כשלון לשכת הרווחה אשדוד - מכתב האמהות החד הוריות: לעודד סיוע בקהילה ולא גירוש האוכלוסיות המוחלשות

רונית צור - לשכת הרווחה אשדוד - הרחקת אוכלוסיות מוחלשות מהקהילההאם מדיניות אגף הרווחה באשדוד בראשותה של רונית צור, היא אי סיוע לאוכלוסיות המוחלשות והרחקתן מהקהילה.
הכתבה מכתב האמהות החד הוריות , יניב קקון , 26.08.2011 , Ashdod4u.com

חברים וחברות, את הטור האישי הזה הייתי רוצה להקדיש להבאת עיקרי הדברים מתוך מכתב האמהות החד הוריות במאהל אשדוד אל משרד הרווחה.

יש לציין כי המכתב הינו תולדה של פגישה משותפת ומוצלחת שהתקיימה בשבוע שעבר, בין האמהות החד הוריות במאהל המחאה באשדוד לבין נציגות אגף הרווחה בעריית אשדוד. במהלך הפגישה שיתפו האמהות את העובדות הסוציאליות במצבן האישי ובקשיי ההישרדות אותן הן חוות לאור המציאות הכלכלית שלהן.

מתוך המכתב למשרד הרווחה:

"אנו פונות אליכם בבקשה אישית, לשים את תשומת ליבכם אל מצוקותינו, האמהות החד הוריות באשדוד ומשפחות חד הוריות בכלל. שירתנו בצבא ואנו נשים עובדות המשקיעות אל כל מרצנו בפרנסת ילדינו וחינוכם.

אנו מפצירות בכם לעזור לנו להתקיים בכבוד, תחת קורת גג לנו ולילדינו ולגדלם ברווחה ולא בעוני:

למתן את הקריטריונים המגדירים זכאות לדירת עמיגור על מנת לעזור לאותן משפחות אשר נשארות ללא פיתרון להתקיים ברווחה במדינת ישראל.

לאפשר למשפחות הזכאיות לדירת עמיגור, לממש את זכאותן בעיר בה הן חיות ומגדלות את ילדיהן, זאת על מנת למנוע עקירת הילדים מהסביבה המוכרת להם.

לעודד תמהיל מגוון בכל עיר ועיר, ולא הרחקת האוכלוסיות החלשות.

ראיון עם פרופ. אסתר הרצוג על מצבם העגום של ילדים שהוצאו מביתם

להתאים את הסיוע בשכר דירה למציאות מחירי הדיור באשדוד ובארץ בכלל. בעוד המחירים בכל הארץ ממשיכים לעלות, הסיוע נשאר קבוע, דבר היוצר נטל כבד על האפשרות לקיום כאשר ההכנסה המועטה "נבלעת" בפער שבין גובה השכירות לגובה הסיוע, מה שמותיר את המשפחה ללא כסף למוצרי בסיס או חשבונות אחרים."

בימים אלו של מתיחות בחזית הביטחונית עולה השאלה האם המחאה החברתית לגיטימית על רקע איום ביטחוני על גבולות המדינה. חשוב לציין כי עמדתנו בעניין גובשה עוד טרם התחילו האירועים האחרונים.

אין אנו מתכוונים לאפשר לגורמי טרור מחוץ לגבולות המדינה להשפיע על התנהלות מדינת ישראל, וביטול המחאה החברתית כמוה כניצחון הטרור על אחדותו של העם בישראל ובדרום בפרט.

המחאה החברתית חשובה לעיצוב עתידה של מדינת ישראל ואינה עומדת בניגוד לסוגיות הביטחוניות אלא ביחד איתן, במקביל. הרי האנשים היושבים באוהלים הם אותם אנשים אשר יוצאים למילואים ושומרים על ביטחון המדינה כמו גם דואגים לכלכלתה, לחינוך בה, הלכה למעשה.

מאהל המחאה באשדוד על קהילתו ומוביליו מכיר בבעיה הבטחונית הנובעת משהייה מרובת משתתפים במרחב פתוח, על כן הוגדר כבר בשבוע השני למחאה מה הם המרחבים המוגנים בקרבת מקום ומה היא הפעילות לשעת חירום, יחד עם קב"ט העיר ולשכת ראש העיר.

מכתב זה המוצג בטור ופעילויות מקבילות שעוד יגיע זמנן, מראים כי המאבק לא נפסק ולא יפסק עד שקריאות כלל העם יענו. היות והמצב הביטחוני דורש מאיתנו התייחסות מורכבת טכנית ותוכנית להמשך המהפכה, אנו ממשיכים במאבק בדרכים שונות, יצירתיות. המאבק, עד לצדק החברתי, עד לניצחון העם והחברה.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה