בית משפט לענייני משפחה - חשד להתנהלות שיפוטית מופקרת בדלתיים סגורות - השופט אריאל בן ארי

בית משפט לענייני משפחה - חשד להתנהלות שיפוטית מופקרת בדלתיים סגורות - השופט אריאל בן אריכמה תלונות חמורות שהוגשו בעבר נגד השופט אריאל בן ארי, לנציבות תלונות הציבור על שופטים, נמצאו מוצדקות. אחת נגעה לכך שהשופט שוחח בטלפון עם עדים לפני מתן עדותם בבית המשפט. נציבת תלונות הציבור לשעבר, טובה שטרסרבג-כהן, ביקרה את בן ארי בחריפות על התנהלותו. תחילה, לפני הצדדים במשפט, הכחיש בן ארי ששוחח עם העדים וכתב ש"איני רואה כל צורך לפסול את עצמי מלדון בתיק...קשה להבין מהיכן נלקח המידע". אבל לפני שטרסברג-כהן הוא הודה ששוחח עם מומחה שצריך היה להעיד לפניו ופקידת סעד מחוזית על הסדרי ראייה בתיק שהתברר לפניו, לפני שהתייצבה למתן עדות.קישור
בתלונה נוספת, שגולדברג בדק השנה ומצא שהיא מוצדקת, טען המתלונן שהרגיש כי בית המשפט הפך בית דין שדה, שהשופט נוזף בו, צועק עליו ונוהג במשוא פנים. פרקליטו של המתלונן אמר בדיון לשופט בן ארי: "אדוני, בוא תהרוג אותו ונגמור את המשפט", ובן ארי השיב: "אני עדיין לא יכול להרוג אותו, אך לתשומת לבך, אני בוודאי יכול לכתוב פסק דין".

הכתבה שר המשפטים יעקב נאמן שוקל קובלנה נגד שופט שספג תלונות הורים , תומר זרחין , הארץ , 23.08.2011
ההליך המשמעתי, שבסופו יכול השופט להיות מועבר מתפקידו, נשקל בשל תלונות נגד בן ארי שנמצאו מוצדקות

שר המשפטים יעקב נאמן שוקל, בצעד נדיר, להגיש קובלנה לבית הדין המשמעתי לשופטים, נגד שופט בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן, אריאל בן ארי. נאמן עירב בכך באחרונה את היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שבוחן אפשרות זו.

הקובלנה נשקלת עקב פנייה של נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שקיבל תלונות נגד השופט בשנים האחרונות ומצא שהן מוצדקות. עניינן של התלונות עיכובים במתן פסקי דין ובהחלטות, והדרך שהשופט מנהל תיקים בבית המשפט הגדול בישראל לענייני משפחה, ברמת גן.

שר המשפטים מוסמך להגיש קובלנה משמעתית נגד שופט לבית הדין המשמעתי לשופטים, המוקם אד-הוק. בתום ההליך נקבע אם להרשיע את השופט או לזכותו, והסנקציה החמורה ביותר היא העברה מכהונה. מקורב לשופט בן ארי אמר אתמול ל"הארץ" ש"קומץ הורים מנהלים נגדו מסע נקמה, והדברים כנראה משפיעים גם על ראשי המערכת".

בן ארי, המיוצג על ידי עו"ד אביגדור פלדמן, קיבל בעבר פעמיים איומים מאבות לילדים שנפגעו מהחלטותיו השיפוטיות. הוא נחשב שופט שנוי במחלוקת. נמתחת עליו ביקורת מצד ארגונים הנאבקים לזכויות אבות.

כמה תלונות חמורות שהוגשו בעבר נגד בן ארי, לנציבות תלונות הציבור על שופטים, נמצאו מוצדקות. אחת נגעה לכך שהשופט שוחח בטלפון עם עדים לפני מתן עדותם בבית המשפט. נציבת תלונות הציבור לשעבר, טובה שטרסרבג-כהן, ביקרה את בן ארי בחריפות על התנהלותו. תחילה, לפני הצדדים במשפט, הכחיש בן ארי ששוחח עם העדים וכתב ש"איני רואה כל צורך לפסול את עצמי מלדון בתיק...קשה להבין מהיכן נלקח המידע". אבל לפני שטרסברג-כהן הוא הודה ששוחח עם מומחה שצריך היה להעיד לפניו ופקידת סעד מחוזית על הסדרי ראייה בתיק שהתברר לפניו, לפני שהתייצבה למתן עדות.

בתלונה נוספת, שגולדברג בדק השנה ומצא שהיא מוצדקת, טען המתלונן שהרגיש כי בית המשפט הפך בית דין שדה, שהשופט נוזף בו, צועק עליו ונוהג במשוא פנים. פרקליטו של המתלונן אמר בדיון לשופט בן ארי: "אדוני, בוא תהרוג אותו ונגמור את המשפט", ובן ארי השיב: "אני עדיין לא יכול להרוג אותו, אך לתשומת לבך, אני בוודאי יכול לכתוב פסק דין".

לפני שנתיים החליט גולדברג שתלונה נוספת הנוגעת לבן ארי מוצדקת. אשה שהיתה צריכה לקנות דירה, שמנהל עיזבון הוציא למכירה, המתינה כשנתיים לאישור של בן ארי לעסקה.

בחודשים האחרונים פנה א"י, אב לילד, לשר נאמן ולנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, ואיים להגיש עתירה לבג"ץ אם בן ארי יישאר בתפקידו. לטענת האיש הוא המתין במשך כשנה וחצי לאישור הסדרי ראייה של בנו, שרשויות הרווחה קבעו, ולאחר שנקבעו ההסדרים הוא הגיש 15 בקשות לקביעת דיון דחוף על הפרת הסדרי ראייה מצד האם, אך אלה נמחקו בסופו של דבר באחת בידי בן ארי, בדיון בעניין אחר, שהאב נעדר ממנו בגלל מחלה. לטענתו, בן ארי "רומס את הזכות החוקתית להליך הוגן".

מקורב לשופט אמר אתמול ל"הארץ" ש"עושים לו עוול. הוא שופט מסור, שרואה בשיפוט שליחות. קומץ הורים ממורמרים משגעים את המערכת ומפעילים לחץ. הוא לא שופט מגמתי, הוא לא חד צדדי, הוא שקול". עו"ד פלדמן סירב להתייחס לדברים.

דובר משרד המשפטים מסר, מטעם וינשטיין, כי "העניין בבחינה". מהנהלת בתי המשפט נמסר ש"התלונות בבדיקה".

קישורים:

תגובה 1:

  1. הסיפור הבא מתאר דוגמא לדיקטטורה שיפוטית. עורך דין ורשם חוברים בחדר סגור ומחסלים פסק דין מצויין של ימים עברו, רק בשל העובדה שהוצל"פ הוא ערכאה נמוכה יותר.
    אתה מערער, אני השאר מסדר (זכרונות רשם)
    הייתי רשם לענייני משפחה
    ובגירושין מי יעזור לאישה
    את (שהיה) הבעל לא היכרתי, לשם מה?
    ומה פועל הגורל? פסק דין
    ישן של הוצל"פ להפריע מתעקש
    ולכן הגיתי רעיון שמתבקש
    סיכמתי עם עורך דינה בלשכה
    שיערער על פסק דין בן שנה ומחצה
    מה ש(אולי) לא העז לבקש
    כי לערעור רק ארבעים וחמישה יום יש

    אבל, באלגנטיות הוספתי
    הרשות להגשת הערעור
    בבית המשפט תלויה היא
    "אם ימצא זאת לנכון כמובן"
    אחר כך בית המשפט הייתי
    ואת שהמלצתי קניתי
    את הגשת הערעור הכשרתי
    אחר כך (מה זה כבר משנה)
    את הערעור גם אישרתי
    עכשיו כבר לא רשם, לשופט נבחרתי

    השבמחק