הדרך הקשה של הנכים ללשכת הרווחה בירושלים

הכתבה הדרך הקשה של הנכים ללשכת הרווחה , דפנה ליאל , חדשות 2 , נובמבר 2009

לשכות הרווחה אמורות לטפל באוכלוסיות שנזקקות להן. אבל מסתבר שבירושלים, רובן כלל אינן נגישות להם. בדרך לפגוש את הפקיד צריכים הנכים להתגבר על אינספור מדרגות ועוד שלל מכשולים

.

.
הבוקר של ליאון פלג, פעיל בעמותת "נכים עכשיו", התחיל באנחות רווחה. למרות שלשכת הרווחה בשכונת עיר גנים בירושלים לא מצאה לנכון להקצות חניה לנכים, הוא איתר מקום פנוי וירד למדרכה בבטחה. מהר מאוד הוא גילה שאת הדרך הזו עשה לחינם.
.
כל הדרכים שמובילות ללשכת הרווחה, שאמורה לטפל באוכלוסייה החלשה ביותר כוללות אינספור מדרגות, דבר שמקשה מאוד גם על קשישים ואמהות.

דוח שחיברה מבקרת עיריית ירושלים מראה שהלשכה הזו היא אחת מרבות. ב-72% מהלשכות אין נגישות למבנה או לתוכו, ב-65% מהן אין חניית נכים וב-62% אין שירותים המותאמים לצרכיהם.

עיריית ירושלים: נשפר את הנגישות

אבל גם כשהנכים מצליחים להיכנס פנימה, הם מגלים לעיתים קרובות שאין להם שום סיכוי לראות להגיע לפקיד. בלשכות רבות יש מדרגות בלי מעקה ולפעמים צריך לעלות יותר מקומה אחת.

מעיריית ירושלים נמסר כי הדוח מתייחס לקדנציה הקודמת ויצאה ביוזמה לאתר ליקויים ולשפר את הנגישות אף הקצתה מיליון ו-200 אלף שקלים לצורך התחלת הפעולות וביצוע סקר, אבל כפי שמראות התמונות, הדרך עדיין ארוכה.

קישורים:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה