בחסות משרד הרווחה - מתקפה פראית חסרת רסן גננות על פעוטות במעון נעמת

 בשנת 2008 תיקצב משרד הרווחה את רשת נעמת ב- 34 מיליון שקל, מסתבר שלמשרד אין מושג או פיקוח על מה נעשה בכסף ברשת נעמת. יתרה מכך שרי הרווחה מספקים ג'ובים לחברי מפלגה במשרד על גבם של מוחלשים.

תחקיר גננות בנעמ"ת לפעוטות: "זונה, די להשתעל"  , בארץ | אסף אוזן , 01/05/2013 , חדשות 10

במכתב תלונה חריף שהעבירה גננת במעון במרכז הארץ, ונחשף לראשונה בחדשות 10, מתוארת מסכת של התעללות מילולית בפעוטות מצד ארבע מטפלות. "אתה מנחוס", "את אוכלת כמו חיה" ו"השרמוטה לא מפסיקה להשתעל" הם רק חלק מההתבטאויות. ההורים זועמים, אבל אחת המטפלות טוענת: "זה יצא לגמרי מפרופורציה, בסך הכל מילים"



הורים ביישוב יוקרתי במרכז הארץ נדהמו לאחרונה לגלות עדויות מפי גננת במעון ביישוב, המופעל על ידי נעמ"ת, שתיעדה מסכת של התעללות מילולית חמורה מאוד מצדן של 4 מטפלות במעון. במכתב התלונה הרשמי שהוגש להנהלת נעמ"ת, שנחשף לראשונה בחדשות 10, הוזכרו הערות בוטות ואכזריות של הגננות לעבר הילדים, בהן "את מלאך המוות", "אתה מנחוס" ו-"רוסיה, את עצבנית".

במכתב מובאים ציטוטים נוספים של המטפלות, שפוטרו בעקבות הדברים, בהם: "שרמוטה, את לא מפסיקה להשתעל", "אמא שלך זונה", "את אוכלת כמו חיה" ועוד. במקרה אחר אחת מהן תפסה פעוטה בבגדיה, הצמידה אותה בכוח לחול וצעקה עליה "תבכי, תבכי".

ההורים כלל לא נחשפו לעדויות המזוויעות עד שהמכתב הועבר אליהם, והתקשו לעכל את הדברים הקשים שהוטחו בילדיהם, בני שנה וחצי עד שלוש, מדי יום ללא ידיעתם. אם זה לא מספיק, הנהלת נעמ"ת פיטרה את המטפלות החשודות, ובעקבות כך החליטה לסגור את המעון בשל "מחסור בכוח אדם".

נ', אחת המטפלות, אמרה לחדשות 10 בתגובה: "הכל בגלל מילים, אין פה עבירה פיזית. הכל יוצא מפרורפורציה. זה לא נעים להיות בחקירה, מתנהגים אלינו כמו לפושעות מהשורה הראשונה. השעו אותנו. אני מתנצלת על מה שאמרתי".

מנעמ"ת נמסר הערב בתגובה כי כל המטפלות החשודות פורטו, וכי הם מנועים מלמסור פרטים נוספים כל עוד מתקיימת בנושא חקירת משטרה. עוד נמסר כי "מיד עם התבהרות המצב נכנס למעון צוות פסיכולוגים שמלווה את ההורים, הפעוטות והעובדות".

קישורים:

עמותת הרווחה ויצו מתעללת בקשישים בבית אבות כדי לממש עיסקת נדל"ן בלב תל אביב - מרץ 2010 - בעקבות שיקולים עיסקיים למימוש נכס נדל"ני במרכז ת"א המשמש כבית אבות, החליטה הנהלת עמותת הרווחה ויצו לייבש את המקום ולחדול מלקלוט דיירים חדשים. הנהלת ויצו לא רק מבזה החלטת בית משפט המחייבת אותה לתחזק את המקום כראוי ולקלוט דיירים חדשים, אלא גם פוגעת בדיירים בכבודם ובמשפחותיהם. ויצ"ו הנה מלכ"ר מדושן ומשומן הנהנה מהון עתק: תקצוב שנתי של כ- 70 מיליון שקל ממשרד הרווחה, ועוד מתרומות, שנועדו לסייע לאוכלוסיות מוחלשות ולא להרוויח כסף מעסקאות נדל"ן...

דו"ח: אלימות והזנחה כללית בפנימיית ויצו "הדסים" , ynet , יוני 2004 -כפר הנוער ויצו "הדסים" שבשרון זכה לביקורת נוקבת בדו"ח משרד החינוך שקובע: "התלמידים מסתובבים מחוץ לכיתות במשך היום, הצוות לא מצליח להשתלט על מעשי אלימות וונדליזם של בני הנוער". מנהלת הכפר הודיעה על התפטרותה...

כלביית ויצו: חטיפת ילדי תימן - סיפורו של אורי וכטל - מבט שני פברואר 2012 - סיפורו של אורי וכטל מחטופי ילדי תימן, נחטף בילדותו ממעון ויצו ונלקח לאימוץ. עובדות ויצו מסרו לאימו כי היה שיטפון במעון וכל הילדים מתו. אחותו שהיתה בת 12 עלתה על עקבותיו וגילתה כי נשלח לאימוץ למשפחת ניצולי שואה. אורי גילה בגיל 6 כי הוא מאומץ וכששאל את המאמצת בדבר, מסרה לו כי הלכה לויצו להביא ילד והיו שם ילדים כמו בכלבייה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה