית , אורית פרץ אורי , nrg , מאי 2011 - אם חד הורית נודדת זה זמן רב בין הספסלים ברחובות קרית ים בלי מקום לישון בו. היא סובלת מדלקת פרקים קשה ומגידול בבלוטות, ולא מסוגלת לחיות יותר ברחובות. ובינתיים מחלקת הרווחה העירונית הוציאה נגדה צו הרחקה ממשרדיה, לאחר שהתפרצה בפגישה עם עובדת הרווחה. שכחו אותה ברחוב...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה