משרד הרווחה שם מכשולים לעיוורים - אגף השיקום ד"ר שלומי אלישר

משרד הרווחה ולשכת הרווחה חיפה שמים מכשולים לעיוורים, הכתבה עיוורים בחיפה: משרד הרווחה מתעלל בנו , דורון סולומון , mynet , דצמבר 2011

קבוצת עיוורים השקיעה מאמצים רבים כדי להגיע לפגישה שנקבעה בירושלים עם ראש אגף השיקום במשרד הרווחה רק כדי לגלות שהפגישה בוטלה. לטענת חברי הקבוצה, מדובר בזלזול מתמשך של המשרד

קבוצת עיוורים, תושבי חיפה, טוענים זה תקופה ארוכה כי האגודה למען העיוור בחיפה ומשרד הרווחה פוגעים בזכויותיהם. לטענתם, הפגיעה המתמשכת בהם הגיעה בשבוע שעבר לשיא חדש, לאחר שכל חברי הקבוצה הגיעו לפגישה מתוכננת בירושלים עם ראש אגף השיקום במשרד הרווחה רק כדי לגלות שהפגישה בוטלה ומסעם הארוך מחיפה לירושלים היה לשווא.

חברי הקבוצה מספרים כי כבר לפני ארבע שנים חשו שהאגודה למען העיוור בחיפה אינה ממלאת את תפקידה ואינה שומרת על זכויותיהם. העיוורים טענו כי אינם זוכים למימון קורסים מסוימים המגיעים להם על-פי חוק, כי פרויקטים שונים לא יוצאים לפועל ועוד. קבוצת העיוורים שבה וטענה כי קיימת בעיה יסודית באגודה, מאחר שנציגת העירייה שולבה באופן מלא בהנהלת האגודה ובכך נוצר לכאורה ניגוד עניינים הפוגע בעיוורים שמבקשים לתבוע את זכויותיהם מהעירייה.

באגודה טענו בתגובה כי קבוצת העיוורים הינה רק חלק קטן מקהילת העיוורים בחיפה וכי חבריה טוענים לזכויות שלא מגיעות להם. באגודה הסבירו כי שילוב נציגת העירייה מאפשר פעילות נרחבת יותר של האגודה, המקבלת לאור כך מימון רב יותר מהעירייה. לטענת האגודה, קבוצת העיוורים מכפישה באופן שיטתי את הנהלת האגודה ללא סיבה מוצדקת.

הוויכוח הממושך בין הצדדים לא שכך, ולאחר שנואשו מקבלת עזרה מהאגודה למען העיוור בחיפה או מהעירייה, קבוצת העיוורים פנתה לעזרת משרד הרווחה. לצורך העניין גויס ראש אגף השיקום במשרד הרווחה, ד"ר שלומי אלישר. לאחר אינסוף פניות, ב-2 ביוני 2010 הורה משרד הרווחה וד"ר אלישר כי הצדדים חייבים לשבת יחד ולפתור את הבעיות. לאחר שהנחייה לא יושמה, פנתה קבוצת העיוורים פעם נוספת למשרד הרווחה כדי לקדם את הטיפול בבעיותיהם. משרד הרווחה הודיע לעיוורים כי השבוע יתקיים דיון משותף עם נציגי האגודה וד"ר אלישר במשרד הרווחה בירושלים. אך כאמור, היחידים שהופיעו לפגישה היו חברי קבוצת העיוורים החיפאית.

נציג קבוצת העיוורים, אריה ברנדר, כתב לד"ר אלישר את הדברים הבאים: "הנדון: זלזול בציבור העיוורים בחיפה כשיטה! הוזמנו על-ידך לפגישת גישור בין קבוצתנו לבין האגודה למען העיוור חיפה, גורמי הרווחה בעיריית חיפה, איציק רוזנר ופננה איגרא, מפקחת השירות לעיוור בחיפה, איריס קופפר, מנהלת השירות לעיוור, אילנה גליטמן. מזה ארבע שנים אנו מטורטרים בסוגיית האגודה למען העיוור ומרש"ל (מרכז רב שירותי לעיוור – ד.ר.) חיפה, עברנו כבר תלאות רבות, אבל היום הגענו לשיא 'גינס' חדש...

"הוכינו בתדהמה בעקבות חוסר אנושיות בסיסית שהרחיקה לכת לכל הדעות. כל קבוצת העיוורים הגיעה לפגישה בזמן הנקוב, על כל הקשיים הכרוכים בנסיעה מחיפה לירושלים ובעמידה בלוח הזמנים. אולם להפתעתנו הגדולה מאוד, אף גורם לא טרח להודיענו כי ישיבה זו בוטלה. הגענו לשערי משרד הרווחה ברחוב קפלן 2 בירושלים, מקום הפגישה המיועדת לכאורה, התקבלנו בחמלה על-ידי מאבטחים שלא הבינו מי אנחנו ולאן מועדות פנינו.

"לאחר בירור ישיר עימך, ד"ר אלישר, הופתעת גם אתה מהיחס המשפיל והמבזה בהתנהגות כל הגורמים כלפינו ועל אחת כמה וכמה מהגורמים הממונים בחיפה ובירושלים. זו דוגמה תרתי משמע ליחס הנוראי לו זוכים העיוורים בחיפה, להיעדר תקשורת ולמודל חיפאי נוראי שלא מתפקד כלל! ד"ר אלישר, לאחר שראית היום במו עיניך את ההתעללות כלפינו ואת מגמתיות התנהגות זו, ניסית אומנם להרגיע, אך ברור שכלו כל הקיצים. אנו מצפים שהפעם באמת תיקח את המושכות לידיך, תגיע לחיפה במועד הקרוב ביותר, ותביא לפתרון הבעיות הרבות עליהם אנו מצביעים מזה זמן רב".

על המכתב חתמו חברי הקבוצה: אריה ברנדר, אירית נוי, דניאל קאפח, יוסף טובול, שושנה טובול, דוד עוזי.

ממשרד הרווחה נמסר: "בדקנו את פנייתך עם שלומי אלישר. שלומי מתנצל ואומר כי הייתה אי-הבנה בזימון המועד לישיבה, והוא מצר על עוגמת הנפש שנגרמה לנציגי העיוורים. מכל מקום, שלומי הבטיח לנציג העיוורים לקיים את הישיבה החלופית בחיפה, כדי למנוע נסיעה נוספת של נציגי העיוורים לירושלים".

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה