היסטריה בלשכת הרווחה בתל אביב

במאמר "ההורים מסוכנים לבתם בת השש אך ראויים לגדל בתם בת השנתיים" מ- 12/2008 של יובל גורן, הארץ, מסופר על ילדה בת 6, הסובלת מפיגור קל, שהוצאה מביתה לאחר שעלה חשד כבד שהוריה מתעללים בה. אחותה בת השנתיים נשארת בינתיים בבית.
מדובר בילדה בת 6, הסובלת מפיגור קל, שהגיעה לגן עם סימני כוויות קשים על גבה. הגננת דיווחה לשירותי הרווחה ואלה העבירו את המידע למשטרה, שמיהרה לעצור את ההורים בחשד שהתעללו בבת והצמידו מגהץ חם לגבה. בדיוני הארכת מעצרם טענה המשטרה כי הילדה לא קיבלה טיפול לאחר שנכוותה, ושופטת בית משפט השלום ציינה כי התנהלות ההורים מצביעה על מסוכנותם כלפי בנותיהם. שירותי הרווחה לקחו את הבת הקטנה למשפחת קלט זמנית, והגדולה הועברה לפנימייה. לאחר שבועיים במעצר שוחררו ההורים בתנאים מגבילים, ובתוך זמן קצר הוחזרה אליהם בתם בת השנתיים. שירותי הרווחה סירבו להשיב לזוג את בתם הגדולה בטענה שמתנהל נגדם הליך פלילי בחשד שהתעללו בה.

סנגוריהם של ההורים טענו כי מדובר בהתנהלות רשלנית של שירותי הרווחה, שניהלו את הדיונים לגבי שתי האחיות בשני בתי משפט שונים: בית המשפט לנוער - הורה להשיב את בת השנתיים להוריה, בית משפט השלום - הורה לא להשיב את בת השש להורים. "הרי אם הם אומרים שהאמא או בן זוגה מסוכנים לילדה אחת, אז איך הם מאפשרים לילדה בת השנתיים לחזור הביתה? נעשה כאן מהלך לא תקין". טענות הסנגורים קיבלו חיזוק משופטת בית המשפט השלום בתל אביב ריבה ניב שדנה במקרה הילדה הגדולה: "אם האם מסוכנת לילדה, מדוע אפשרתם את חזרתה של אחותה הצעירה לבית?".
ציור - אמא ותינוקהאירוע מצביע על תגובות היסטריות של לשכת הרווחה בתל אביב. טרם הוגש כתב אישום כלשהו נגד ההורים וספק אם יוגש, ולשכת הרווחה מנהלת הליכי הוצאה מהבית של שתי הילדות, בשני בתי משפט שונים שכל אחד פועל בדרך חשיבה אחרת.
יש לציין כי בישראל יש כ - 350,000 ביקורים במיון בשנה עקב תאונות בית ופנאי, וכ- 25,000 אשפוזים. ידוע על אירוע בבריטניה אשר ילדה קטנה נשלחה אימוץ בגלל פצע בלחי . העובדים הסוציאליים סרבו לקבל כי מדובר בתאונה. האם מספרת כי היה מאבק ארוך וחסר סיכוי עם בית משפט לענייני משפחה. העובדים הסוציאליים רצו גם להוציא מחזקת האם תינוק נוסף שנולד לה תוך כדי המאבק המשפטי על ילדתה שנשלחה לאימוץ. הבת כשהגיעה לגיל 18 איתרה את אמה דרך האינטרנט ועברה לגור עמה. האם והבת נאבקות לשקיפות הדיונים בבתי משפט לענייני משפחה.

נקודות:
  • תגובת לשכת הרווחה היא היסטרית וטכנית, ללא שיקול דעת סוציאלי ו/או מערכתי.
  • דרך פעולת לשכת הרווחה גרמה נזק כלכלי ונפשי לבני המשפחה.
  • לשכת הרווחה של תל אביב מבזבזת את כספי הציבור, פתחה שני הליכים משפטיים בשני בתי משפט שונים כדי להוציא שתי ילדות מחזקת הוריהן.
  • עובדים סוציאליים "מסמנים" הורים מסוימים כבעיתיים ומוציאים מחזקתם תינוקות רכים מיד עם היוולדם.
  • עובדים סוציאליים מקבלים החלטות קריטיות על סמך הסתברויות והערכות, במקום להסתמך על עובדות וראיות מוצקות.
קישורים:


2 תגובות:

  1. מנהלת התחנה בקינג ג'ורג' 33 עינת צור מסוכנת ביותר. חשיבות עצמית, מציקה לאזרחים, מייצרת קונפליקטים מיותרים ומהווה סכנה!!!!
    בלי קשר, היא גם דרסה שני עוברי אורח וברחה מזירת התאונה, ועם 13 הרשעות קודמות בכל זאת השאירו אותה בתפקיד.
    מומלץ למי שמקבל את עינת צור להדפיס מהאינטרנט את גזר הדין, לשלוח לתחנה ולסרב להתערבותה של עינת צור בתיק.

    השבמחק
  2. לא יעזור לשלוח לתחנה. היא הבוסית שם ושולטת על כל התסקירים. גם לא יעזור לבקש העברה לתחנה אחרת. ראה מקרה לורי אליהו שבקשה לעבור לבת ים וכל חוות הדעת וחיסולי החשבונות עברו אחריה, עד שצילמה את בעלה נותן כסף לעינת צור במכונית.
    הדבר היחידי שעוזר זה להדפיס את כל החומר על עינת צור, ולתת לבית המשפט בצירוף בקשה שלא לשלוח אתכם לשם. להגיד שאתם לא סומכים על לשכה שמנהלת אותה אדם שהורשע בתאונת פגע וברח, ואשר יש נגדה כל כך הרבה תלונות של אזרחים, שתטפל בנושא עדין כמו ילדיכם. עשיתי את זה וזה פעל כמו טיל בליסטי. השופטת ביקשה לשלוח את כל החומר להתייחסות הגב' צור. הגב' צור ענתה באיזו תגובה טפשית שאלו רק שמועות מהאינטרנט וחבל שאנחנו מאמינים להן ואז השופטת שלחה אותנו לפקידות הסעד של בית המשפט. חייב לציין שהפקידה בשם וורדה היתה אדם ישר, נעימה והוגנת ביותר. איזה מזל שיש עובדות סוציאליות כאלו!

    השבמחק