משה כחלון אבי הסחר בילדים קשישים ומוחלשים מטייח פשעי משרדו

הכתבה לכחלון מפריע רק הצילום, לא העוני , אפריל 2012 , ynet , שמוליק צ'יצ'יק

הממשלה הגדולה בתולדות ישראל גם יצרה עוני וגם התנערה ממנו באמצעות ההפרטה. עכשיו מה שמפריע לשר הרווחה זה צילום חלוקת המזון. אולי עדיף שיטפל בבעיה עצמה?

שר הרווחה, משה כחלון, תקף השבוע את עמותות הסיוע שמחלקות מזון למוחלשים בחברה הישראלית. למר כחלון הפריע מאוד שמצלמים את התור הארוך של עניים הנאלצים להיזקק לתרומות מזון לפני החג. הפריע לו דווקא הצילום של הנזקקים. כן הנזקקים שהוא, חבריו וקודמיו יצרו והגדילו את מספרם יותר ויותר מחג לחג.

לא נוח לשר הרווחה שלנו שאנחנו נראה את התמונות הללו. אולי השר כחלון חושב שאם לא יפרסמו תמונות של עניים, הוא יצליח לשכנע את הציבור שהם לא קיימים בכלל, כמאמר היועץ הפוליטי "מה שלא פורסם, לא קיים". לא עלה בדעתו של שר הרווחה שלנו שכדי למנוע את הצילום, שכה מפריע לו, יש לטפל בעוני. ומי אמור לטפל בכך? כן, הוא עצמו בדיוק.

כחלון, אם רק היית עושה את עבודתך כשר רווחה ואם רק ממשלתך האנטי-חברתית הייתה פועלת הפוך לחלוטין, יכולת למנוע את התמונות שמפריעות לך. העמותות קמו כדי למלא את החסר, למלא את מה שכחלון וחבריו לממשלה לא עושים ולא עשו במשך יותר מדי שנים. יותר מכך, הממשלות רק הגדילו את מספר העניים ואת הפערים החברתיים, וכחטא על פשע הוסיפו והפריטו את שירותי הרווחה. גם יצרו עוני וגם התנערו מהטיפול בו. הן הותירו את הטיפול במוחלשים, שהם עצמם יצרו והפקירו, לעמותות הסיוע. אותן עמותות שעכשיו משה כחלון מעז לבקר.
.



 לאחראי על הנושא בממשלה האנטי-חברתית שלנו, שר הרווחה הכושל, הפריע דבר נוסף: גובה השכר של מנהלי עמותות הסיוע. הוא טען שיותר מדי כספים, שנתרמו למטרת סיוע לנזקקים, הולכים להוצאות שכר למנהלי העמותות. בשל ההתעניינות של השר כחלון בתלושי השכר האלה, בדקתי גם אני את הסכומים, אך גם תלושי שכר אחרים. סליחה, מר כחלון, אבל כמה אתה מרוויח על חשבוננו? מה המשכורת שלך בתור שר מכספי המסים שאנו משלמים? התשובה היא שהשר כחלון משתכר יותר ממנהלי עמותות הסיוע. בנוסף, לעומת מנהלי עמותות הסיוע, עבודתו של השר כחלון לא מועילה לציבור ולמוחלשים בחברה.

מר כחלון, גם לכסף שמשולם לך יש לו מטרה: שתשרת את הציבור, שתדאג למוחלשים, שבאמת לא נראה את אותם תורים ארוכים לפני כל חג לחלוקת מזון (ולא רק משום שהשר הנחה לא לצלם). כנציג הממשלה הגדולה ביותר בתולדות ישראל, 39 שרים וסגני שרים (!), שמבזבזים את כספי משלם המסים כדי לדאוג ללשכות מנופחות ומיותרות, לא הייתי מעז כמוך להשמיע ביקורת חצופה כל כך. נראה שיש להזכיר לכחלון ולחבריו שהמסים שלנו נועדו כדי לשרת את כלל הציבור, ולא רק כדי לדאוג לחבריהם הטייקונים, לאינטרסים של ראשי החרדים, לממן ממסד רבני מסואב ואת ההתנחלויות.

והערה אחרונה לסיום שכדאי לתת עליה את הדעת: רק במדינה שבה חלק מהתקשורת נשלט על-ידי השלטון וחלקה מפוחדת ומשתפת-פעולה עם השלטון, רק במדינה שבה הדימוי התקשורתי חשוב יותר מהמעשים בפועל של השר - רק במדינה כזאת השר כחלון יכול לומר את הדברים המקוממים האלה ועדיין לזכות בחיבוק תקשורתי, בדימוי "חברתי" ללא קשר למציאות ובמעמד ציבורי מכובד.

שמוליק צ'יצ'ק, איש חינוך ופעיל חברתי.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה