לשכת הרווחה של עיריית בת ים - זרקו חסר דיור מכל המדרגות

הכתבה: הכתובת: הספסל, רח' יצחק שדה, בת ים , mynet , נובמבר 2009

רגע לפני שהחורף מתחיל מתברר שההומלסים עדיין חלק מהנוף בעיר. אחד מהם, פניאל חדדי, ישן על ספסל בגן ציבורי ומתקלח במקווה, וטוען כלפי העירייה: "באתי לקבל עזרה, ושלחו אותי למשרד תיווך". העיריה: משרד השיכון אחראי לדיור
לשכת הרווחה בת ים זרקו אותו

ללא בית: "ברווחה העיפו אותי מכל המדרגות", כך טוען פניאל חדדי (43) מבת-ים, שמזה תקופה ארוכה מתגורר על ספסל בגן העיר, לאחר שנזרק מדירתו ברחוב בלפור. לטענתו, לאחרונה, ביקר באגף לשירותים חברתיים בעיר, אך במקום טיפול מעמיק, הופנה לעו"ס תורנית, שציידה אותו בשלושה מספרי טלפון כשאחד מהם הוא של תיווך.

פניאל, אינו עוד אחד מדרי הרחוב, שהשלימו עם רוע הגזירה. נהפוך הוא. הוא עושה את הכול כדי לצאת מהסבך אליו נקלע בעל כורחו, אפילו עובד בסופר "ליד הבית".

.

למה בעצם לא למצוא עבודה קבועה?

"יש לי בעיית בריאות. מום בלב. בינתיים ההכנסה היחידה והקבועה שלי היא בסך 2,200 שקלים מהמוסד לביטוח לאומי. בתקופה שאני ברחוב כבר פעמיים פינו אותי לבית חולים. אני קודם מחפש איפה להניח את הראש".

עד לפני כשמונה חודשים התגורר בשכירות ברחוב בלפור בבת-ים. אך כשבעל הבית העלה את שכר הדירה הוא נאלץ להתפנות. "מאז אני ברחוב", הוא אומר ומתכוון לספסל בגן העיר עם חפצים מעטים. מקלחת? "אני מתקלח במקווה. לא תמיד יש לי כסף. במקווה ברחוב הנביאים לא לוקחים כסף אז אני מתקלח שם". אוכל? "אני אוכל בסופר. הבחור מהסופר דואג לי ואני בתמורה עוזר לו. מחר מחרתיים יירד גשם ובגשם לכי תדעי. כבר קראנו בעיתון על אנשים שמתו ממכת קור".

לטענתו, האגף לשירותים חברתיים בבת-ים, אינו מטפל בו כראוי. "ביקשתי עובדת סוציאלית וקיבלה אותי עו"ס תורנית. היא שמעה פחות או יותר במה מדובר ונתנה לי שלושה מספרי טלפון כשאחד מהם הוא של תיווך. מאיפה יש לי כסף?! בסך הכל באתי לממש את הזכויות שלי".

פעיל שכונות בעיר, שלום דבח שמסייע למחוסר הדיור, אמר השבוע: "אני משתדל לעזור לו במידת האפשר. הוא היה אצלי בשישי שבת. נתתי לו לאכול ולישון ובמוצאי שבת שלחתי אותו לרחוב, כי הבית שלי קטן מכדי להכיל גם אותו. אני מבקש בכל לשון של בקשה מהרווחה שייתנו לו פינה, אפילו מחסן".

בתגובה נמסר מעיריית בת ים: "העירייה פועלת במיטב המאמצים על מנת לסייע לתושביה. בעייתו העיקרית של פניאל חדדי הינה דיור, תחום אשר נמצא באחריות משרד השיכון. למרות זאת, ימשיך האגף ללוות אותו במיצוי זכויותיו עם פנייתו, על פי צורך".

.

מנהלת לשכת הרווחה בת ים: רחל וידל

רחל וידל - מנהלת לשכת הרווחה בת ים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה