משרד הרווחה מטייח התעללות בחוסה במעון - האמא: "אסור היה לי לשתוק"

משרד הרווחה - תרבות שקר נגד מוחלשים
משרד הרווחה - תרבות שקר
משרד הרווחה זורה חול בעיני הציבור, מתעלל בחוסים במעונותיו, ומטייח פשעיו בתשובות מזלזלות...

הכתבה התלונן בפני אמו: "מדריך הרביץ במקלחת" , ענת יתח , פברואר 2013 , mynet

אמו של צעיר מוגבל שכלית טוענת שהוא חזר חבול מהמעון בצפון שבו הוא חוסה, וכעת הוא מסרב לשוב לשם. המעון העביר את התלונה לפקיד סעד, אך ממשרד הרווחה נמסר כי לא נמצאו תימוכין לטענות החוסה. אמו זועמת: "איך בדקו? אף אחד לא טרח לפנות אלינו"

לא רוצה לחזור: צעיר מוגבל שכלית מהצפון שוהה בשבועות האחרונים בביתו וממאן לחזור למעון שבו הוא חוסה באזור. זאת, לטענתו ולטענת אמו, מאחר שאחד המדריכים במעון הכה אותו וגרם לו חבלות.

אמו, המטפלת בו בשבועות האחרונים, מנסה בימים אלה למצוא עבורו מעון חלופי אשר יתאים לצרכיו, ומדגישה כי למרות הקושי הכרוך בהענקת הטיפול בבית היא מסרבת לשלוח אותו חזרה אל המעון, מחשש שייפגע שנית.


הסתגר בתוך עצמו. הצעיר מהצפון (צילום: אביהו שפירא)

"הבן שלי שוהה במעון הזה כבר זמן רב, ובסך הכול היה לו טוב שם", סיפרה האם השבוע, "הצרות התחילו לפני כמה חודשים. הוא הגיע הביתה עם 'פנס' גדול באמצע הפנים, הסתכלתי עליו ונבהלתי ממש, אבל הוא לא רצה לספר לי כלום.

"ניסיתי לשאול מי עשה לו את זה ולמה, אבל הוא הסתגר בתוך עצמו ורק אמר כל הזמן 'אמא, אני פוחד'". בשלב הראשון לא ייחסה האם חשיבות גדולה למכה וחשבה כי מדובר בתגרה שפרצה בין החוסים במוסד, ולכן החליטה שלא להתערב בעניין.

"בגלל שבדרך כלל לא היו לי בעיות איתם והילד תמיד חזר מרוצה ושמח וגם הלך לשם בחפץ לב, בחרתי להתעלם מהעניין וסמכתי על צוות המוסד שיטפל בבעיה, אם אכן הייתה כזאת. לא היה לי מושג שמדובר במשהו גדול יותר".

שבועות ספורים לאחר מכן חזר הצעיר הביתה בסוף השבוע והתלונן על כאבים חזקים באזור החזה. לטענת האם, היא הרימה את חולצתו והבחינה בסימנים כחולים במספר מקומות באזור בית החזה שלו. היא ניסתה להבין ממה נגרמו החבלות ומי גרם להן, אבל בנה שוב סירב לספר לה.

למחרת נסעו השניים אל המעון, שם שוחחה האם עם הצוות וניסתה להבין מה קרה לבנה. לדבריה, אף אחד לא ידע להסביר לה בדיוק מה אירע במהלך השבוע הקודם, ויתרה מכך, חברי הצוות אמרו לה שאפילו לא ידוע להם כי החוסה נחבל וסבל מכאבים.

"אסור היה לי לשתוק"

לפני כחודש וחצי הגיע הצעיר הביתה עם דמעות בעיניים. אמו מספרת שהיה עטוף במעיל ובצעיף, ולכן לא הבחינה מיד בחבלות שספג שוב. "עזרתי לו לפשוט את המעיל, הצעיף והכובע ופשוט הזדעזעתי ממראה עיניי", היא מספרת.

"הצוואר שלו והעורף היו אדומים ונפוחים בצורה לא רגילה וליד האוזן ראיתי סימני ציפורניים. גם הפנים היו אדומות ונפוחות מאוד. מיד נתקפתי רגשות אשם והיה לי ברור שאסור היה לי לשתוק אז, הייתי צריכה להפוך עולמות ולדפוק על שולחנות.

"הושבתי אותו לשולחן ונתתי לו משהו לשתות, אבל זה לא הלך, הוא פרץ בבכי נורא והחל להשתולל. כשנרגע הצלחתי להוציא ממנו את התמונה המלאה. לדבריו, מדריך הכה וחנק אותו בשעת המקלחת. לא יודעת למה, אין לי מושג מה קדם למכות הללו, אבל באותם רגעים זה לא היה חשוב.

"במהלך השבת ניסיתי לא לדבר על זה, אבל הוא היה במצב נורא. הוא הסתגר והתכנס בעצמו. מבחור חייכן ושמח הוא נעשה מפוחד וקופצני. העיניים שלו הביעו חרדה, ולאורך השבת הוא עשה את צרכיו במכנסיים, וגם זה ממש לא אופייני לו".

ביום ראשון ניגשה האם לרופא המשפחה וביקשה ממנו לבדוק את בנה. בדוח הבדיקה נכתב כי הבחור סובל מחבלות בדרגות שונות - בפניו, בצווארו ובעורפו - וכי הוא חסר מנוחה בצורה בלתי רגילה.

"בהמשך היום החלטתי לגשת למוסד על מנת להבין מה בדיוק קרה. כשהבן שלי הבין שאנחנו בדרך למוסד הוא התחיל להתפרע כמו שמזמן לא ראיתי אותו. הוא פשוט השתולל והתחנן אליי שלא אחזיר אותו לשם. הוא בכה בהיסטריה ולא נרגע עד שהבטחתי שלא אשאיר אותו שם".

האם שוחחה שוב עם הצוות במוסד, אך לדבריה לא קיבלה תשובות. ימים ספורים לאחר מכן הגיע לביתה מנהל המעון, ולדבריה ביקש להחזיר את הבן למקום.

"גם המנהל וגם העובדות הסוציאליות ביקשו שאחזיר אותו והבטיחו לי שיחקרו את העניין לעומק", מדווחת האם.

"בינתיים אני רק יודעת שהתלונה הועברה למשרד הרווחה, ולא ברור לי מה נעשה איתה. מבחינתי, הילד לא חוזר לשם ויהי מה. גם הוא עצמו מסרב בכל תוקף לחזור לשם, ובכל פעם שמישהו מהמוסד מגיע לכאן או מתקשר הוא נכנס להיסטריה ומתחיל להשתולל.

"ההתנהגות שלו מבהירה מעל לכל ספק שמשהו קרה שם. אני חושדת שאולי קרו דברים אחרים והוא מפחד או מתבייש לספר לי. התגובות שלו פשוט לא הגיוניות וממש לא מתאימות לו".

מהמוסד נמסר השבוע שהטיפול בתלונתו של החוסה הועבר למשרד הרווחה, ומהמשרד נמסר בתגובה לפניית העיתון כי פרטי המקרה הועברו לידי פקיד סעד, וכי בבדיקה שנערכה לא נמצאו תימוכין לטענותיו של החוסה.

האם זעמה השבוע לשמע תגובת משרד הרווחה: "אין לי מושג איך הם בדקו ומה עשו בדיוק. מה שאני יודעת זה שאף אחד לא טרח לשאול אותי או לדבר עם הבן שלי. אף אחד לא ביקש לראות את התעודה הרפואית שקיבלתי".

בעקבות תגובת משרד הרווחה הגישה האם תלונה במשטרה. "אני לא מקבלת את תגובת משרד הרווחה בשום פנים ואופן", אמרה האם. "הבן שלי אמר אמת, אין לי צל של ספק בכך, ואין לי ברירה אלא לצאת למלחמה למענו".

התעללות בחוסים במוסד נווה יעקב של משרד הרווחה


קישורים:

 מעון "נווה יעקב" של משרד הרווחה - תרבות הסאדיזם - ככה זה עובד - תרבות הסאדיזם של רשויות הרווחה, איומים, הפחדות, עלילות, אלימות, הזנחה, סמים פסיכיאטריים, קשר שתיקה, תאוות בצע ועוד  - המאמר האם מטופל ב"נווה יעקב": "צוות סדיסטים, אנחנו בגיהנום" , שבתי בנדט ודנה ויילר-פולק , וואלה חדשות , אוקטובר 2012 -  משפחות מטופלים במוסד בו נחשפה פרשת התעללות מתארים שנים של הזנחה ואלימות. "היו לו פנסים בעיניים, כוויות על הגב", מספרת אחת האמהות..

המורשת הבזויה של משרד הרווחה - סיפורם של שלשה אחים בריאים שנשלחו למוסד מפגרים מקי"ם ועברו התעללות קשה - הגיהינום של אחים בריאים שנשלחו למעון מקי"ם למפגרים של משרד הרווחה, שם נאנסו על ידי מדריכים וחוסים – משרד הרווחה ידע ולא עצר את הזוועה , "חיינו בגיהינום" - יאנה פבזנר / מוסף לשבת 02.04.10 , ידיעות אחרונות , צילום: חיים הורנשטיין...

משרד הרווחה -חוטף, מאבחן, מתייג ושולח לגיהנום - מעון מקי"ם למפגרים

"החטוף" - כתבה על שיטות ההונאה של פקידי הרווחה לעשיית כסף על גבם וחייהם של חוסים וחסרי ישע

 "תינוק בגולאג ישראלי" - כתבת תחקיר על חטיפת תינוק
  
משרד הרווחה - כליאת אנשים נורמליים במוסדות למפגרים למשך עשרות שנים - כתבת תחקיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה