אמיר שוורץ - פקיד הסעד הראשי במשרד הרווחה מנהל בשעות העבודה את עסקיו הפרטיים

הפקרות אטימות אכזריות ותאוות בצע בצמרת משרד הרווחהתחקיר חדשות 10: האחראי על בעלי הפיגור מנהל את עסקיו בזמן העבודה - אנטוניה ימין ומיה איידן - אוגוסט 2013

אמיר שוורץ, פקיד הסעד הראשי במשרד הרווחה שמופקד על רווחתם של אלפי החוסים, מנהל בשעות העבודה גם את עסקיו הפרטיים - רשת הוסטלים שלו ושל אשתו. "לקחו לי 21 שנים מהחיים", סיפר חוסה שאושפז במוסד שלא התאים לו, וכמוהו רבים נוספים. משרד הרווחה: "נקיים בירור מידי ומעמיק והנושא יטופל באופן נחרץ"



איך קורה שבמשך שנים מאושפזים במוסד לבעלי פיגור שכלי מטופלים רבים שמצבם כלל אינו מתאים לו? תחקיר חדשות 10 שפורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית חושף כי אמיר שוורץ, פקיד הסעד הראשי של משרד הרווחה ומי שאחראי על למעלה מ-6,000 בעלי פיגור שכלי בישראל, עסוק כבר שנים בעסקיו הפרטיים - על חשבון זמן העבודה, בו אמור לדאוג לחוסים.

אבנר שועה הוא בעל פיגור שכלי קל, בן 44. עד היום קשה לו להגיע לרמלה, למעון שבו התגורר לאחר שאובחן בטעות כלוקה פיגור שכלי. "יש לי זיכרונות לא טובים, זיכרונות של 21 שנים שהלכו לי סתם", הוא אומר. "כי בנאדם עם פיגור קל לא מביאים למקום כזה של מפגרים". שועה טוען כי במהלך תקופת המגורים שלו במעון הוא סבל מהתעללות, השפלות והרעבות.

ועדה שהתכנסה לדון בעניינו קבעה כי "שועה אבנר מתפקד ברמה שאינה פיגור שכלי". בימים אלה תובע שועה את משרד הרווחה, בגין הנזקים הנפשיים הקשים שנגרמו לו לטענתו בכל אותן השנים הארוכות שבהן שהה במוסד הסגור. מוסד שהוא, כאמור, כלל לא היה אמור להיות בו. אלא שכאמור, הוא ממש לא היחיד.

שוורץ מחזיק רשת פרטית של הוסטלים. כבר בשנת 2005 הוא הורשע בדיווח שקרי על שעות עבודתו ועל טיפול בעסקיו הפרטיים במהלך העבודה. שועה וחוסים נוספים, ששהו במרוצת השנים במעונות של שוורץ, לא טופלו כראוי ונותרו מתוסכלים. דבר לא מנע משוורץ מלהרחיב בשנים האחרונות את רשת ההוסטלים שלו. למרות ההרשעה הברורה, הוא ממשיך לעסוק בעניינים הקשורים לעסקיו הפרטיים במהלך עבודתו בשירות המדינה. תחקירנית חדשות 10 קבעה איתו פגישה בנוגע לאשפוז של אחיה באחד ממוסדותיו של שוורץ. כל זה התרחש במשרד הרווחה ובזמן העבודה שלו.

קישורים:

משרד הרווחה -חוטף, מאבחן, מתייג ושולח לגיהנום - מעון מקי"ם למפגרים  - קשר השתיקה, התעללות, שיקולים זרים, עושק, ניצול, רמייה, הפקרות - במוסדות בפיקוח משרד הרווחה לאורך עשרות שנים. תחקיר: "הכי משתלם להגיד מפגרים, ואז לסגור להשפיל להכות" , ידיעות אחרונות , יאנה פבזנר , צילומים: ערן יופי כהן , גדי קבלו, אוקטובר 2009...

"תינוק בגולאג ישראלי" - כתבת תחקיר על חטיפת תינוק

משרד הרווחה - כליאת אנשים נורמליים במוסדות למפגרים למשך עשרות שנים - כתבת תחקיר


התעללות בילדים חוסים במוסד "אתגר" של משרד הרווחה


אלימות מדריך על חוסה במעון למפגרים בקיבוץ עין השלושה


החיים בהוסטל למפגרים "בית אנדרו" בראשון לציון : רעב ומקלחת במים קרים


עשרות ילדים מאושפזים בישראל במוסדות פסיכיאטריים שלא לצורך


מוטי אוטמזגין תובע את משרד הרווחה: נכלאתי בטעות במוסד מפגרים


משרד הרווחה - פיקוח ומעקב לקויים על כל מסגרות הרווחה: פנימיות, מעונות, פקידי סעד, עובדים סוציאליים


הורי מעיין ספיר שנרצחה ברחובות תובעים את משרד הרווחה, המשטרה, ורוצח בתם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה