תחלואי הפסיכיאטריה - פסיכיאטר בכיר חשוד בחטיפת בחורה בת 21 באמצעות סמים פסיכיאטריים

הכתבה פסיכיאטר בכיר חשוד במעורבות בחטיפת בחורה חרדית , איתמר לוין , פברואר 2011 , news1

המדינה: הרופא הזריק לבחורה חומרי הרדמה וסייע להוריה להעביר אותה דרך האבטחה בנתב"ג בניסיון להוציאה מהארץ

שופט בית משפט השלום בתל אביב, בני שגיא, האריך היום (ג', 1.2.2011) ב-48 שעות את מעצרו של פסיכיאטר בכיר, החשוד במעורבות בחטיפת בחורה חרדית בידי הוריה. ביהמ"ש אסר לפרסם את שמו של החשוד.

על-פי החשד, חטפו ההורים את בתם בת ה-21, הביאו אותה לבית חולים פסיכיאטרי ממשלתי, שם הזריק לה הרופא תרופות הרדמה. לאחר מכן הסיעו אותה ההורים והרופא לנתב"ג, רימו את המאבטחים וטענו שרגלה נשברה ויש להטיסה בדחיפות לרומניה. רק כאשר התעוררה הבחורה והחלה לזעוק לעזרה, נמנעה השלמת החטיפה. ההורים עצורים עד תום ההליכים, ואילו הפסיכיאטר טס לחו"ל יומיים לאחר המקרה ושב רק לאחר חודשיים.

הרופא טען, כי הבחורה הובאה לבית החולים במסגרת טיפול שיקומי בו היא מצויה וטופלה ככל חולה אחרת. עוד ציין, כי אין מחלוקת שהתנהגותה של הבחורה הצדיקה טיפול, שאכן ניתן לה גם בידי שני רופאים אחרים.

לדברי הסניגור, הרופא נקלע לראשונה בחייו לצד הלא-נכון של המתרס, לאחר שהעניק חוות דעת רבות גם למדינה בהיותו מומחה בעל שם עולמי בתחומו. עוד אמר, כי פסיכיאטר נתקל לעיתים קרובות במקרים בהם יש לכפות טיפול על חולה, ולמרשו לא הייתה סיבה לחשוד שנסיבות העניין שלפניו הן פליליות.

שגיא קבע, כי עצם העובדה שהפסיכיאטר נותר בחו"ל זמן כה רב מלמדת, כי הוא חשש שמא הוא מעורב בפרשה. עובדה זאת, לצד עדותה של הבחורה, מלמדת על קיומו של חשד סביר נגד הפסיכיאטר. לנוכח מצב החקירה ועברו הנקי של החשוד, הורה כאמור שגיא על הארכת מעצרו ביומיים בלבד.

שגיא דחה את בקשת אמצעי התקשורת לפרסום שמו של החשוד, למרות מעמדו המקצועי הבכיר ולמרות שהפרקליטות חושדת שקיבל שוחד מהוריה של הבחורה. הוא קבע, כי הנזק לחקירה עלול להיות משמעותי, וכי ניתן יהיה לשוב ולדון בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום בדיון הבא.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה