פקידת סעד דרורה ברן לשכת הרווחה חיפה - חטיפת ילדים בשנות ה- 70: שופט הורה לפקידת סעד להחזיר הילד שנלקח מאמו

תאוותם של עובדים סוציאליים לסחר בילדים בתואנת "טובת הילד" לתפיסתם היה קיים עוד בשנות ה- 70. גם בימינו (שנת 2013) אנו עדים לתופעות המזיקות גם בקרב שופטים, כדוגמת שופטת נוער טובה פרי - הוצאת צו הגנה נגד אמא שלא תראה ילדיה בניגוד לחוק ולכללים , שופטת גלית מור ויגוצקי - דרכי רמיה לסחר בילדים - הכרזת קטין נזקק ללא הוכחות ללא ייצוג וללא סמכות , רות בן חנוך  , ועוד. הצביעות של בתי המשפט ופקידי הסעד נחשפת פעם אחר פעם נוכח אדישותם לסבל משפחות וילדים בחיי יומיום כגון הרס בתי משפחות על מטלטליהן בגבעת שמואל ערב הסערה הגדולה בדצמבר 2013 הוצאת ילדים בכוח ממיטתם באמצע הלילה ע"י פינוי-בינוי בקריית-גתלשכת הרווחה כפר סבא - גרימת נזק, התעללות והפקרת אם חד הורית שאחד מבניה אוטיסט ועוד.. 

הכתבה "שופט הורה לפקידת הסעד להחזיר הילד שנלקח מאמו" , דוד זוהר ,מעריב - Maariv ראשון, ספטמבר 01, 1974

 שופט הנוער בחיפה, מר אברהם מלמד, הורה לפקידת הסעד דרורה ברן מלשכת הרווחה חיפה, להחזיר מיד לאמו את הילד שהוצא מידיה על פי צו של אותה פקידת סעד.

הדיון על גורל הילד נערך לפי בקשתה של פקידת הסעד דרורה ברן, מהמחלקה לשירותים קהילתיים של עיריית חיפה. הפקידת ביקשה שהשופט יאשר בדיעבד את הוצאת הצו על ידה.

לאחר שמיעת הצדדים, קבע השופט, כי הטענות שהעלתה פקידת הסעד כנימוק להוצאת הילד מידי אמו אינן כה חמורות שיש צורך להוציא את הקטין מביתו ללא דיון משפטי ממשי. הטענות שהועלו נגד האם הן בעיקר שאין היא יודעת לבשל, שאין לה סבלנות לילד, שהיא מכה אותו (למרבה הצער באותה תקופה לא היה איסור ע"פ חוק להכות ילדים) ושהבית לא מסודר.

יחד עם ההוראה להחזיר מיד את הילד לאמו, קבע השופט כי יש צורך בחקירה מעמיקה ורק לאור ממצאי הבדיקות יוחלט אם יש צורך לנקוט בפעולה כלשהי לפי חוק הנוער.


פקידת סעד דרורה ברן לשכת הרווחה חיפה - חטיפת ילדים בשנות ה- 70: שופט הורה לפקידת סעד



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה