חה"כ ניסים זאב מציג פשעי משרד הרווחה בהוצאת ילדים מביתם

 חה"כ ניסים זאב בוועדת זכויות הילד: "לברוח מהרווחה, לברוח מהאש.. מי שחושבת שיכולה לבקש עגלה לתינוק, היא תקבל עגלה ובזמן קריב, אבל בסופו של דבר יקחו לה את התינוק.."

31.12.2013 - ועדה לזכויות הילד בכנסת בעניין הוצאת ילדים בכפייה מביתם ומשפחתם ע"י רשויות הרווחה. משרד הרווחה לאורך עשרות שנים תולש ילדים בכפייה מביתם ומשפחתם בדלתיים סגורות ללא ראיות, ע"פ חוות דעת של פקידות סעד, עובדות סוציאליות לחוק. בתי משפט לענייני משפחה ונוער רואים ב"חוות דעת" אלו סוף פסוק ("חותמת גומי"). מדובר באלפי ילדים הנתלשים מבתיהם מידי שנה לאימוץ סגור, משפחות אומנה, פנימיות, מרכזי חירום ועוד מסגרות מופרטות. ע"פ המשתמע מעדויות בעניין תעשיית הרווחה מדובר ברצח עם, ג'נוסייד, פשעים נגד האנושות שמבצע משרד הרווחה הרחק מעין הציבור לאלפי בתי אב במדינת ישראל.




 חה"כ ניסים זאב (מתוך פרוטוקול הוועדה לזכויות הילד בכנסת 31.12.2013):

"תודה. קודם כל הדיון הוא חשוב, הוא לא בא בעקבות הכתבה. אנחנו עוברים על בשרנו כבר 30 שנה מאבקים, מאז היותי סגן ראש עיריית ירושלים כממונה על תיק הרווחה. אני קודם כל מציע לכל משפחה במצוקה לברוח מהרווחה, לברוח מהאש.

ומי שרוצה ומי שחושבת שהיא יכולה לבקש עגלה לתינוק, היא תקבל עגלה ובזמן קריב, אבל בסופו של דבר ייקחו לה את התינוק, ייתנו לה עגלה. ומי שתיכנס ותבקש תנור, עוד יכניסו אותה גם לתנור הזה. ואני אומר לכם, אתם לא מבינים, אני מדבר פה מתוך כאב של עשרות רבות של משפחות שליוויתי אותן ושהשקעתי מיליונים, מיליונים, כמו שאני אומר לכם, כדי להציל את המשפחות האלה במהלך 30 השנה האלה.

אני מכיר את המקרים מקרוב. אני לא אומר, יש מקרים שאני רצתי אחרי פקידי סעד שיצילו את הילד מהמשפחה. שלא תהיה אי הבנה שאני הולך בעליהום, באיזה מין תפיסת עולם מעוותת, או שיש לי איזה שהיא עוינות כלפי העובדים הסוציאליים. הם נמצאים אולי בקו ראשון, אבל צריך שיהיה גם שני - - -

תלוי מה יש, כשיש רק פטיש בארגז אז חובטים בראש וזהו והכול מתרסק. תלוי איזה ארגז נותנים להם.

אני לא מבין, יש פקידי סעד לסדרי דין, לחוק אימוץ, לחוק נוער, ברוך ה', אנחנו מלווים את כל השלבים האלה בתיקים שונים, איך יכול להיות שבעל דין הופך להיות גם השופט, גם מחווה דעה? אין דיין נעשה עד, הרי זה כלל ברור, לא רק בהלכה, גם בבית המשפט. יכול להיות שחוות דעת של עובדת סוציאלית באה לבית משפט כתורה מסיני? זו חוות הדעת המקצועית ואין עליה עוררין? אפשר להיכנס באמצע הלילה לקחת את הילד מהבית שבעה ימים עם צו הרחקה, כמובן צו הגנה על הילד, הכול בשם זכויות הילד, גונבים את הילדים האלה מהבתים.

בית המשפט מכיר מומחים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים. איך יכול להיות שנותנים להם מעמד מיוחד של יוזמי דין ובעלי דין וחוות הדעת שלהם היא מעל הפסיכיאטר? שתבינו, מה שהיא קובעת זה מה שיהיה בסוף ושלא יהיה לכם ספק, אני מכיר מקרים שעוד כשהתינוק היה במעי אמו החליטו על אימוץ וגם לאיזו משפחה הוא יישלח, ואני ליוויתי את המקרים האלה והלכתי למשפט בצורה עקיפה, לא ישירה, במשך שנים. ואני אומר לכם, שופטים לפעמים נמצאים בתוך המערכת הזו שמביאים להם חוות דעת מקצועיות וזה נראה להם כתורה מסיני.

לכן אני חושב, כדי לתקן עיוותים צריך להבין, כמו שיש במשטרת ישראל אפשרות להתלונן וכמו שיש ועדת שופטים, שעם כל הכבוד, אמנם זה רק לאחרונה, איך יכול להיות - - -

לא משנה מה היא עושה, אבל יש, לפחות למראית עין. אתה יודע מה? למראית עין, שיגידו שיש ועדה. לא יכול להיות שעובדים סוציאליים, אין מי שישפוט אותם, יעמיד אותם לדין על הוצאת ילדים שלא כדין. תגידי מקרה אחד שהעמידו עובדת סוציאלית, תראה לי מקרה אחד.

לכן אני אומר, צריכים לפתוח את השורות. לדעתי צריכים אפילו לאפשר לפנות לבית המשפט הבינלאומי במקרים מסוימים, לתת להם כספים ויכולות ללכת מעל בית המשפט העליון, שלצערי הרב - - -

תשמעי מה אני אומר לך, שהעובדים הסוציאליים כבר יודעים לאיזה שופט לגשת, יודעים את חוות דעתו, הם מקבלים את זה מראש, עוד לפני שהם מגיעים לבית המשפט, זה הכול תפור שם.

אני אומר לכם את זה מתוך ידיעה, מתוך ליווי של עשרות שנים, זה לא איזה מין תחושת בטן או כתבה. תאמינו לי, לא ראיתי את הכתבה הזאת ולא מעניין אותי מה כתוב בה, אני מכיר את זה מבשרי".
סוף ציטוט

קישורים:

דוח מבקר המדינה 2013 - משרד הרווחה תולש בכפייה וברמיה ילדים מבתיהם בוועדות החלטה בניגוד לחוק ולנהלים - מאי 2013 - מבקר המדינה ערך במהלך שנת 2012 ביקורת על סדרי עבודתן של ועדות לתכנון טיפול והערכה (ועדות החלטה בלשכות רווחה ברשויות מקומיות) בעניין זכויותיהן של משפחות חלשות בהוצאת ילדים מהם בכפייה...

תחלואי תאוות הבצע וסחר בילדים במשרד הרווחה - הורים שילדיהם נלקחו בכפייה לא יכולים לערער - דוח מבקר המדינה 2013 - מה החזון של שר הרווחה מאיר כהן: טיוח פשעי משרדו והפצת גימיקים חלולים בתקשורת שאין מאחוריהם מאומה. - הכתבה ההורים שילדיהם נלקחו לא יכולים לערער , יובל גורן | 8/5/2013 , nrg - זאת בגלל שלא הוקמו ועדות לכך על אף שאושר להן תקן. דו"ח מבקר המדינה מצא גם כי הרפורמה שנקבעה לפני עשור טרם יושמה..

הוצאת ילדים מהבית נעשת בחיסיון בהליך לא הוגן - ד"ר ישראל צבי גילת - פוליטיקה - ערוץ 1 - יוני 2011 - ראיון עם ד"ר ישראל צבי גילת בנושא הוצאת ילדים מביתם ע"י רשויות הרווחה. - צבי גילת עמד בעבר בראש ועדה (ועדת גילת) שבדקה דרכי פעולה של ועדות החלטה ומצא כי הליך הוצאת ילדים מביתם בכפייה ע"י רשויות הרווחה לא היה הוגן. - בתי משפט לנוער אינם מפרסמים פסקי דין לרבות בעניין הוצאת ילדים מבית כך שלא ניתן לבקר הליך שאינו פומבי. "ועדת החלטה" ופקיד הסעד - שיקולים זרים וניגוד עניינים להוצאת הילד מהבית - בעיות ניגוד העניינים והשיקולים הזרים של פקידי הרווחה ו"ועדת ההחלטה" ברשות המקומית מביאה להחלטות שגויות אשר פוגעות באופן קשה ביותר הקטין/חסוי ובני משפחתו. על מנת להתמודד עם תקלות קשות אלו נדרשת המשפחה להשקיע משאבים אדירים להציל את יקירם. בית משפט לענייני משפחה המקיים את הדיונים בדלתיים סגורות משמש כחותמת גומי של מערכת הרווחה הקלוקלת....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה