עיריית כרמיאל מינהל הרווחה - הפקרת קטין בבית המעצר קישון - סיוט לכל החיים

שולה מנחם - ראש מינהל הרווחה כרמיאללשכת הרווחה כרמיאל הפקירה קטין בבית מעצר קישון לאונס והתעללות - ערוץ 1 , יומן , ינואר 2010 - זה התחיל במכות שהיכו שוטרים את ש', בן 17 מכרמיאל, שנחשד בהחזקת גרם אחד של מריחואנה. זה נמשך באונס קבוצתי בתא המעצר בקישון, וברציעת אוזנו של הנער. הפרשה נחקרת בימים אלו במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. מנחם הדר מביא תעוד קשה על הפקרה של אדם לסיוט שימשך כל חייו.
הנער מספר: "זה כואב, אני לא מצליח לישון, אני מקבל פלשבקים, אני לא מצליח לדבר עם אנשים. פשוט לא מצליח להעביר את היום בלי לחשוב, על מה שקרה לי, מה שהם עשו לי".






הנער ש' בן 17 שבור נפשית וגופנית, לפני שלש שנים עלה עם אביו אימו הרופאה ואחיו ממיאמי שבארה"ב. אחיו סיים לא מכבר שירות קרבי מלא בגבעתי. אחרי תקופה במרכז הקליטה עברה המשפחה לכרמיאל. הנער ש' השתלב חברתית ואפילו מצא חברה. יום אחד אחרי שהחזיר את חברתו הביתה נכנס לחצר סמוכה להטיל את מימיו.האב מספר: "השכנה ראתה אותו בחצר וחשבה לעצמה שמשהו חשוד. היא התקשרה לביטחון העירייה והופיעו שלשה ניידות לילד קטן. הוא עישן סיגריה, הם שאלו: 'מה אתה עושה פה ....' "

עו"ד אמיר מלצר מייצג את הנער מגיע לבית המעצר קישון לפגוש את הנער.
עו"ד מלצר מספר: "אני נתקלתי בילד כבול בידיו וברגליו, צנום עם תלתלים פשוט שנגמרו החיים שלו. ואז עוד לא ידעתי את הדבר הנורא את ה'אקספרס של חצות' שהוא עבר במהלך ארבעת הימים האחרונים שהוא היה במעצר. כולו עם תפרחת, אני ראיתי מוגלה נוזלת לו מהאוזן. ילד פשוט שבור לחלוטין. אני שאלתי אותו ' ש' מה קרה לך?' ואז הוא נפתח אלי הוא סיפר לי שניקבו לו את האוזן, כסוג של אות קין שהוא עבד בתא המעצר, של ילדים שהושמו עליו כאחראים, דבר שזעזע אותי. הוא סיפר לי שזה היה ההגנה שלו על חייו ...".

ש' סיפר איך אחזו אותו שלשה עצירים בבית המעצר קישון ואנסו אותו בזה אחר זה, כשהם מתחלפים ביניהם, אונס אנאלי ואוראלי. לא פעם אחת אלא יום אחרי יום. בבדיקה רפואית מדוקדקת שנערכה לו בבית החולים פוריה מאשרים הרופאים את כל הפגיעות הגופניות. הם מסכמים: "הממצאים הגופניים והאנאליים מתאימים לסיפורו של הנער".

.
מתוך חדשות 2 - הנער נאנס במעצר האישום נגדו בוטל

בן 16 מהצפון ללא עבר פלילי נעצר לפני 3 חודשים על החזקת כמות מזערית של חשיש והואשם בהחזקת סם. בשל מצוקת מקום בתחנת המשטרה המקומית, הוא נשלח ליום אחד בלבד לבית המעצר קישון - שם נאנס באכזריות ע"י 3 עצירים מתחת לאפם של הסוהרים. היום בוטלו כל האישומים נגד הנער, שעדיין סובל מדיכאונות קשים בעקבות הטראומה
יוסי מזרחי | חדשות 2 | 03/03/10

נער כבן 17 מהצפון ללא עבר פלילי שנעצר בעקבות עבירות קלות, שוחרר וכתב האישום נגדו בוטל לאחר שנאנס באכזריות בבית המעצר קישון.

תחילתה של הפרשה לפני כשלושה חודשים, אז התקשר למשטרה בכיר ברשות המקומית שבה מתגורר הנער, והתלונן על חבורת נערים שעשו רעש ליד ביתו ו"עישנו חשיש".

השוטרים הגיעו למקום וערכו חיפוש על הנער, ששהה במקום עם נערים נוספים. לטענת המשטרה, הבדיקה חשפה שרידים שיכולים ללמד על החזקת סמים קלים, ובעקבותיהם נעצר הנער. בעקבות מצוקת מקום בתחנת המשטרה המקומית, הנער הועבר לבית המעצר קישון.

למרות ששהה בבית המעצר יום אחד בלבד, הוא הספיק לעבור אונס אכזרי על ידי שלושה נערים אחרים ששהו בבית המעצר. על פי כתב האישום שהוגש נגדם, הם כבלו אותו בחצר הטיולים, מתחת לאפם של הסוהרים ואנסו אותו באכזריות בזה אחר זה.

סימנו את הנער כעבד בעזרת כבל חשמלי באוזנו

גם לאחר שהראשון סיים לבצע את המעשים, המשיכו שני הנערים האחרים לפי התור להתעלל בנער, כאשר השניים הנותרים אוחזים את המתלונן על מנת שלא יזוז. לאחר שהסיוט הזה הסתיים, אחד הנערים התוקפים לקח כבל חשמלי וחוררו באמצעותו את אוזנו של המתלונן.

הם "הורו למתלונן להשאיר את הכבל באוזנו ואמרו לו שכך הוא מסומן כעבד שלהם", נכתב בכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר. "מיד לאחר סיום מעשיהם, איימו הנאשמים על המתלונן שאם יספר על מעשיהם לאיש יפגעו בחייו - כשהם עושים זאת בכוונה למנוע ולהכשיל הליך שיפוטי ולהביא לעוות דין".

ככל הנראה הנערים התוקפים, המתגוררים בכפר מכר, בחדרה ובחיפה, הכירו זה את זה בבית המעצר. השלושה נאשמים בביצוע מעשי סדום בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות ושיבוש הליכי משפט.

הנער התלונן על האונס בתא המעצר, והפרקליטות הגישה כתב אישום נגד 3 העצירים שהיו איתו בבית המעצר. מאז הגשת כתב האישום, הנער כבר שוחרר ממעצר, אולם סבל מדיכאונות ממושכים ונאלץ לעבור סדרת טיפולים פסיכולוגיים ארוכה. משפחתו של הנער אף שקלה לרדת מהארץ כדי לעזור לבנה להתאושש.

משפחתו של הנער: "אנחנו חשים הקלה"

לבני המשפחה יש טענות קשות למשטרת כרמיאל על עצם ביצוע המעצר מלכתחילה. "זה היה מעצר שנועד להרשים את איש העירייה ולא יותר מזה", אומרים בני המשפחה ומדגישים: "לא היתה הצדקה לשלוח קטין בפעם הראשונה בחייו לבית המעצר קישון". לאור הנסיבות האישיות הקשות של הנער, הוחלט היום במחלקת התביעות של משטרת המחוז הצפוני - לבטל את כתב האישום נגדו.

"זה יום מאד חשוב למשפחה. הם מאד מאושרים. לא יודעים למי להודות. זו שמחה, זו הקלה. הילד מרגיש שהצדק נעשה", סיפרה מקורבת למשפחה לחדשות 2. "זה שיפר קצת את המצב רוח שלו, הטראומה שהוא עבר קשה וזה לא עוזב אותו - אבל היום הוא יום טוב".

אביו של הנער: המשטרה כשלה בתפקידה

אביו של הנער ששוחרר היום סיפר בשיחה לחדשות 2 באינטרנט על התחושות ביום שאחרי: "אם היינו צריכים ללכת למשפט היינו מוכנים. היו לנו עדים שהיו מפריכים את כל השקרים שהמשטרה הפיצה. היה הרבה לחץ על משפחתי ובמיוחד על בני. אני מדגיש שתחנת המשטרה בכרמיאל ניהלה את העניין בצורה בלתי נסלחת, מההתחלה ועד הסוף".

"היו הרבה דברים שלא התחברו בחקירה, אחרי שמונה שעות חקירה היו על גופו של בני חבורות, איך החבורות האלה קרו?", שאל האב. לדבריו השוטרים הם אלו שהכו אותו והכריחו אותו לחתום על על הודאה במעשה. "בני שאינו דובר עברית טובה היה מבועת ולא ידע על מה חותם".

האב לא חסך ביקורת גם מהשופט שהחליט להשאיר את בנו במעצר. "השופט שהשאיר אותו במעצר ארבעה ימים צריך להיבדק", הוסיף האב. "מה שקרה לו בבית המעצר בקישון הוא הזנחה פושעת של שרות בתי הסוהר, שלושה אנשים תקפו את בני מינית, איפה היו הסוהרים בזמן שהם עינו אותו?". לטענתו, החלטה למחוק את האישום נגדו השיבה לו את האמון במערכת השיפוטית ובישראל. "במשך תקופה איבדתי אותה לגמרי", אמר.

כתב אישום נגד שוטרי תחנת כרמיאל
אוגוסט 2010 - מח"ש הגיש כתב אישום נגד שלשה שוטרים מתחנת המשטרה כרמיאל שהכו ילד על לא עוול בכפו. כתב אישום הוגש (א', 8.8.10) לבית משפט השלום בחיפה נגד שלושה שוטרים ממשטרת כרמיאל הנאשמים כי תקפו קטין שנעצר על ידם ושיבשו את חקירת המקרה. כתב האישום מייחס לשוטר אמיר רבאח עבירה של תקיפה סתם ולשוטרים עאטף ברכאת ורימון חינאוי עבירה של שיבוש מהלכי משפט.
.
קישורים:

תגובה 1:

  1. המערכת הזו הורשת חיים להמון ילדים לפחות לשבעים אחוז מהם ... המשרדים האלה נבנו לספק עבודה למערכת המדינית ולכל הפקידים שבתוכה 11 סוהרים 2 עובדים סוצילים 3 שופטים ואלפיי פקידים ומתקנים שחיבים שינוע 98 אחוז מילדים עניים ישמנו את המערכת הזו על חשבון חיהם לצערי הרב... בשיחבה החלשה נאשים ניסיונות בבני אדם למטרות רפאיוית .החולה לא מודע לזה שהוא בניסוי

    השבמחק