הורי מעיין ספיר שנרצחה ברחובות תובעים את משרד הרווחה, המשטרה, ורוצח בתם

.
הוריה של מעיין ספיר שנאנסה ונרצחה ברחובות ב-2005 בהיותה בת 15, הגישו תביעה נגד המדינה ונגד רוצח בתם, היום בן 20.
רוצח בתם הוצא, בהיותו בן 11, מאחריות הוריו והועבר להשגחת רשויות הרווחה. מאז עבר 6 מוסדות, תוך כדי הידרדרות בהתנהגותו לעבריינות ופשיעה אלימה. במאי 2005 הוא יצא לחופשה ותקף את בתם שהלכה מבית אמה ברחובות לקניון בעיר.
לטענת ההורים נכות נפשית המעיבה על חייהם האישיים, החברתיים והמקצועיים. ההורים מבקשים החזר הוצאות הקבורה, פיצויים על כאב וסבל, הפסדי השתכרות, קיצור תוחלת חיים, הוצאות רפואיות, ועוד.
.
הוריה של מעיין ספיר, שנאנסה ונרצחה ברחובות ב-2005 בהיותה בת 15, הגישו השבוע תביעה בסך יותר מ-2.5 מיליון שקלים נגד המדינה ונגד רוצח בתם, היום בן 20.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, טוענים ההורים שמוסדות הרווחה של המדינה והמשטרה התרשלו בהשגחתם על הרוצח, שהיה אז בן 17 והיה ידוע כבעל נטייה לאלימות, ושהה במעון סגור ונעול. לטענתם, אף ששבועיים לפני הרצח הנהיג נסיון בריחה קבוצתי, הוא שוחרר לחופשה מהממעון, שבה רצח את בתם.
.
ההורים, שרה ועוזיעם ספיר, טוענים בתביעה, שהגישו באמצעות עוה"ד גלעד שר, נועה רואימי ואילן אמודאי, שרוצח בתם הוצא, בהיותו בן 11, מאחריות הוריו והועבר להשגחת רשויות הרווחה. מאז עבר 6 מוסדות, תוך כדי הידרדרות בהתנהגותו לעבריינות ופשיעה אלימה. במאי 2005 הוא יצא לחופשה ותקף את בתם שהלכה מבית אמה ברחובות לקניון בעיר. הרוצח הורשע ברצח, אונס ומעשה סדום, ונידון למאסר עולם ו-15 שנות מאסר שירוצו באופן חופף. השופטים כתבו שהוא "לא חס על נפשה של מעיין, לא חס על גופה ולא התעוררו בו רחמים כלפיה בשום שלב". עוד הם טוענים ששני שוטרים עצרו את הנער זמן קצר לפני הרצח, בשל מעורבותו בתגרה עם בעל קיוסק וגניבת משקפי שמש מחנות. ובכל זאת, ואף שהיה שיכור, שיחררו אותו מבלי לברר את עברו.
.
לטענת ההורים, רשויות הרווחה והמשטרה חבות בפיצויים על הנזקים שנגרמו להם. בין השאר, נגרמה להם לטענתם נכות נפשית המעיבה על חייהם האישיים, החברתיים והמקצועיים. ההורים מבקשים החזר הוצאות הקבורה, פיצויים על כאב וסבל, הפסדי השתכרות, קיצור תוחלת חיים, הוצאות רפואיות, ועוד.
.
קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה