רשויות הרווחה ובתי משפט לנוער הפקירו ילדה לאונס התעללות והזנחה ב"משפחת" אומנה במשך שנים

יוני 2012 - כאשר מדובר בהוצאת ילדים מביתם ומשפחתם בכפייה, פקידת הסעד ועוזריה מאזינים בקשב לכל "דיווח" ו"תופרים" עלילה בשלל הבלים מורעלים מפיה של פקידת הסעד נגד המשפחה מעולם הפסיכיאטריה, ההתעללות והזנחה, הם גם מגישים תלונות שווא במשטרה נגד ההורים שנסגרות בסופו של יום. 
פקידת הסעד ועוזריה השונים: מאבחנים, פקידות סעד מחוזיות, ראשיות, שופטי נוער ומשפחה מנידים ראשם בשפה אחת ודברים אחדים להבלי פיהן של פקידות הסעד ופועלים בנמרצות להוצאת הילד מהבית בכפייה למסגרת חוץ ביתית מופרטת. כן לדוגמא ראינו את השקרים והמניפולציות של פקידת הסעד אתי דור דוברובינסקי נגד האמא ל'.
ואולם כאשר בילדים במסגרת החוץ ביתית פקידת הסעד ועוזריה אטומים לצורכי הילד גם כאשר הוא עובר התעללות ואונס קשים. וכך נאלצים הורים לראות בסבלם והתדרדרותם הפיסית והנפשית של ילדיהם בחסות פקידת הסעד ועוזריה ואין מושיע.
הסיבה לחוסר הסימטריה בהתנהגות פקידת הסעד ועוזריה היא תאוות בצע, שחיתות, סחר בילדים. פקידת הסעד ועוזריה אינם רואים בלסייע לילד ומשפחתו, אלא את תעשיית הסחר בילדים המנוהלת מזה שנים רבות מאחורי דלתיים סגורות.

סיפורה של ילדה שרשויות הרווחה ובתי משפט לנוער הפקירוה  לאונס והתעללות ב"משפחת" אומנה במשך שנים. הכתבה: לא בטוחה בשום מקום , נעם ברקן , ידיעות אחרונות , 4 ביוני 2012

ההורים של ל' לא היו כשירים לגדלה, והמשפחה האומנת הייתה אמורה להעניק לה בית. אבל במקום היחיד בו הייתה אמורה להיות מוגנת, ל' עברה ע"פ החשד התעללות קשה. המשטרה פתחה בחקירה ול', שוב לבדה, הועברה למוסד.

המשטרה פתחה בחקירה ול', שוב לבדה, הועברה למוסד.
ל' נאלצה לעזוב את הוריה הביולוגיים כבר בגיל שלוש. השניים, לא היו יכולים לטפל בילדה הקטנה שנולדה עם פיגור שכלי. הפעוטה הועברה בכפיה למשפחה אומנת, שהיתה אמורה לאהוב אותה, לטפל בה, ולעזור לה להשתקם. אבל דווקא המקום שהיה אמור להיות הבטוח מכל עבור ל', הפך את חייה לגיהינום.

הצעירה, היום בת 19, עברה התעללות פיזית ומינית קשה במשפחת האומנה אליה הועברה. עכשיו היא הוצאה מידי האומנים המתעללים ועברה להוסטל עד תום החקירה, אך ככל הנראה ישנם ילדי אומנה נוספים המתגוררים אצל המשפחה המתעללת.דואר אלקטרוני שהגיע ל"ידיעות אחרונות" חשף את סיפורה של ל'. מגיל שלוש, קרובי משפחתה הביולוגיים ניסו לשמור איתה על קשר ולגדל אותה אך נדחו שוב ושוב על ידי משרד הרווחה.לפני כשבועיים, לאחר 16 שנים של נתק כפוי, זכו דודתה ובנות דודותיה של ל' להיפגש עמה בבית משפחתה הביולוגית.

אז, היא סיפרה לראשונה בצורה מעורפלת, על אלימות אותה היא חוותה וחווה גם כיום. האלימות כללה בעיטות בגבה ורגליה של ל', סטירות ואף אצבע שבורה, אותה לא טרחו המתעללים האומנים לבדוק.לבת דודתה סיפרה ל' כיצד קיבלה מכות מהמתעללים האומנים ומ"אחיה הגדולים" מאז שהיא זוכרת את עצמה.

עיניה של ל' בקושי נפתחות, מאחר והיא סובלת מבעיות ראיה קשות.למרות שהיא זכאית למשקפיים, משפחת האומנה המתעללת לא דאגה לקנות לה זוג, כיוון שלטענתם לא היה להם כסף. בל נשכח כי מדובר במשפחת אומנה שמתוקצבת ב- 11,000 ש"ח מידי חודש בגין הקטינה.

לבד בתוך התעללות מתמשכת, מצבה הנפשי והפיזי של ל' הלך והדרדר ובמשך שנים היא כמעט ולא דיברה עם איש. למרות שהיא כבר בת 19 שנים, היא סובלת מליקוי חמור בדיבור.אך מתברר שהאלימות והיחס הקשה שהיו מנת חלקה של ל' הם רק קצה קרחון. בשלב מסוים בשיחה עם משפחתה הביולוגית סיפרה הנערה בקול רועד ופחד גם על התעללות מינית שעברה מצד האב במשפחת האומנה.

כש-ל' הגיעה לגיל 12 "האבא" במשפחת האומנה כפה עצמו עליה, השקה אותה ביין, למרות שצעקה והתחננה וביצע בה מעשים קשים.לדבריה, אב האומנה איים עליה מספר פעמים שאם תתלונן היא תלך לבית הסוהר, ואף דימה שיחות עם המשטרה וטען כי נאמר לו בקו השני שיגיעו לקחת את ל' לכלא.

מסכת ההפחדות עבדה. ל', על פי החשד שמרה על שתיקה במשך שנים.בעקבות השיחה עם בת הדודה, הגישה משפחתה הביולוגית של ל' תלונה במשטרת מחוז ש"י. אז התגלה להן שתלונה דומה הוגשה כבר לפני שנתיים – אך הצעירה הוחזרה כעבור פרק זמן חזרה על משפחת האומנה. תלונת בנות המשפחה הוגשה בסוף חודש מאי והצטרפה לתלונה נוספת שהתקבלה מאחת ממדריכותיה של הצעירה מספר ימים קודם לכן.

עם קבלת התלונה – החליטו האפוטורופוס של הצעירה מטעם אקים אפוטורופוסות יחד עם גורמי הרווחה להוציאה באופן מיידי מבית משפחת האומנה. הצעירה שהתה עד אתמול אצל דודתה ואתמול הועברה להוסטל חרף התנגדות המשפחה הביולוגית.
במשטרת מחוז ש"י מאשרים את קבלת התלונה, אולם לא ביצעו חקירת ילדים שהכרחית במקרים בהם המתלונן מוגדר כחסר ישע כמו במקרה זה.
ממשרד הרווחה נמסר: "התלונה מלפני שנתיים נבדקה על ידי כל הגורמים והתיק נסגר מחוסר אשמה. התלונה החדשה נמצאת בחקירת משטרה ועל כן איננו מעונינים להרחיב בענין."

רשויות הרווחה ובתי משפט לנוער הפקירו ילדה לאונס והתעללות ב"משפחת" אומנה במשך שנים
רשויות הרווחה ובתי משפט לנוער הפקירו ילדה לאונס והתעללות ב"משפחת" אומנה במשך שנים

פלייליסט - סחר בילדים במשפחות אומנה



 קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה