תיעוד: תינוק יוצאי אתיופיה החטוף קורא לאמו "אמא"

שופטת מרים נאור - הסתמכות על הבלי פיהם של פקידי סעד ומומחיהם לקבוע אימוץ סגור ללא מתן אפשרות אפקטיבית למשפחה טובה
דצמבר 2013 - משרד הרווחה רוצה למסור למאמצים ילד ממוצא אתיופי המכיר את סבו, אמו דודתו ושאר משפחתו, הרוצים ומסוגלים לגדלו. תחילת הפרשה חטיפת התינוק מבית החולים מיד בהיוולדו לבית ילדים, שם סבל מבעיות רגשיות והתפתחות, לאחר שנה למשפחת אומנה, עתה משרד הרווחה רוצה לקבע את החטיפה לאימוץ סגור. משפחתו נלחמה כל העת להחזירו לחיקה והיתה עמו בקשר טוב. משרד הרווחה מוסיף חטא על פשע וטוען כי הפעוט מכיר במאמצים כהוריו ולא ניתן להחזיר הגלגל לאחור.
השופטת מרים נאור בראש צוות 7 שופטים ברוח הנחיות "חותמת הגומי" לרשות השופטת בענייני רווחה קבעה כי הפעוט יישאר בידי המאמצים תוך טיוח הקשר החם בין הילד לאמו ומשפחתו ומבלי שניתנה למשפחתו שום אפשרות לגדלו. התנהגותה של מרים נאור פותחת פתח למעשי שחיתות וסחר בילדים בדלתיים סגורות ללא ראיות.

להלן תיעוד הפעוט עם משפחתו - "תינוק המריבה" קורא לאמו הביולוגית "אמא" , אביעד גליקמן ,  25/12/2013

בית המשפט העליון קבע כי הפעוט האתיופי יילקח ממשפחתו הביולוגית ויוחזר למאמצים, אבל משפחתו מציגה סרטונים שמראים כי בין הילד לאמו יש יחסים חמים. "אנחנו משחקים והוא אומר לי שהוא אוהב אותי", סיפרה האם לחדשות 10. עורכי דינה יגישו בקרוב בקשה לדיון חוזר



בני המשפחה הביולוגית של "תינוק המריבה" מסרבים גם היום, יומיים לאחר שבית המשפט העליון פסק כי הילד יישאר אצל ההורים המאמצים, עם ההחלטה. הם מציגים הוכחה שלטענתם מראה את הקשר שנשמר בין הילד לבין אמו הביולוגית - תיעוד של מפגשים ביניהם שבהם הילד קורא לה - "אמא".

האירוע התרחש לפני כמה חודשים. בסרטון נראית האם הביולוגית מחזיקה את בנה כשסבו של הילד מצלם אותם מחייכים למצלמה. סרטונים נוספים שהוגשו לעליון מוכיחים לטענת המשפחה שהשניים קשורים אחד לשני.

"אנחנו משחקים כדורגל, אני קוראת לו סיפורים, מקשיב לי, והוא אומר לי אמא אני אוהב אותך, מתגעגע אליך המון ורוצה לחיות איתך", אמרה האם לחדשות 10. במשפחתה זועמים על השופטים כי לטענתם הם לא ירדו לעמוק הקשר החזק בין האם לבנה.

"מודבר על אמר שראתה את הבן שלה מדי שבוע, מיום שהוא נולד ועד היום. אולי בגלל עומס חומר, לחץ זמן או מורכבות המקרה נראה שלא הובנו שם עד הסוף", הסביר עו"ד עמיקם הדר, פרקליטה של הדודה, שביקשה משמורת על הילד.

לדברי הדודה, על כל אדם שייראה את הסרטון לשאול את עצמו מה הוא מבין מהסרטון. בני המשפחה מתכוונים להמשיך במאבקם הציבורי והמשפטי וכבר בימים הקרובים יגיש פרקליטם בקשה לערוך דיון נוסף בבית המשפט העליון. בדרך כלל, אחרי הרכב מורחב של שבעה שופטים, זה לא אמור לקרות אבל עורכי הדין טוענים כי יש בידיהם ראיות חדשות על חוות דעת לא נכונות שניתנו.

דרכי רמיה בסחר ילדים לאימוץ ע"פ השופטת מרים נאור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה