מגרסת רשויות הרווחה ובתי משפט לנוער ממשיכה להרוס - בן 8 תוייג סכיזופרן ותקוע שנה במוסד פסיכיאטרי בגלל סחבת

מגרסת משרד הרווחה - אבחון תיוג והרס
מגרסת משרד הרווחה - אבחון תיוג והרס
דפוס העבודה הנוקשה והאטום של מערכת הרווחה (בתי משפט לנוער בתוכה) הוא אבחון, תיוג וטיפול. הדפוס הורס חיי הפרט והמשפחה. התוצאה הינה מערכת הרווחה אינה עוזרת לפרט ולמשפחה אלא מערכת בירוקרטית מדושנת והרסנית רוויה חוות דעת וצווים שיפוטיים חסרי תועלת וקטלניים. סיפורו של ילד בן 8 שמערכת הרווחה תייגה אותו כסכיזופרן ומפקירה אותו במוסד פסיכיאטרי במשך שנה שלא לצורך.

הכתבה הילד האבוד - בגלל סחבת: בן 8 תקוע שנה במוסד פסיכיאטרי , דוד רגב , ynet ,01.06.10


משפחתו התפרקה, הוא סובל מסכיזופרניה ובגלל סחבת כבר שנה הוא תקוע לבד בבית-חולים לבריאות הנפש. "ידיעות אחרונות" מדווח על זעם ביהמ"ש: "הוא מאושפז ללא צורך רפואי. לילד אין מושיע בעולם". אתם יכולים לעזור
כמה מכות יכולות ליפול על ילד בן שמונה? משפחתו התפרקה, הוא סובל מבעיות נפשיות, והכי עצוב: בגלל סחבת הוא שוהה כבר שנה שלמה לבד בבית-חולים פסיכיאטרי.

12 חודשים תמימים הוא מסתובב במסדרונות, מחכה לליטוף או לנשיקה מהאחיות, מקווה לחיבוק מהרופאים, שהם בשבילו אבא ואמא. כשהצוות יוצא לחופשה הוא נותר בודד.

יש לו שיער שחור ועיניים שחורות עם מבט עצוב. אביו ניתק מגע, אמו סובלת מבעיות נפשיות, ולפני כמה שנים הוא בעצמו אובחן כסובל מסכיזופרניה. בעקבות המצב הקשה הועבר הילד למשפחה אומנה. כימיה רבה לא הייתה שם, ובמצבו של הילד חלה החמרה. עד למציאת מסגרת אחרת הוא הועבר לפני כשנה לבית-חולים פסיכיאטרי.

שירותי הרווחה הבטיחו שהוא יועבר מהר למסגרת אחרת, אבל הזמן עבר וכלום לא קרה. נוכח המצב מינתה לו הלשכה לסיוע משפטי של משרד המשפטים בתל-אביב את עו"ד ויוי רכניץ כדי שתשמש לו אפוטרופוסית.

השופט: "שערורייה שאין כמותה"

ארבעה חודשים לאחר שאושפז הודיע בית החולים כי הילד כשיר להשתחרר. עו"ד רכניץ ביקשה ממשרד הרווחה לאתר עבורו מסגרת, אך דבר לא זז. בעקבות הסחבת התערב בפרשה סגן נשיא בית-משפט השלום לנוער ברמלה, צבי שרצקי, וביקש גם הוא ממשרד הרווחה למצוא לילד פתרון. נציגי המשרד הבטיחו שיהיה בסדר, אבל מסגרת לא נמצאה. השופט נאלץ בעקבות כך להאריך פעמיים את צו האשפוז של הילד. גם שיחה שקיים השופט עם האחראית על האומנה במשרד הרווחה, שלווה ליבוביץ‭,'‬ לא הועילה. בפעם השלישית שבה נדרש להאריך את הצו נמאס לו, והוא פרק את זעמו על התנהלות משרד הרווחה. מפרטי הדיון שהגיעו ל"ידיעות אחרונות" עולה כי השופט קבע: "מדובר בשערורייה שאין כמוה. הקטין מאושפז במרכז לבריאות הנפש ללא צורך רפואי ובניגוד להוראות הדין‭...‬ מבחינת הדין אין ספק שלא הייתי מאריך את הצו לא היום ולא בפעמים קודמות. אולם כפי שצוין בפרוטוקול מדובר בילד שאין לו מושיע בעולם. בכל יום שבו הוא שוהה בבית-החולים שלא לצורך נגרם לו עוול בל ישוער".
ילד אבוד בחסות המדינה - מגרסת רשויות הרווחה ובתי משפט לנוער ממשיכה להרוס -  בן 8 תוייג סכיזופרן ותקוע שנה במוסד פסיכיאטרי בגלל סחבת
ילד אבוד בחסות המדינה - מגרסת רשויות הרווחה ובתי משפט לנוער ממשיכה להרוס -  בן 8 תוייג סכיזופרן ותקוע שנה במוסד פסיכיאטרי בגלל סחבת

עם זאת, בלית ברירה נאלץ השופט להאריך שוב את הצו.סגנית מנהלת הלשכה לסיוע משפטי בתל אביב, עו"ד ורדה הורנשטיין, קראה אתמול למשרד הרווחה למצוא בדחיפות פתרון לילד.
קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה