אם בהריון בחודש התשיעי נמלטה לשטחים מפחד רשויות הרווחה

סיפורה של מימי שמשרד הרווחה רוצה לחטוף את עוברה - נובמבר 2014 - פשעי לשכת הרווחה רחובות - רודפים אחר אם בהריון בחודש התשיעי לחטוף את עוברה בניתוח קיסרי.



צינור לילה - ובמבר 2014 - סיפורה הבלתי נתפס של אם שנאלצה לברוח לרשות הפלסטינית ללדת את התינוקת שלה, כדי שהרווחה לא תגנוב לה אותו.
מימי, שזו הלידה הששית שלה, אחרי שחמישה ילדים נלקחו על ידי רשויות הרווחה, החליטה להימלט לשטחי הרשות הפלסטינית.
האם: אני לא לא מוכנה שיקחו לי את התינוקת מהבטן.
האב: אין לנו ברירה, מאחר וכל הרווחה רודפים אחרינו. זה שהרווחה אומרים שהיא לא תוכל להיות אמא, גם הם לא יודעים למה. הם לא נימקו. אומרים, לא מסוגלת וזה הכל.
בעבר נלקחו ממנה 5 ילדים מאב קודם. אני גרוש הרבה שנים והתחתנתי עם מימי. הכרתי אותה לפני שנה כשהיתה אחרי לידה, ולקחו לה את הילדה. נקשרנו אחד לשני. אני עובד בהובלות ומתפרנסים בכבוד. הבנו שהחרב מונחת מעל צווארנו כשאשתי בהיריון בחודש שמיני, הרווחה עושים תוכניות לקחת את הילדה וכבר הם הוציאו צו לבתי החולים בארץ. הילדה עוד לא הגיעה לעולם וכבר הם רוצים לקחת אותה. סידרנו את כל הנושא של הלידה בבית חולים ברשות הפלסטינית, ואם הרווחה לא תרד מאיתנו, אשתי תאלץ לחיות שם. היא לא תאבד את התינוקת. אני לחוץ. בניתי בית, משפחה והכל ובאה הרווחה והורסת לי את החיים. בעלי הדירה שהיא גרה אצלהם ברשות הפלסטינית בלחץ. לקחו לאשתי חמישה ילדים, ולרווחה יש כבר הרגל לקחת את הילדים.

משרד הרווחה - מדיניות סחר בילדים והוריםתגובת משרד הרווחה: הוצאת הילדים מחזקת האם נעשתה בהתלאם להחלטות בית המשפט במהלך מגוריה ברשויות שונות. במהלך תקופה ארוכה הוצעו לאם דרכי פעולה שונות במטרה לסייע לה, אך ניכר כי היא מתקשה לשתף פעולה עם גורמי הרווחה וגם אינה מגיעה לדיונים שנקבעו עבורה. עם זאת, לגבי התינוקת האמורה להיוולד - טרם נקבעה החלטה בעניין. משרד הרווחה פועל לטובת ושמירת בטחון הילדים והוא שם מטרה זו לנגד עיניו. על אף העובדה שלא ניתן לפרט את כל הפרטים בתגובה פומבית, נציין כי זה מקרה ברור בו נדרשת המדינה לשמירה על הילדים.

לקריאת המכתב של עו"ד יוסי נקר נגד משרד הרווחה בעניינה של האם הקליקו כאן:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה