שביט חלה רס"מ חוקר משטרת ראש העין מסרב לומר לנחקרת במה היא חשודה

28.05.2014 - משטרת ראש העין - שביט חלה רס"מ חוקר משטרת ראש העין מסרב לומר לנחקרת במה היא חשודה.
נחמה דר (כבת 70), פעילה חברתית למען זכויות ילדים והורים ונגד הוצאת ילדים בכפיה ממשמורת ההורים על ידי משרד הרווחה - נדרשה לחקירה במשטרת ראש העין. בהגיעה לחקירה, סירב החוקר שביט חלה לומר לה על מה בדיוק היא נחקרת ומהם החשדות נגדה.



תמלול:
עו"ד יוסי נקר [לנחמה דר]: הוא צריך להזהיר אותך על מה את נחקרת, באיזה עניין. הוא לא יכול להגיד לך את נחקרת באיומים, בלי לאפשר לך להתייעץ עם עורך דין.
שביט חלה, רס"מ חוקר: הלו, שלום לך ידידי, עם מי אני מדבר?
עו"ד יוסי נקר: עם עורך דין יוסי נקר.
שביט חלה חוקר: הבנתי. תקשיב ידידי. הלקוחה שלך אוטוטו אצלי נחקרת בגין איומים, או קיי? בקשר לעבירה, אני אכנס במהלך החקירה.
אני עכשיו מודיע לה בגין מה היא חשודה, נותן לה את הזכות להיוועץ עם עורך דין ונתקדם בחקירה. אחר כך כמובן ניכנס לשמות, לעניינים, אין לי שום כוונה להגיד את זה בראשית הדברים. בוא, תן ללקוחה שלך עצה, ונתקדם.
עו"ד יוסי נקר: אתה מוכן להקשיב לי רגע?
שביט: כן.
עו"ד יוסי נקר: תקשיב. אתה צריך להסביר לה במה היא נחשדת, על מנת ש...
שביט חלה, חוקר: אני יגיד לה בראשי פרקים ואתקדם תוך כדי חקירה.
עו"ד יוסי נקר: לא. לא. לא. אתה צריך להגיד לה, איומים כלפי מי...
שביט חלה, חוקר: או קיי, אתה רוצה לבקר, להגיד לה לגברת שלך לשמור על זכות השתיקה?
עו"ד יוסי נקר: איך קוראים לך?
שביט חלה, חוקר: שביט.
עו"ד יוסי נקר: אני מסביר לך, שיש לך זכות לחקור אותה על מה שאתה רוצה. מבחינתי, אתה יכול לחקור אותה על זה שהשמש לא זרחה בבוקר, אבל אתה צריך להגיד לה על מה היא נחקרת, על מנת...
שביט חלה, חוקר [מתפרץ]: זה אני יגיד לה...
עו"ד יוסי נקר: לא. לא. על מנת שהיא תוכל להיוועץ...
שביט חלה, חוקר [מתפרץ]: [דיבור לא ברור].
עו"ד יוסי נקר: אתה לא נותן לי לדבר!! על מנת שהיא תוכל להיוועץ עם עורך דין, על נושא החקירה, אם אתה אומר לה איומים, ולא אומר לה מתי האיומים...
שביט חלה חוקר: את זה אני יאמר במהלך החקירה.
עו"ד יוסי נקר: לא. אתה לא יכול. אתה כן טועה.
שביט חלה, חוקר: עורך דין, עם כל הכבוד, אתה רוצה להגיד לה לשמור על זכות השתיקה?
עו"ד יוסי נקר: כל עוד אתה לא אומר לה על מה היא נחקרת.
נחמה דר: הוא נתן לי את הטלפון.
עו"ד יוסי נקר לנחמה: תסבירי לו בצורה הכי ברורה ותחזרי על התשובה הזו: 'אדוני, כל עוד אתה לא אומר לי על מה אני נחקרת, אני לא יכולה למצות את זכות ההיוועצות שלי עם עורך דין, או קיי, אני לא יכולה להתייעץ איתו על העניין הזה ולכן אני לא יכולה לענות לך'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה