רשויות הרווחה הפקירו קשישים בבית אבות "דבורה" בהרצליה

הכתבה משרד הבריאות הורה על סגירת בית האבות הפרטי דבורה , שרון יונתן, לוקל הרצליה, ינואר 2011

ממשרד הבריאות נמסר כי בביקורת נמצאו ליקויים רבים בטיפול בקשישים ובמקום נמצאו גם קשישים במצב רפואי סיעודי חמור שפונו בדחיפות לבית החולים

בית האבות הפרטי "דבורה" שנמצא ברחוב חזקיהו בהרצליה פיתוח נסגר בשבוע שעבר על פי צו סגירה מנהלי שיצא על ידי משרד הבריאות. 34 דיירי הבית קיבלו את ההודעה בהפתעה ונאלצו לחפש מקום להתאכסן בו לחודשים הקרובים.

במשרד הבריאות הסבירו כי בית האבות הוא מוסד שפועל ללא רישיון. במשרד גורסים כי עד שנת 2007 היה ברישיון משרד הרווחה ואולם הרישיון בוטל מכיוון שהמטופלים רובם סיעודיים ותשושי נפש, ובמקום ליקויים מבניים. מאז, למרות התראות רבות, המוסד לא הסדיר את רישיונו מול הרווחה ולא פינה את הסיעודיים ותשושי הנפש.
לאחרונה התקבלה החלטה משותפת של מנכ"לי משרד הבריאות ומשרד הרווחה, להגביר את התהליכים לסגירת מוסדות ללא רישוי.

בעקבות תלונה שהגיעה למשרד הבריאות, נערכה ביקורת במקום. עינב שומרון גרינבוים, דוברת משרד הבריאות, מסרה כי בביקורת נמצאו ליקויים רבים בטיפול בקשישים ובמקום ונמצאו גם קשישים במצב רפואי סיעודי חמור (סיעוד מורכב) שפונו בדחיפות לבית החולים.

הדוברת ציינה עוד כי ביום רביעי ה-13 בינואר נערך שימוע לבעלי המקום. רופאת מחוז ת"א ראתה הדברים בחומרה והוציאה ביום שני צו סגירה מינהלי למקום. הדוברת הוסיפה כי הרופאה מאפשרת את פינוי כל הקשישים הסיעודיים ותשושי הנפש עד ה-15 ביוני.

עוד ציינה הדוברת כי, "חשוב לציין שמתן זמן לפינוי עד 6 חודשים מותנה במתן טיפול הולם, עם כוח אדם הולם, והפניה חולים מורכבים ו/או שיקומיים למסגרות מתאימות".

יצחק חן, אחד מבעלי בית האבות, סירב להתייחס בתגובתו לצו הסגירה המנהלי שהוצא למקום, ואמר: "המוסד בית 'דבורה' מפנה את דייריו מאחר ואנו נכנסים להליך של שיפוץ שימשך מספר חודשים. לאחר מכן יפתח הבית מחדש תחת רישיון ותקן משרד הרווחה לרווחת תושבים עצמאיים ותשושים"

נתן זהבי: "שר הרווחה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו - פושעים נגד האנושיות"

.
קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה