איגוד הפסיכיאטריה הגרמני התנצל רשמית על אחריותו וחלקו בפשעי השואה


הודעה  לתקשורת     יום ראשון 2013–04–07

איגוד הפסיכיאטריה הגרמני התנצל רשמית  על אחריותו וחלקו בפשעי השואה
 יו"ר האיגוד גם הודה כי חברי האיגוד סייעו לפסיכיאטרים פושעי המלחמה לחמוק מעונש 

"בשם האיגוד הגרמני לפסיכיאטריה ופסיכותרפיה, אני מבקש מכם, הקרבנות וקרובי הקרבנות למחילה עבור הסבל ואי הצדק מהם סבלתם תחת ההגדרה של "פסיכיאטריה גרמנית " ומידי פסיכיאטרים גרמנים תחת שלטון הנאציזם, ועבור השתיקה, ההתנערות וההכחשה שאפיינה במשך זמן כה רב את הפסיכיאטריה בגרמניה שאחרי המלחמה".

במילים אלו סיים יו"ר איגוד הפסיכיאטריה הגרמני  פרופ' פרנק שניידר נאום שנמשך מספר שעות בכינוס השנתי של חברי האיגוד בברלין בנובמבר 2010.
נאום היסטורי זה, לא זכה עד היום לחשיפה בתקשורת הישראלית.  בנאום, המופיע גם בעמוד הבית של האיגוד,  ואשר אומץ כמסמך רשמי על ידי חבר מנהליו, והמסתמך  על 45 מאמרים ומחקרים היסטוריים,  סוקר היו"ר שניידר את מעשי הפשע החמורים של הפסיכיאטרים הגרמנים שהובילו לשואה.
נאום ההתנצלות מתאר כיצד אומצה תורת הגזע על ידי הפסיכיאטריה בגרמניה. כיצד בשלב הראשון הועבר חוק לעיקור בכפייה של אנשים בעלי "גנים נחותים". פעולה שבוצעה תחילה על אנשים עם פיגור שכלי והמשיכה אל חולי הנפש במוסדות, וכיצד בהמשך אימץ המשטר הנאצי את הרעיון של "המתת חסד", שהוצע על ידי ראש האיגוד דאז, הפסיכיאטר ארנסט רודין, אומץ על ידי פסיכיאטרים שניהלו מוסדות ובתי חולים פסיכיאטרים ובוצע במוסדות עצמם. וכיצד "המתת החסד" התרחבה אף לילדים, והמשיכה בחשאי על ידי פסיכיאטרים אלה למרות התנגדויות שונות מצד הציבור. וכיצד אימץ היטלר את שיטת "המתת החסד" בגז (כונתה בשם הקוד T4), שכבר הרגה עד אז עשרות אלפי נכי נפש גרמנים, אל ה"פתרון הסופי"- תכנית השמדתם של יהודי אירופה ושל קבוצות אתניות נוספות.
בהמשך מתאר שניידר כיצד חמקו הפסיכיאטרים האחראים מעונשם במשפטי נירנברג, וכיצד עזר להם האיגוד לשנות את זהותם ולהמשיך לעבוד כפסיכיאטרים שנים רבות אחר כך.

  לתוכן הנאום המלא באנגלית:

למידע נוסף, כולל קטעים מוסרטים מהנאום ועשרות ראיונות מצולמים בקשר אליו:

יהודה קורן
עמותת "מגן לזכויות אנוש"

אתר: www.cchr.org.il   מייל: info@cchr.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה