הנאצים השתמשו בסמים פסיכיאטריים מבוססים מתאמפטמינים

הנאצים השתמשו בסמים פסיכיאטריים עם אותו חומר פעיל בריטלין וסבלו מתופעות לוואי ותסמיני גמילה קשים
עדות חדשה למלחמה הנוראית - הפעם מצד האויב • מיליוני כדורי קריסטל מת' חולקו לחיילים הנאצים כדי לרומם את רוחם

מערכת ישראל היום - פורסם ב: 01.06.2013 

נאצים במלחמת העולם השנייה
נאצים במלחמת העולם השנייה - צילום: אי.פי
יכול להיות שהיטלר סימם את חייליו? מכתב של חייל נאצי שהתגלה לאחרונה, חושף את הנעשה מאחורי הקלעים של המלחמה הגדולה בעולם.

מהמכתב עולה, כי הרופאים הצבאיים בגרמניה חילקו לחיילים מיליוני כדורי "פרויטין". הכדורים, שנועדו לגרום לחיילים לשמור על ערנות, ידועים היום כמת-אמפטמינים, או בשם היותר נפוץ – קריסטל מת'.
יותר מ-200 מיליון כדורים חולקו לפלוגות בין השנים 1939-1945. החיילים קראו להם "פנזרשוקולדה" – שוקולד הטנק. בימי המלחמה, הבריטים דיווחו על גלולות קסם שמשתמש האויב. מסתמן כי גם הרודן אדולף היטלר בעצמו קיבל מת-אמפטמינים על ידי רופאו, תיאודור מורל.

במאי 1940, כתב חייל צעיר בשם היינריך בול מכתב למשפחתו, בו מתלונן על תשישותו מהמלחמה. הוא כתב מקו האש שהפך להיות "קר ואפאתי וחסר עניין לחלוטין". הוא שאל את משפחתו אם יוכלו להשיג לו קצת פרויטין. במכתבו תיאר את השפעות הכדור, כשכתב שהוא מעלים את כל דאגותיו ולמשך כמה שעות, הוא פשוט שמח. שנים לאחר מכן הפך בול לסופר ידוע בגרמניה, שהרבה לכתוב על המלחמה ואף זכה בפרס נובל לספרות בשנת 1972.

מי שעמד מאחורי מזימת הפרויטין היה ד"ר אוטו רנקה, רופא ומנהל המכון להגנה פיזיולוגית באקדמיה של ברלין לרפואה צבאית. בימי הלחימה הוא גילה, כי הכדור מקנה למשתמשו ביטחון עצמי מופרז ומודעות עצמית גבוהה במיוחד. בינואר 1942, 500 פלוגות ניסו לסגת מהצבא האדום בטמפרטורה של מינוס 30 מעלות צלזיוס. "החלטתי לתת להם פרויטין כי הם שכבו בשלג וביקשו למות", כתב הרופא המחלקתי. "אחרי חצי שעה כל החיילים קמו על הרגליים ודיווחו על הרגשה טובה. הם החלו לצעוד בשורות מסודרות ורוחם התרוממה", כתב הרופא.

לאחר המלחמה החלו הנאצים לחוות תסמיני גמילה קשים. משום שנטלו את הסם למשך תקופה ארוכה, הם סבלו מסחרחורות, זיעה מרובה, דיכאונות והזיות. היו כאלו שמתו מאי ספיקת לב, בעוד אחרים ירו בעצמם בעת התקף פסיכוטי. 

מתאמפטמינים - הסם הפסיכיאטרי של הנאצים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה