לאחר אינספור מחדלים וחורבן - יצחק בוז'י הרצוג פיטר עצמו מתפקיד שר הרווחה בתואנה שתהליך השלום אינו מתקדם כראוי

שר הרווחה יצחק הרצוג התפטרינואר 2011 - בעקבות "רעידות אדמה" פוליטיות הפוגעות בתהליך השלום לטענתו החליט שר הרווחה יצחק בוז'י הרצוג לפטר עצמו מתפקיד שר הרווחה לאחר מספר שנים עקרות ומזיקות בהן שימש את העובדות הסוציאליות ומדיניותן ההרסנית.
תקופתו של הרצוג כשר רווחה התאפיינה במדיניות תוקפנית ומחריבה נגד המוחלשים בחברה, ללא רצון או ניסיון לתקן את את המעוות. שלל המחדלים של הרצוג ועמיתיו הסבו נזקים לאורך שנים ובלתי הפיכים לאזרחים רבים מאוד בהם "טיפל". הרצוג ועמיתיו פעלו להטיח ההאשמות ועלילות במוחלשים כמדיניות.

הרצוג ורעיו השתמשו ביחצ"נים ליצור הרושם לכאורה נעשית פעילות חיובית, בעוד פעילותם החריבה חיי הפרט והמשפחה.

שר הרווחה יצחק בוז'י הרצוג המקטרג הרשמי באמצעות פקידי הסעד נגד משפחות, ילדים קשישים וחסרי ישע מבלי לבדוק עובדות לאשורן, הוציא מידי שנה אלפי ילדים בכפייה מבתיהם למסגרות מופרטות ללא פיקוח, השתלטות על גופם ורכושם של קשישים באמצעות
אפוטרופוסים מפוקפקים, נבדק ע"י מבקר המדינה בפרשת הג'ובים לחברי מפלגת העבודה במשרד הרווחה שנחשפה ביולי 2010 ע"י תחקיר ערוץ 10.

שר הרווחה יצחק בוז'י הרצוג שמר על זכות השתיקה בהיותו חבר כנסת בחקירתו הפלילית בפרשת עמותות ברק והמשיך לשתוק נוכח פשעי משרדו המשחיתים נפשות: אונס ילדה חוסה במעון של אקי"ם בשרון , אינספור פרשיות התעללויות אלימות ואנס קשים בילדים במסגרות הרווחה פנימיות, אומנה: בית טף , בני ארזים , גיל עם , השלושה , כפר נחמן , מסילה , מצפה ים , מקי"ם , צופיה , רננים , שדה בר , שקמה ... ועוד. משרד הרווחה קורע ילדים מביתם ומשפחתם ומפקיר אותם לתעשיית המין , גירוש משפחות דרות רחוב מגנים ציבוריים, רדיפת קשישים, אשפוז עשרות ילדים במוסדות פסיכיאטריים שלא לצורך, התעללות בקשישים, ועוד דוגמאות רבות אחרות.

ועדת סלונים נבו קבעה כי יצחק בוז'י הרצוג מזלזל בציבור

ועדת סלונים בדקה ומצאה כי תלונות רבות על פקידי סעד מגיעות לשר הרווחה יצחק בוז'י הרצוג, מנכ"ל המשרד, היחידה לפניות הציבור, מנהלת המחוז. לעיתים מגיעות גם תלונות אל הלשכה המשפטית, בבקשה לבדוק את הבסיס לפתיחת הליך משמעתי על פי חוק העובדים הסוציאליים. חלק מהמתלוננים מפנה את טענותיו למספר גופים בו זמנית. הטיפול בתלונות מעסיק אנשים רבים בתוך המערכת, ואף לא גורם אחד חיצוני ועצמאי. בסופו של דבר מתנקזות התלונות לשולחנן של פקידות הסעד המחוזיות או של פקידת הסעד הארצית, ונבדקות בתוך המערכת. הלכה למעשה, הפיקוח המחוזי והארצי נותן גיבוי כמעט מוחלט לפקידות הסעד.
כלומר בוז'י יצר מערכת לכאורה המטפלת בפניות הציבור אולם בפועל זוהי מערכת רקובה המזלזלת בציבור ואינה בודקת פניותיו.

וועדת סלונים קבעה כי מערך בתי משפט לענייני משפחה פועל בצורה מופקרת. פקידי הסעד אינם מבחינים בין עובדות לדעות, אינם מאמתים את מה שכותבים בתסקיריהן, ושופטי בתי משפט לענייני משפחה מקבלים את המלצות התסקיר כסוף פסוק. וועדת סלונים מצאה עוד מחדלים רבים נוספים. הוועדה המליצה על מינוי אומבודסמן חיצוני על פקידי הסעד, אך שר הרווחה יצחק בוז'י הרצוג ומנכ"ל משרדו דחו את ההמלצה בתואנה כי האזרח יכול להתלונן נגד פקידי הסעד בבתי המשפט לענייני משפחה. בוז'י זרה חול בעיני הציבור משום שברור ששופט לענייני משפחה אינו משמש כאובודסמן.
.

.
קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה