משרד הרווחה מפקיר משפחות חסרות בית המגורשות ממקום מגוריהן

תרבות הסחר בילדים של משרד הרווחה. רשויות הרווחה תולשות מידי שנה אלפי ילדים מבתיהם בבתי משפט לענייני משפחה ובתי משפט לנוער ללא ראיות ובדלתיים סגורות. אולם כאשר מדובר בסיוע ממשי למשפחה במצוקה המפונה בכוח ממקום מגוריה, רשויות הרווחה מסתירות פרצופן וממתינות לשעת כושר לחטוף הילדים ולסחור בהם במסגרות הרווחה המופרטות.
 פקידת הסעד ניבה מילנר "מטפלת" מטעם משרד הרווחה בחסרי בית במחוז תל אביב.

שוטר לאישה שאיימה להתאבד: "תתאבדי" - ynet - עומרי אפרים  פורסם:  24.09.13 ,
כך התנהל שוטר ממשטרת מחוז תל אביב מול א', אם חד הורית לשני ילדים, שפלשה בערב כיפור לדירה בדרום תל אביב וסירבה לצאת: "החיים שלך בידיים שלך, זאת בעיה שלך. תתאבדי, אבל אחר כך. אם היית רוצה, היית עושה משהו מזמן". המשטרה: יוקם צוות בדיקה לאירוע

כך נראית התנהלות משטרתית בעת משא ומתן לפינוי של אישה שאיימה להתאבד על רקע משבר אישי ודרישה לקבל דיור ציבורי. בסרטון שהגיע לידי ynet נשמע שוטר ממחוז תל אביב משיב לאישה שהתבצרה בדירה בשכונת הארגזים בדרום תל אביב: "בסדר, תתאבדי, אבל לא לידנו. אחר כך תתאבדי". צפו בסרטון:




שוטר למתבצרת: "אני חוזר לאישה ולילדים"

לפני כמה שבועות פלשה א', אם חד הורית לשני ילדים, לדירה ריקה בשכונת הארגזים בדרום תל אביב. הדירה מנוהלת בידי החברה המשכנת הממשלתית-עירונית "חלמיש". בערב יום הכיפורים הגיעו לבית המגורים כוחות גדולים של המשטרה וביקשו לפנות מהדירה את א', שהתבצרה וטענה שיש בידה סכין. "אם תפתח את הדלת אני אתאבד", איימה.

את האירוע תיעדו חברות ב"צוות דיור ציבורי", התארגנות המאגדת פעילים חברתיים למען הדיור הציבורי. בסרטון מתועד השוטר מנסה לשכנע אותה מבעד לדלת הסגורה, ועונה לה: "בסדר, נו, תתאבדי, אבל לא לידנו, אחר כך תתאבדי, לא עכשיו, אני לא אבוא בעוד יומיים, אני היום מסיים הכול".

בהמשך הוא אומר לה: "הבנתי שאת שמה את זה על הגרון שלך. מצוין. אני יכול לדבר איתך?".

א' משיבה: "החיים שלי בידיים שלכם".

שוטר: "לא, ממש לא, החיים שלך בידיים שלך. אין לי אחריות על החיים שלך. מה את מחליטה לעשות זה בעיה רק שלך, לא שלי... את יכולה לעשות לעצמך מה שאת רוצה, זה באמת לא מעניין אותי מה יגידו בעיתון, מה יעשו כתבה בטלוויזיה... זה באמת לא מעניין מה תעשי לעצמך. אם היית רוצה לעשות לעצמך משהו היית עושה כבר מזמן... זה לא מעניין אף אחד".

בעקבות הפרסום ב-ynet נמסר בתגובה מהמשטרה: "מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, הורה להקים צוות בדיקה שיבחן את אופן הטיפול. במידת הצורך ינקטו צעדים משמעתיים כנגד השוטר".

מיכל ורשבסקי החברה בארגון אמרה ל-ynet: "התנהלות השוטר מגלה מציאות מזעזעת שעלולה להביא לסיכון חיי אדם, שבה מגיעים לפנות משפחה בלי נוכחות של אף גורם שיבטיח את השמירה על שלומה. לצערנו, אין מדובר במקרה ייחודי". במקום נכחה ליטל בר מצוות דיור ציבורי, שסיפרה: "האישה המתבצרת הייתה במצב נפשי לא טוב. לדבריה, מוקדם יותר במהלך השבוע אחד השוטרים איים עליה שייקחו לה את הילדים".

משרד הרווחה - שיטות סחר בילדי משפחות קשות יום חסרי בית


 קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה