בית אבות נוף המושבה פתח תקווה - שקרים עלילות והתעללות נגד ניצול שואה - משרד הרווחה מתנער

קשיש ניצול שואה עובד התעללות קשה בבית אבות "נוף המושבה" פתח תקוה, משרד הרווחה מתנער לשכת הרווחה פתח תקוה מתעלמת.

תחקיר - תיעוד: ניצול השואה בן 92 שגר ב"אתר בנייה" - חדשות 2 -  ניצול שואה בן 92 מתגורר בשבועות האחרונים בתוך אתר בנייה. הוא לא מחוסר בית, אלא שבית האבות שבו הוא מתגורר החליט לבנות אגף חדש בקומה שלו, מבלי לפנות אותו. ואם לא די בזה – מנהל המקום מאיים להרחיקו מהמוסד באמצעות שקרים
חיים ריבלין | חדשות 2 | פורסם 18/04/13  
 
רעשי הרקע שנשמעים בדיור מוגן בבית האבות "נוף המושבה" בפתח תקווה - קולות קידוח, ניסור ושבירת קירות - הם הפסקול הקבוע של אברהם שווייצר בשבועיים האחרונים.

"זה התחיל ביום שישי אחד. רעידת אדמה", הוא מספר. "מה שאני עובר פה זה תופת לא פשוטה". שווייצר, ניצול שואה בן 92, מתגורר שם כבר עשר שנים. בעלי המקום החליטו לפנות את הדירות בדיור המוגן, ולהפוך את הקומה למחלקה שתקלוט מנותחי לב מבית החולים בילינסון הסמוך. הם רק לא טרחו להוציא משם את שווייצר, שמצא עצמו בלב אתר בנייה.

"כשסבא בא לשטוף ידיים או להתקלח - אין לו מים. כשהוא רוצה לצאת מהדלת - פסולת הבניין שהניחו מחוץ לדלת חוסמת לו את היציאה", מספר דרור הדר, נכדו של שווייצר. בן 92, מתקשה לראות ולשמוע אבל עצמאי לחלוטין, הפך שווייצר לכלוא בתוך ביתו. כל יציאה החוצה עלולה להסתיים בהיתקלות עם מכשול ונפילה.

"נתייחס אליו כמו עצם בגרון"
השיפוצים בבית האבות "נוף המושבה"
השיפוצים בבית האבות "נוף המושבה"
"זה כמו שהייתי במלחמה", הוא אומר. "הכניסו אותנו לבתים הרוסים בלי דלתות, בלי חלונות והגעתי עוד הפעם לדבר כזה. וזה קורה בדיור מוגן בפתח תקווה. מה מוגן פה? אני לא יכול להבין".
בעלי המקום טוענים כי הציעו לשווייצר דגרות חלופיות בקומות אחרות בבניין אלא שהוא סירב לעבור אליהן. שווייצר טוען בתוקף כי אף אחד מהבעלים לא בא עמו במגע וכי רק עם תחילת השיפוצים הוצעו לו חליפות שאינן ראויות למגורים. כשפנו בני המשפחה לבית המשפט בניסיון לעצור את העבודות, הבהיר מנכ"ל בית האבות לנכדו של שווייצר מה יעלה בגורלו אם יישאר בקומה.
"אין שום סרט שאתה יוצא מזה עם רווח", אמר המנכ"ל בשיחת טלפון עם הנכד. "הסרט הכי ורוד שלך זה שאתה יוצא לדירה אחרת, שכבר קיבלת. ואחרי זה אתה על הפוסטר שלי עם סימן של מטרה, איך לדפוק אותך. אם הוא יישאר בקומה, אתה חושב שניתן לו? שנעשה לו טוב? הוא יהיה תקוע כמו עצם בגרון ויתייחסו אליו כמו עצם בגרון. חסר שיטות להפוך את הבן אדם ללא רצוי?".
"אנחנו מחכים שהוא ייפול"
המנכ"ל לא הסתפק בכך וגם הסביר כיצד ידאג להפוך את שווייצר לסיעודי, כזה שלא יכול יותר לגור בדיור מוגן. "בקלות אנחנו מעיפים אותו מפה. אתה יודע באיזו קלות מבחינה רפואית אני הופך אותו ללא כשיר להיות פה? אני מחר מביא חוות דעת רפואית שאני אגדיר אותו לא כשיר" איים המנכ"ל.
"לא כזה בלגן בשבילי לעשות את זה. אתה יודע כמה כלים יש לי פה ביד? מנהל בית חולים זה חצי אלוהים בבניין הזה. הנפילה הראשונה שתקרה לו, אני אקח אותו מפה לבית חולים ולא אחזיר. אנחנו מחכים שהוא ייפול".
בבית האבות "נוף המושבה" יש מחלקה סיעודית בפיקוח משרד הבריאות ומחלקה לתשושים בפיקוח משרד הרווחה. כששווייצר פנה לשני המשרדים, הם השיבו שהדיור המוגן אינו תחת אחריותם, וכך הוא נותר להתמודד לבדו מול הפטישים ואיומיו של מנכ"ל המשרד. "הוא רוצה להזיז אותי מפה בכוח, להבריח אותי" אומר שווייצר. "אני לא בורח. אני לא פחדן. אני ראיתי את המוות לפני העיניים שלי פעמיים".
מבית האבות "נוף המושבה" נמסר בתגובה: "במהלך השנה האחרונה הצענו חלופות שמיטיבות עם מר שווייצר, כשם שהצענו ליתר הדיירים בקומה. הצענו אף דירת מנוחה שיוכל להשתמש בה בנוסף לדירתו הקיימת. ואשר לדבריו של מנכ"ל המוסד - הדברים הוצאו מהקשרם ואינם משקפים את השיחה הארוכה שהתקיימה בין הצדדים. כך או אחרת, בית האבות מתנצל בפני מי שסבור שנפגע מהדברים".

בית אבות נוף המושבה פתח תקוה מציג כיצד מחסלים קשיש ניצול שואה ב"דיור מוגן" בחסותם

תגובה 1:

  1. מישהו יכול להסביר לי איך מנהל בית אבות שמתבטא כך מוחזר לעבודה במקום. נשאר לו רק לממש את האיומים לגבי הקשיש הזה ואז אולי יעשו משהו ויזכו שהכתובת הייתה על הקיר. בושה למשרד הרווחה !!
    אני בת לדיירת במקום וממש מרחמת על הקשיש הזה ויתר הדיירים שמנהל כזה הוחזר לתפקיד.

    השבמחק