כשל חמור לשכת הרווחה הוד השרון - אם חד הורית וחמשת ילדיה עומדים למצוא את עצמם ברחוב

הכתבה אם חד הורית מהוד השרון וחמשת ילדיה עומדים למצוא את עצמם ברחוב , קרן שלהבת , לוקל (local) , הוד השרון , פברואר 2011

חנה: ''ביום שני אני צריכה לפנות את הדירה בה אני מתגוררת כיום ומשם אני אזרק לרחוב''
חנה (שם בדוי) אם חד הורית ילידת הוד השרון ואם לחמישה ילדים קטנים, מצאה את עצמה לפני כחצי שנה ברחוב ללא קורת גג לה ולילדיה. בשבוע הבא תיאלץ להתפנות מהדירה בה היא מתגוררת כיום ובשל אי יכולתה לעמוד בתשלום שכר הדירה, היא תתפנה לרחוב.

חנה אשר מגדלת את חמשת ילדיה (בני 6, 9, 12, 13, 19) לבד, מנסה לשרוד אך ללא הצלחה. חנה: ''פניתי למשרד השיכון, אני בתור הממתינים לקבלת דירה, אבל הם טוענים שיש להם מחסור בדירות באזור. כרגע, אני מקבלת מהם סיוע בשכר הדירה בסך 1500 שקל. הסיוע מאוד עוזר לי, אך לא מספיק. אני לא מצליחה לעמוד בכל התשלומים, אני חייבת חוב לחברת החשמל, לעירייה, צריכה לקנות אוכל ובגדים לילדי ולא מצליחה לעמוד בכל ההתחייבויות האלו. במשרד השיכון רוצים לשלוח אותי ואת ילדיי לצפת, אין לי מה לחפש שם, כל חיי גדלתי בהוד השרון וכך גם ילדיי, שירתי בצבא, תרמתי למדינה והגיע הזמן שיעזרו לי. לא יתכן שאמצא את עצמי זרוקה עם כל החפצים שלי ברחוב בפעם השנייה, הילדים שלי מתים מבושה ואני לא יודעת כבר מה לעשות''.

ניסית לפנות לעזרתה של העירייה?

''לגבי העירייה אין לי טענות, הם עשו הכול בשביל הילדים שלי ועזרו מתי שרק יכלו. הם עזרו לי במוצרים אך אינם יכולים לתת לי כסף. אני באה בטענות למשרד השיכון''.
למעוניינים לסייע לחנה ניתן לפנות לרחל מעמותת ''רעים'' 0528226556

תגובת משרד השיכון: ''למשרדנו מחסור חמור בדירות המתפנות השיכון הציבורי בכלל ובישוב הוד השרון בפרט. משרדנו ער למצוקת הדיור ומאשר למשפחה עם 4 ילדים ויותר הממתינה לקבלת דיור בשיכון הציבורי סיוע בשכר דירה מוגדל בסך 1550 שש''ח לחודש לשכירת דירה. יחד עם זאת נציין כי משרדנו הוציא תוכנית ייחודית 'שכירות ארוכת טווח'- המיועדת לתת מענה למשפחות רבות המעוניינות לצאת ממעגל תור ממתינים לקבלת דיור בשיכון הציבורי או לחילופין להסתייע בקבלת סיוע בשכר דירה. נכון להיום היא נמצאת במקום השני בתור הממתינים לקבל דירה על פי נתוניה האישיים היא תהיה זכאית להשתתפות בתשלום שכר דירה בסך 2200 ₪ לחודש למהלך של 5 שנים בהן לא תהיה זכאית לדיור ציבורי''.

תגובת עיריית הוד השרון: ''אגף הרווחה (הוד השרון) נמצא בקשר יומיומי עם חנה, ומסייע לה באופן שוטף ואינטנסיבי בכל דרך אפשרית. חנה זכאית לדירת 'עמידר' מטעם משרד השיכון וממתינה לקבלתה זמן רב, אך לאור רשימת ההמתנה הארוכה והעובדה שהיא מתעקשת על קבלת דירה אך ורק בהוד השרון או כפר סבא, טרם קיבלה אותה ממשרד השיכון. היא מקבלת תחת זאת כל העת סיוע חודשי לשכירת דירה. יש לציין כי לעירייה אין שליטה על זמן ההמתנה הנמצא באחריות משרד השיכון, אך העירייה מסייעת לה בטיפול ומיצוי זכויותיה מול המשרד''.

קישורים:
  • לשכת הרווחה של עיריית בת ים - זרקו חסר דיור מכל המדרגות - הכתבה: הכתובת: הספסל, רח' יצחק שדה, בת ים , mynet , נובמבר 2009 - רגע לפני שהחורף מתחיל מתברר שההומלסים עדיין חלק מהנוף בעיר. אחד מהם, פניאל חדדי, ישן על ספסל בגן ציבורי ומתקלח במקווה, וטוען כלפי העירייה: "באתי לקבל עזרה, ושלחו אותי למשרד תיווך". העיריה: משרד השיכון אחראי לדיור...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה