רשויות הרווחה מתנערות מקשישים ותאגידים מזלזלים בהם

חדשות 2 - דצמבר 2011 - קשישים רבים בישראל סופגים זלזול, התעלמות ובמקרים רבים משלמים הרבה יותר ממה שבאמת צריך. כך קרה כשחברת "הוט" חייבה את פורטונה פרימו בת ה-76 ב-24 אלף שקלים, כשכלל לא צפתה בשידורים, ותאגיד "מי גבעתיים" סירב לטפל בנזילה בביתה של רעיה לוי, ואילץ אותה לשלם חשבונות שהגיעו לסכומים של עשרות אלפי שקלים. ההתמודדות מול מנגנוני השירות של החברות הגדולות יכולה להיות מאוד מורכבת, וכשמדובר בקשישים שניצבים מול המנגנונים האלה כדי לעמוד על זכויותיהם - המשימה הופכת לעיתים לממש בלתי אפשרית.

סיפורה של פורטונה פרימו מראשון לציון מציג את אטימותן של חברות הכבלים אל מול חוסר אונם של הקשישים. פורטונה בת ה-76 חיה לבדה בחדר קטן, עיניה בקושי רואות, והיא מעבירה שעות רבות בהאזנה לערוץ הצרפתי בטלוויזיה.

לפורטונה היה מנוי בחברת "הוט", אולם בשלב מסוים היא החליטה להתנתק ולעבור ל"יס". "קודם היה לי מנוי להוט, הם אמרו שינתקו אותי, אבל בעצם לא ניתקו, והמשיכו בשקט לקחת כסף". על פי החוק, מחובתה של "יס" היה לעדכן את "הוט" על המעבר, אך משלא עשו כן, ב"הוט" המשיכו לחייב את פורטונה על המנוי.
.

.
24 אלף שקלים על שירותים שלא סופקו

בשמונה השנים האחרונות שילמה פורטונה ל"יס" עבור המנוי שלה, ובמקביל שילמה 24 אלף שקלים ל"הוט" על שידורים שלא צפתה בהם. "אני מרגישה שרימו אותי, ממש גנבו מהארנק שלי ולקחו בשקט מהחשבון. גם כשאמרנו להם, הם המשיכו לקחת כסף כאילו כלום לא קרה", מספרת הקשישה בכאב.

מאז שגילתה שנעלמו לה מחשבון הבנק עשרות אלפי שקלים, פורטונה ובנה עוברים מסע ייסורים מול חברות הכבלים. על פי הסדר מעבר בין חברות הכבלים, על "יס" לפצות את פורטונה, אך בשל החיוב החריג ובהתערבות משרד התקשורת בעניין, "הוט" החליטה לפצות אותה ב-6,000 שקלים בלבד.

בהמשך, החליטו הקשישה ובנה לצאת למסע להשבת כספן האבוד. באחת הפעמים אמרה המוקדנית של "הוט" לפורטונה: "את אשמה, גם הלקוח אשם, למה לא שמת לב לחיובים בחשבון?". כשפורטונה הסבירה לה שבשל הקושי בראייה, היא לא הבחינה בחשבוניות שנשלחו על ידי הברה, ענו לה בהוט כי יוכלו לטפל בה רק באמצעות צו שיישלח.

אחרי עשרות שיחות טלפון עם מחלקת פניות הציבור של "הוט" שלא הועילו, היא ובנה החליטו ללכת למשרדי החברה בעצמם. במשרדי "הוט" בראשון לציון תקפו אותם בטענה שלא ניתן לטפל בהם מכיוון שהם "מטופלים על ידי המחלקה הגבוהה בחברה, וכי הם לא נפגשים עם לקוחות באופן אישי".

עשרות אלפי שקלים על חשבונות מים של ניצולת שואה

סיפור אחר ולא פחות מסעיר, הוא סיפורה של רעיה לוי בת ה-86 מגבעתיים, שבשל נזילה נאלצת להתמודד עם חשבונות מים גבוהים בצורה חריגה. כבר שלושה חודשים שנכדתה מיטל בן ארי נאבקת עבור סבתה לאחר שהחשבונות שנשלחו אליה ממשיכים לצבור ריבית והגיעו לסכום הבלתי נתפס של מעל 60 אלף שקלים.

לרעיה, שמתקיימת מקצבת ניצולי שואה אין כסף כדי לשלם את הסכומים הגבוהים שדורש תאגיד "מי גבעתיים". בתאגיד המליצו לה ללכת אליהם פיזית, כיוון שקשה להגיע אליהם באמצעות הטלפון. לתאגיד המים, כמו לחברות ציבורית רבות, יש מוקד ארצי שנותן מידע כללי, ופקס שמתקבל רק לאחר 48 שעות. קשישים רבים מתקשים לצאת מבית, לחכות בתור, ולהתווכח עם נציגי שירות, ופשוט מרימים ידיים בשלב הזה.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה