בית חולים אלישע חיפה - התעללות קשה בחוסה - לשכת הרווחה מנותקת מהמתרחש במוסדות

לשכת הרווחה חיפה ומשרד הרווחה מנותקים מהתעללות בחוסים במוסדות.

אוקטובר 2013 - יואב איתיאל - מגזין המושבות - בית חולים אלישע חיפה: חשד להתעללות מחרידה במאושפזת ביה''ח - אמה של צעירה בת 23 מספרת: "ביום הם מפחדים מאחראי המחלקה. אבל כשהוא הולך, הגיהנום מתחיל", היא מספרת, "הראש שלה הפך לידית משיכה. במקום להרים אותה מושכים אותה מהשערות בכל הכוח, פשוט אנשים אכזריים. אין לי מילים. חסרי לב. מלאים שנאה כלפי אדם ללא כל סיבה. זה לא שהיא קמה. אין לי איך להסביר את זה. ככה נראה הרוע". כשד' לא יכולה היתה להתאפק, והתעמתה עם אחד מאנשי כוח העזר במחלקה, ענה לה לדבריה, "שקרנית". היא אומרת שאחות שעמדה לצידו אמרה "אל תדאג אני אעיד בשבילך".



פרשת התעללות מחרידה נחשפת היום בבית החולים אלישע בחיפה. הוריה של צעירה בת 23 מהכרמל, המאושפזת שם מזה שנים במצב של "צמח", מחוסרת הכרה, חשדו בכך מזה זמן.

הם מצויים לצידה של בתם יום-יום, כל היום, למעט בשעות הלילה. הם התלוננו אצל מנהל המחלקה ומנהל בית החולים ונתקלו בהכחשה. "הוא התנפל עלי", מספרת ד', אמה של הצעירה, על תגובתו של מנהל בית החולים אלישע, ד"ר גיורא וינטרשטיין, לאחר שלפני כחדשיים, העלתה בפניו את החשדות כי מתעללים בבתה, "הוא אמר לי שבדק את התלונה, הוא אמר 'את צריכה לנשק לצוות את הידיים, את הרגליים ואת התחת'. כך, בנוכחות בעלי והעוזרת שלו. כל כך נעלבתי. עליתי למחלקה ופשוט הייתי חסרת אונים. כל הצוות החרים אותנו, לא דיברו איתנו. ישבתי עם הזנב בין הרגליים. התנהגו איתנו ממש כמו זבל".



בעצת עורך הדין שלהם, הם החליטו להציב בחדרה של בתם מצלמה נסתרת. הם רכשו אותה בתל אביב, והתקינו אותה בעצמם. לכשצפו במה שזו תיעדו בשעות שהם אינם עמה - הזדעזעו. "תמונות מהגיהנום", מתארת האם בגרון חנוק את מה שחשפו הצילומים, "אני לא יכולה לתאר לך את מה עברתי בבית, נפלתי על הרצפה, רציתי לרוץ לבית החולים, פחדתי שיהרגו אותה, אתה רואה איש צוות שהיה רופא שמדבר איתנו כל כך יפה, הוא עומד לידה, הוא תופס אותה מהשערות, מושך אותה ואת השערות שהוא מרט לה הוא זורק אל מאחורי המיטה. היא רוצה להתעטש ומתנשפת, והוא נותן לה 'זאפטה' בכל הכוח שלו על הרקה הימנית. הוא מסתכל שלא רואים אותו, מהר נותן את המכה ויוצא. את האדם הזה הייתי צריכה לפגוש בבוקר ולהגיד לו שלום, כי לא רצינו להיחשף. אני לא יכולה לתאר לך את ההרגשה".

לדבריה של האם, היא והאב המתינו שבוע נוסף, תוך שהמצלמה ממשיכה לתעד את הקורה שם בלילות, "ביום הם מפחדים מאחראי המחלקה. אבל כשהוא הולך, הגיהנום מתחיל", היא מספרת, "הראש שלה הפך לידית משיכה. במקום להרים אותה מושכים אותה מהשערות בכל הכוח, פשוט אנשים אכזריים. אין לי מילים. חסרי לב. מלאים שנאה כלפי אדם ללא כל סיבה. זה לא שהיא קמה. אין לי איך להסביר את זה. ככה נראה הרוע". כשד' לא יכולה היתה להתאפק, והתעמתה עם אחד מאנשי כוח העזר במחלקה, ענה לה לדבריה, "שקרנית". היא אומרת שאחות שעמדה לצידו אמרה "אל תדאג אני אעיד בשבילך".

"מנהל המחלקה מטפל בחולים במסירות מעל ומעבר", אומרת האם, "הבעיה שלו זו האמונה שלו בצוות שלו וחוסר הרצון שלו להאמין למשפחות. הוא לא מקשיב ולא מאמין למשפחות. לא מאמין שאצלו במחלקה יכולים להיות דברים כאלה. אני מאשימה אותו בדבר אחד. בזה שהוא לא הקשיב לנו. בזה שהוא צפצף עלינו. פעם סיפרתי לו שאחת האחיות שכעסה על שנאלצה להישאר אחרי השעה שמונה בערב, כינתה את הבת שלי ’זונה, חידק’, ברוסית ואח"כ מישהו תירגם לנו. המנהל בא וחיבר ונישק את האחות לידנו, כאילו הוא אומר: ’קחו, אני מצפצף עליכם’. על זה אני כועסת עליו".

מדובר בטרגדיה בעקבות טרגדיה. לדברי עו"ד דורון ניב המלווה את המשפחה, כתוצאה מרשלנות רפואית של בית חולים בחיפה, נגרם לצעירה נזק מוחי בלתי הפיך ומאז דצמבר 2008 היא שרוייה במצב של חוסר הכרה. עו"ד ניב הוא מי שהמליץ להורים על בית החולים אלישע, כמקום טוב. מדובר באישפוז בעלות של כשלושים-ארבעים אלף ש"ח בחודש.

"לצערנו, לאחר שהותקנו המצלמות, הסתבר שקורה בדיוק מה שההורים חששו ממנו", אומר עו"ד ניב, "אמרו להם שהסימנים עליה הם מזריקות ותרופות ומסתבר שבצילום רואים שאחד מאנשי הצוות נותן לה אגרוף בפנים. בפעמים אחרות רואים את אנשי הצוות מושכים אותה בשערות. למשפחה היה מאד קשה לראות את הסרטים שנעשו בלילות, אבל הסברתי להם שבית החולים מן הסתם יטען שמדובר במעידה חד-פעמית ורק של עובד אחד ולכן צריך להמשיך ולתעד, כדי לראות מה קורה לאורך ימים. זה מה שעשינו ולצערנו הסתבר שהצעירה שהיא חסרת ישע במובן הכי קשה שניתן להעלות על הדעת סובלת מהתעללות אכזרית ושיטתית. תבין, היא לא עושה כלום. היא לא יכולה להזיז יד, היא לא יכולה להזיז רגל. מדובר באנשים רעי לב ואכזריים".

באמצעות עורך דינם, פנו ההורים בתחילת השבוע למנהל בית החולים, הפעם עם התיעוד. "פניתי בכתב למנהל בית החולים וסיפרתי לו בדיוק מה שמתחולל שם. הוא לא ענה לי. מי שענתה לי היא עורכת הדין של בית החולים שהודיעה לי שמשעים את ארבעה העובדים המדוברים לאלתר".

אח"כ הגישו תלונה במשטרת חיפה. "במשטרה בכו כמו תינוקות", אומרת האמא ד’, המבקשת בהזדמנות זו שאעביר את תודתה לסנ"צ אלי מגן, קצין אגף החקירות והמודיעין במשטרת חיפה ולרס"מ אריאלה פייביש בוגנים, החוקרת מקרי התעללות בחסרי ישע, "המפקד אמר לנו שהוא 20 שנה שם ולא ראה דבר כזה. כולם שם היו מזועזעים. הם נתנו לי קצת ביטחון שאנחנו לא לבד".

אחר כך היא אומרת, "אתה יודע, כמו בשיר חופים. ’עם לב שבור של חול ואבן’, גם אני, כמו האדם בשיר, ’והאדם, והאדם הוא לפעמים גם כן יכול להישאר נטוש ובלי כוחות, ממש כמו חוף’. כך הרגשנו כשלא האמינו לנו".

משטרת חיפה פתחה בחקירה, אמש עצרה גבר תושב קרית אתא ושלושה גברים תושבי חיפה, כולם אנשי הצוות הרפואי בבית החולים. הם חשודים בהתעללות הקשה בצעירה חסרת הישע. שלושה מהעצורים הם תושבי חיפה והרביעי תושב קריית אתא בשנות השלושים והחמישים לחייהם. הבוקר בבית משפט השלום בחיפה, ביקשה המשטרה את הארכת מעצרם ב-12 יום, להמשך החקירה. השופטת אספרנצה אלון נעתרה חלקית והאריכה את המעצר בארבעה ימים, עד יום שני. אז, יובאו שוב בפני שופט, אם תא תשחרר אותם משטרת חיפה קודם לכן.

עד פרסום הידיעה לא ניתן היה לקבל את תגובת מנהל בית החולים אלישע.

צפויים מעצרים נוספים.

קישורים:

לשכת הרווחה חיפה - יחצנות עובדות סוציאליות לסחר בילדים - נובמבר 2012 - עובדות סוציאליות, חנה כהן, זויה ארקין, ופיני נוימן מלשכת הרווחה חיפה מלינות כי הן מותקפות ע"י משפחות שילדיהם נתלשים ע"י משרד הרווחה. העו"סיות טוענות כי הן "מגנות" על הילדים, בעוד שבפועל העובדות הסוציאליות תולשות ילדים למוסדות מופרטים ללא ראיות, ובדלתיים סגורות. הילדים עוברים התעללות קשה במכלאות הרווחה ואין מושיע...

לשכת הרווחה חיפה מפקירה קשישים לסבול מקור בחורף - אטימות התעלמות והתעללות רשויות הרווחה חיפה באזרחים ותיקים בעיר - הכתבה בוטל מענק החימום לקשישי חיפה , דורון סולומון , mynet , ינואר 2013 - בניגוד לעבר, בחורף הזה גמלאים חיפאים בני 65 ומעלה לא קיבלו "מענקי חימום". הסיבה: חיפה הוצאה מרשימת "הערים הקרות" בישראל...

הוצאת תינוקת מחזקת אמה בניגוד לחוק ולכללים - השופט אריה נאמן בית משפט לנוער ופקידת סעד לשכת הרווחה חיפה - מרץ 2011 - מדובר בערעור עמ"ש 53278-02-11 על שתי החלטות מפברואר 2011, שניתנו על ידי בית משפט לנוער בקריות השופט אריה נאמן. המערערת כבת 38, אם חד הורית, התגוררה כ-13 שנים בארה"ב. בינואר 2011 חזרה ארצה עם בתה כבת שנה וארבעה חודשים (להלן - "הקטינה"). המערערת גידלה את הקטינה כאם חד הורית...


קלונם של לשכת הרווחה חיפה ובית משפט לנוער - טרטור אם ושלושת ילדיה במשך 4 וחצי שנים - אוגוסט 2010 - שלשה אחים קטנים מטורטרים כבר 4 וחצי שנים ממסגרת חוץ ביתית אחת לשניה והאם טוענת כי לא קיבלה הסבר מדוע הוצאו הילדים מחזקתה. ארבע וחצי שנים נאבקת אם חד הורית גרושה בנצ'י טקלה להשיב אליה את שלשת ילדיה שחטפו ממנה אגף הרווחה בעיריית חיפה...

לשכת הרווחה עיריית חיפה - עובדת סוציאלית פנינה איגרא - זרוע ממסד דורסני מתנכל ומשפיל עיוורים - אוגוסט 2010 - התוקפנות וההונאה של עיריית חיפה נגד העיוורים באמצעות האצלת סמכויות לעובדת סוציאלית פנינה איגרא אשר נוקטת בכל דרך נבזית להשפיל ול"אלף" את העיוורים בעיר על מנת לחסוך תקציבים לעירייה. ..

ראש עיריית חיפה יונה יהב - גירוש אנשים עם מוגבלויות מהקהילה - רשת ב - אפריל 2010 - קבוצה של תושבי קרית חיים זועמת והקימה ועד פעולה ששם לו למטרה להרחיק את הדיור המוגן מקרית חיים והתושבים הצליחו לגייס את תמיכתו של ראש עיריית חיפה יונה יהב...

פקידת הסעד מוניק מלשכת הרווחה חיפה - התחמקות מפתיחת תיק אימוץ כמתחייב על פי חוק - נובמבר 2009 - מדוע מסרב משרד הרווחה לפתוח את תיק האימוץ של נערה בת 18, והיא זכאית לכך ע"פ חוק. - הכתב אלירן טל: "עד כמה חשוב לך לגלות את האמת?" , "מאוד חשוב" , עונה הנערה. - כבר ארבעה חודשים דנה (שם בדוי) מבקשת לגלות מי הם הוריה הביולוגים, מיד לאחר שנולדה היא אומצה, וכשהגיעה לגיל 18 פנתה ללשכה לרווחת הילד.

ההתנהגות המלוכלכת של פקידת הסעד בתיה זכי מלשכת הרווחה חיפה - תביעה על לשון הרע ופגיעה בפרטיות - פקידות הסעד נוהגות להרבות להשתמש בתסקיר בלשון הרע, פגיעה בפרטיות עד כדי רצח אופי. הסיבה לכך היא כי זה מותר להן ע"פ חוק, וזה מקדם את סיום התיק בטיפולן, שכן בלשון הרע והרכילות הן משתמשות על מי שחולק עליהן בתסקיר, מדובר בניצול לרעה של הגנת לשון הרע ופגיעת הפרטיות בחוק...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה