חוטפי תינוקות יועמדו לדין - ספרד מנקה הפירות הבאושים הפאשיסטיים של הרודן פרנסיסקו פרנקו


חטיפת תינוקות מביתם ומשפחתם בספרד ע"פ ערכי הפאשיסטים נעשתה "לטובתם", "לחנכם לעשותם אנשים מוסריים". החוטפות הפאשיסטיות כונו "אחיות הצדקה". למשפחות נמסר כי התינוקות מתו בלידה. רשת הפושעים כללה רופאים ואחיות אשר הציבור נתן בהם אמון, הרשת המשיכה בסחר התינוקות גם לאחר שספרד חזרה לדמוקרטיה מפאשיזם.


הכתבה החל משפט "ילדי ספרד": נזירה נאשמת בחטיפת תינוקות , אפריל 2012 , גרשון גירן , מגפון

האחות מריה גומז ואלבואנה ממסדר "אחיות הצדקה" מסרבת להשיב לטענה שלפיה חטפה תינוקת מאמה לפני 29 שנים. רשת שפעלה בתחום זה אחראית, כנראה, לחטיפתם של מאות אלפי תינוקות מאמותיהן. לאמהות נאמר שצאצאיהן מתו בלידה

פאשיסטית חוטפת תינוקות מאימותיהן - משרתת של ישו או פרנקו - האחות מריה גומז ואלבואנה ממסדר "אחיות הצדקה"
פאשיסטית חוטפת תינוקות מאימותיהן - משרתת של ישו או פרנקו - האחות מריה גומז ואלבואנה ממסדר "אחיות הצדקה"
ספרד חוותה לא מעט סערות תקשורתיות ופוליטיות מאז ימי הגנרל פרנקו, אבל דבר כזה עדיין לא היה שם: חשיפה מדהימה על תעשייה שלמה של חטיפת תינוקות ומסחר בהם, תעשייה שהתנהלה בימי הרודנות הצבאית ושהקיפה רבבות תינוקות.
מי שעומדת במרכז השערוריה היא מריה גומז ואלבואנה, נזירה שמילאה אף היא תפקיד בפעלות הרשת הזו ועומדת בימים אלה לדין. הנזירה בת השמונים היא הראשונה לעמוד לדין בפרשיות "התינוקות הגנובים" הידועה לשמצה – והבוקר, כאשר נפתח משפטה והיא נקראה להעיד, בחרה לשמור על זכות השתיקה.
ואלבואנה נאשמת בחטיפת תינוק. אישה בשם מריה לואיזה טורס מאשימה אותה שנטלה את בתה ממנה אחרי שילדה במרפאת סנטה כריסטינה בשנת 1982. לטענתה, ואלבואנה אמרה לה שהתינוקת מתה במהלך לידה, כדי שתוכל לקחת אותה ממנה. הסיבה לחטיפת התינוקת: טורס נחשבה בעיני הנזירה לנואפת, משום שנכנסה להריון בלא שנישאה לאבי הילדה. טורס פגשה את בתה פילאר לראשונה לפני שמונה חודשים חודשים בלבד, לאחר 28 שנות ניתוק.
ספרד עוברת כעת זעזוע קשה בעקבות החשיפה על גניבת אלפי תינוקות ומסחר בהם על ידי נזירות, כמרים ורופאים, שהחלה בימי הרודן פרנקו בשנות השלושים של המאה הקודמת, ונמשכה עד שנות התשעים. בספרד הפרשה מכונה "Ninos Robados – ילדים גנובים". הפרשה לא נחשפה עד עתה מאחר שהכנסייה והרופאים בספרד זוכים לכבוד רב, והחוק הספרדי אינו מחייב את רישום האם הביולוגית בתעודת הלידה.
חטיפת תינוקות מאימותיהן - פירות באושים של עידן פרנקו
חטיפת תינוקות מאימותיהן - פירות באושים של משטר דיקטטורי. הרודן פרנסיסקו פרנקו
נכון לעכשיו יותר מ-900 מקרים נחקרים, אך מקרים חדשים נחשפים – ולדברי עורכי דין המספר עלול להגיע ל-300,000 תינוקות שנחטפו.
מי נהנה מגל החטיפות העצום הזה? ובכן, הראשונים היו פאשיסטים שגידלו את ילדי אויביהם. אחר כך נלקחו ילדים מהורים שנחשבו בעיני החוטפים כבלתי מוסריים או כחסרי יכולת כלכלית לגדל ילדים. התינוקות נמסרו, בהסכמת הכנסייה הקתולית, למשפחות חשוכות ילדים, לרבות כאלה שמחוץ לספרד.
תינוקות נלקחו מאימותיהן לבדיקות "שגרתיות" ואחרי כמה שעות מסרו להן הנזירות, האחיות בבתי היולדות, שהם מתו. גופות התינוקות נעלמו והאמהות לא הורשו להשתתף ב"קבורתם". אם שתינוקה נגנב בשנת 1971, ושנשאלה מדוע לא חקרה את צוות בית החולים השיבה, אחוזת אימה, אחרי ארבעים שנה: "רופאים? אחיות? איך יכולתי להאשים אותם בשקר? זו היתה ספרד של פרנקו. רודנות. אפילו עכשיו אנו, הספרדים, נוטים שלא לפקפק בסמכות".


חטיפת ילדים בישראל- ראה גם קישורים בסוף הפוסט
נגנבו מאמותיהם
נגנבו מאמותיהם. מורנו וברוסו
הפרשה נחשפה על ידי שניים מנפגעיה, חואן לואיס מורנו ואנטוניו ברוסו. מורנו גילה את האמת כאשר אביו שכב על ערש דווי. "הוא אמר: קניתי אותך מכומר בסרגוסה", שיחזר. מורנו ההמום פנה לעורך דין, שהגיב באמירה שהוא נתקל במקרים דומים לעתים קרובות. אבל רק אחרי שמורנו וברוסו פנו לתקשורת התבררו ממדי התופעה. אמהות החלו להיחשף בכל רחבי ספרד כשבפיהן סיפורים דומים.
השערורייה קשורה הדוקות לכנסיה הקתולית, שבימי פרנקו מילאה פרנקו תפקיד מרכזי בניהול השירותים החברתיים, לרבות בתי חולים, בתי ספר ובתי יתומים. נזירות וכמרים הכינו רשימות המתנה של הורים מאמצים, ורופאים שיקרו לאמהות על אודות גורל ילדיהן. כדי להסתיר את מעלליהם רשמו הרופאים בתעודות הלידה את התואר "אם אלמונית" – הליך חוקי בספרד שנועד, לכאורה, להגן על אימהות לא נשואות. באחת מהמרפאות אף נשמרה גופת תינוק במקפיא והראו אותה לאימהות כדי להוכיח לספקניות שילדיהן אכן מתו.
אחרי מות פרנקו, ב-1975, הסכימו ביניהן המפלגות על מתן חנינה לאנשי המשטר הפאשיסטי, במטרה להקל על המעבר למשטר דמוקרטי. חוק החנינה חסם, מעשה, את כל ניסיונות לחקור את סחר התינוקות בספרד ופעם אחר פעם דחתה המערכת המשפטית את הניסיונות הללו. גם ממשלת ספרד הנוכחית, למרות נכונותה המוצהרת להתמודד עם משקעים חברתיים, מסרבת להקים ועדת חקירה לאומית, ומשפחות מתוסכלות מנהלות חקירות משל עצמן, כמיטב יכולתן. קברי תינוקות נפתחים ברחבי המדינה כדי ליטול דגימות DNA. רבים מהקברים התבררו כריקים, ובאחרים התגלו שרידי מבוגרים. עד כה נמצאו התאמות אחדות בין תינוקות גנובים מאז לאמותיהן הביולוגיות. אלא שהתאמות רבות יותר עשויות להימצא אם תמלא ממשלת ספרד את הבטחתה להקים בסיס מידע גנטי לאומי.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה