לשכת הרווחה הרצליה מפקירה אם ושלושת ילדיה המושלכים לרחוב

ע"פ מדיניות הסחר בילדים של משרד הרווחה, במידה ומשפחה מושלכת לרחוב עקב מחסור של כ- 4,000 שקלים בחודש, יעדיפו רשויות הרווחה לכלוא שלושת ילדיה במוסדות הרווחה בצו בית משפט בעלות של כ- 30,000 שקלים בחודש. זאת כדי לספק ג'ובים לעמותות הרווחה הידועות כמשחדות פקידים ושופטים.

הכתבה אם חד הורית מהרצליה ושלושת ילדיה הקטנים עומדים להיזרק לרחוב , קרן שלהבת , לוקל הרצליה , פברואר 2013

החוזה של הדירה שבה מתגוררים ענת ושלושת ילדיה הסתיים והם אמורים לפנות את הדירה. ענת: ''אין לנו לאן ללכת, כי לא הצלחתי למצוא דירה במחיר סביר. כרגע האלטרנטיבה שלנו היא הרחוב''

ענת (28), אם חד הורית לשלושה ילדים בני 7,5,2, נקלעה לקשיים כלכליים ומבקשת את עזרת הציבור. ענת: ''החוזה של הדירה בה אנחנו גרים הסתיים ואני אמורה לפנות את הדירה. אין לנו לאן ללכת כי לא הצלחתי למצוא דירה במחיר סביר, שאוכל לעמוד בו. כרגע האלטרנטיבה שלנו היא הרחוב''.

ענת, תושבת הרצליה, עובדת לפרנסתה כמוכרת במזנון באחד ממוסדות החינוך בעיר. המשכורת אותה היא מקבלת אינה מספיקה למחיית המשפחה וגם לשכירת דירה. המשפחה נתמכת ונעזרת ברווחה, ולטענתה של ענת משרד השיכון מתעלם ממצוקתה, ובמקום לסייע לה מטרטר אותה ללא מענה.

ענת: ''אני מנסה לשרוד כבר הרבה שנים. האבא של הילדים, הגרוש שלי, לא בתמונה. כשילדיי היו קטנים לא יכולתי לעבוד, אולם לאחרונה התחלתי לעבוד כדי לנסות ולפרנס את ילדיי. השבוע נגמר לי חוזה השכירות ובעל הדירה דרש ממני שאתפנה. ביקשתי ממנו הארכה של עוד כמה ימים כי לא הצלחתי למצוא דירה אחרת במחיר סביר. מחירי הדירות להשכרה בהרצליה ובאזור מאוד גבוהים, ואני לא יכולה לעמוד בהם''.

- ניסית לפנות למשרד השיכון?

''פניתי אליהם לא פעם ובכל פעם הם סוגרים לי את התיק באמתלה אחרת. אני מגישה את המסמכים מחדש והם טוענים שחסר משהו ומבקשים שאגיע לפתוח תיק. אני מוכרת ברווחה, שם עוזרים לי מעט במזון, אבל הם טוענים שמבחינת דיור זה לא התפקיד שלהם לסייע לי כי אין להם אפשרות. אני מיואשת וחסרת אונים ולא יודעת מה לעשות. פניתי לעיתון כי רציתי לבקש את עזרת הציבור במציאת דירה לשכור במחיר סביר שלא יעבור את ה-2500 שקל. קשה לי מאוד גם לדאוג לשכר דירה וגם לעמוד בכל התשלומים והחובות''.

תגובת משרד השיכון: ''בתאריך 30/10/2012 תם תוקף תעודת הזכאות שהחזיקה. עד חודש 4/2012 מימשה סיוע בשכר דירה דרגה 36 בגובה של 774 שקל לחודש, כפי הניתן למשפחה חד הורית המתקיימת מהבטחת הכנסה.

''נציע כי תגיש בקשה לחידוש תעודת זכאות, וכן לקבלת דירה בשיכון הציבורי/סיוע בשכר דירה, בחברת מתן חן, באמצעותה מימשה את הסיוע בשכר דירה.

''נציין כי ע''פ הכללים דירה בשיכון הציבורי ניתנת בראש ובראשונה למשפחות חסרות דירה עם 3 ילדים ומעלה המתקיימות מקצבאות קיום מביטוח לאומי.

''סיוע בשכ''ד כפוף למיצוי כושר השתכרות ומבחן הכנסות. הבקשה תבחן בהתאם לכללים ובמידת הצורך תועבר לוועדת חריגים של משרדנו''.

למעוניינים לסייע לענת ניתן להתקשר לטל: 050-7306930.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה