צביעות ד"ר יצחק קדמן ועמיתיו - מעודדים הוצאת ילדים מביתם ומשפחתם ומייללים על גורלם המר בפנימיות

יצחק קדמן  - יחצנות להוצאת ילדים מביתם למכלאות מופרטות ומושחתות
יצחק קדמן - יחצנות להוצאת ילדים מהבית
ידוע כי מערכת הרווחה מוציאה בכפייה ילדים מביתם לפנימיות, אימוץ, ואומנה תוך זריית הרס במשפחות. רוב הילדים (כ- 85%) מוצאים מביתם מאחר ועובד סוציאלי לחוק הנוער בעירייה סבור כי הילד "מוזנח".
עלות ילד בפנימיה הנה כ- 10,000 שקלים בחודש בעוד שברוב המוחלט של המקרים ניתן לסייע למשפחות המוחלשות בקהילה בפחות משליש הסכום. עמותות הפנימיות והאומנה מקבלות סכומי עתק נוספים מתעשיית התרומות. השיקול שעומד מאחרי המדיניות הרווחה המופקרת היא תאוות הבצע, ג'ובים לחברים ומקורבים. הילדים משמשים בידיהם כלי מסחר.

להלן כתבה יחצנית מיני רבות בה מיילל ד"ר יצחק קדמן לעוד כסף עבור הפנימיות...

הכתבה משגיח אחד ל-200 ילדים , דביר ז'ורנו , גל"צ , יוני 2011

הפנימיות שוב נתקלות בקשיים: משרד הרווחה קיצץ את כוח האדם שמשגיח בלילות בפנימיות השיקומיות והפוסט-אישפוזיות, שהיה מצומצם גם כך - מעתה 200 ילדים חוסים יאלצו להסתפק מעתה באדם אחד בלבד שישגיח עליהם. "זהו מצב בלתי אפשרי הגובל בהפקרות, זו רק שאלה של זמן שהילדים ייפגעו", אמר מנכ"ל המועצה לשלום הילד

הפנימיות השיקומיות והפוסט-אישפוזיות יאלצו להסתפק מעתה באדם אחד בלבד שישגיח על כ-200 ילדים בלילה, בשל קיצוץ בכוח האדם על-ידי משרד הרווחה. עד כה כוח האדם בשעות הלילה בפנימיות אלו, שנדרשות לטפל מסביב לשעון בלמעלה מ-4,000 ילדים בסיכון, היה מצומצם גם כך - אך כעת המצב נראה בלתי אפשרי.

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, יצחק קדמן, משוכנע כי זוהי משימה בלתי מתקבלת על הדעת, הגובלת בהפקרות. "אי אפשר יותר להמשיך ככה, אנחנו מפקירים יום-יום, שעה-שעה את נפשות ילדינו, כשברור לנו שזה רק שאלה של זמן מתי הם ייפגעו מכך", הסביר קדמן, "הצוות המקצועי שמקיף אותם דואג ליצור סביבה מוגנת - אך אדם אחד לא יכול לספק תנאים אלו". המנכ"ל הוסיף כי לא מעט מהילדים בפנימיות הללו הם בעלי רקע של תקיפות מיניות, ורק השגחה צמודה יכולה להבטיח שבטחונם של הילדים ישמר.

בפגישה שערכו השבוע מנהלי הפנימיות עם שר הרווחה, משה כחלון, הציגו בפניו את מצבם הכלכלי הקשה. כנחשף השר למידע, הורה להגדיל מיידית את תקצוב משרד הרווחה. יושב-ראש העמותה לקידום הפנימיות, יצחק שני, סיפר כי כחלון עצמו הזדעזע מההחלטה על הקיצוץ. "אני מקווה מאוד שבמסגרת התעניינותו במצבינו והבטחתו לפעול לשיפורו, גם נושא מעיק וקשה זה יבוא על פתרונו", אמר שני.

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה כי כל נושא החזקת הילדים בפנימיות יידון בצוות שהקים משרד הרווחה. עוד נכתב כי המשרד הגיע להסכם עם הפנימיות בהנחיית השר כחלון על העברת שבעה מיליון שקלים לטובת החוסים.

"כנראה נצטרך לשלוח את הילדים הביתה בחופשות הקיץ"

כבר לפני כחודש דיווחו ראשי הפנימיות כי משרד הרווחה לא עדכן במשך עשור את התקציב שניתן לילדים השוהים בהן, ובמצב הנוכחי הם יתקשו להחזיק את הילדים במהלך חופשת הקיץ. "בעוד חודש נאלץ להוציא את 7,000 הילדים בסיכון מהפנימיות חזרה לבתיהם", הזהירו המנהלים במכתב ששיגרו לשר הרווחה.

מדובר בפנימיות המיועדות לחניכים בעלי תפקוד לקוי בתחומים רבים עקב ליקוי אורגאני, התנהגותי, או נפשי-רגשי, וכן בעלי צורך במסגרות חינוך מיוחד. הפנימיות הפוסט-אישפוזיות מכוונות בעיקר לחניכים לאחר אשפוז פסיכיאטרי או כחלופה לאשפוז ומניעתו.

פנימיות אלו קולטות גם אוכלוסיות קצה, עם בעיות מורכבות והפרעות התנהגות קשות שאינן נקלטות בפנימיות הטיפוליות. אוכלוסיות אלה מצריכות כוח אדם רב , מקצועי ומיומן יותר ולפיכך קיים הכרח למצוא מענים תקציביים להתמודדות חינוכית טיפולית עמן - ולא רק שקיים פער תקציבי בשנים האחרונות, כעת הוא רק יגדל.

קישורים:
  • מניפולציה של יצחק קדמן, וחנה סלוצקי בישיבת הוועדה לזכויות הילד בכנסת - יולי 2008 - בעקבות חשיפת תכנית "שומר מסך" את מסע הייסורים של ילדים מבני ברק הסובלים מהתעללות בביתם, התקיימה בנושא ישיבת וועדה לזכויות הילד בכנסת ב-14 ביולי 2008. התעללות בילדים, או בכל חסרי ישע הנו דבר אותו יש לגנות ולהביא לדין את מבצעי הפשע...
  • תחנה 2 בהדרדרות לתעשיית המין: מעון מסילה לנערות חוסות של רשות חסות הנוער במשרד הרווחה - הכתבה אשה בת 25 רוצה להיחלץ מחיי הרחוב ולהפסיק להתפרנס מזנות. עדות , מאת אורלי וילנאי , הארץ , מאי 2010... מ"מסילה" זוכרת לינור בעיקר את החדר הסגור. בשפה המקצועית קוראים לו חדר "פסק זמן", הנערות ב"מסילה" קוראות לו הגיהנום. זוהי דרגת הענישה החמורה ביותר במעון: תא קטן, שגודלו מטר וחצי על שני מטרים, קירותיו עטופים בספוג בצורת תבנית ביצים, חידודים חידודים. על הרצפה מודבק שטיח דק ודוקרני המכסה גם מדרגה בולטת שנועדה לשינה. הנערות מוחזקות בו, כל אחת בנפרד, בבדידות מוחלטת, לזמן לא מוגדר, בלי חלון, בלי יכולת להדליק או לכבות את האור...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה